söndag 13 april 2008

Tack för hjälpen

Eftersom jag inte fick någon större hjälp med pressackrediteringen till OS-kvalet från SBTF så funderade jag lite hur jag skulle lösa det och kom då på att det finns folk på ITTF som kanske kunde hjälpa mig.


Efter lite hjälp från Peter Gustafsson i Gröstorp så fick jag tag på Anders Thunströms maildadress. Jag mailade i fredags eftermiddag och förklarade vad jag ville ha hjälp med och varför.

Anders som är en klok man tyckte väl att detta skulle vara bra om inte annat roligt så han hjälpte gärna till. Ett mail till Gen. Sec. på Ungerska förbundet om att hjälpa mig med detta och en omedelbar respons från henne och allt var kirrat.

Lite välvilja var det som behövdes för att ordna detta och i och med detta så är Anders Thunström en ännu större blogg-hjälte.

Tack för hjälpen Anders!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte fantastiskt vad lätt det kan gå när någon är tillmötesgående..

All heder till Anders

Anonym sa...

Lika småaktigt som det var från SBTF:s sida, lika storsint var från ITTF:s!

Lycka till i Ungern Max!

Anonym sa...

bra max! riktigt nice blogg du har må man säga än en gång

Anonym sa...

Bra jobb thunis!

Anonym sa...

Ständigt denna gustavsson!!!!

Anonym sa...

Grattis Max, vi ser fram emot os kvalet. Riktigt surt av SBTF, men det var väl någon som blev trampad på "tån". Ända vägen är att gå runt dessa "betongpelare" för att saker skall hända. återigen lycka till!

max sa...

Har precis mailat in alla detaljer.

En ganska kul detalj är att det på presskorten kommer att stå.

Media:
Table Tennis Anger Management.

Anonym sa...

Riktig roligt Max, hoppas du får mycket nöje
MVH
Peter G

max sa...

Tack för hjälpen Peter!

Anonym sa...

Tackar Anders...

Anonym sa...

Oidipuskomplexet är ett begrepp inom psykoanalys som avser Sigmund Freuds teori om att varje barn genomgår en utvecklingsfas där föräldern av samma kön uppfattas som en antagonist, en konkurrent om den odelade kärleken från den andra föräldern. Speciellt används termen om sonens fixering vid modern. Namnet kommer av den grekiska myten om Oidipus som aningslöst dödar sin far Laïos och gifter sig med sin mor Iokaste.

Anonym sa...

öh.....

max sa...

Bra klippt och klistrat från wikipedia..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oidipuskomplex

Avancerat.

Anonym sa...

Är modern det samma som SBTF i detta sammanhang, med avseende på oidipuskomplexet alltså?

Anonym sa...

Men magoo da!