fredag 7 mars 2008

Elva rätt

Dags för en ny frågesport tänkte jag.

Har knopat ihop en frågesport sedan jag kom hem och jag har försökt att lyssna på den konstruktiva kritiken jag fick efter den förra frågesporten.

  • Så nu är det färre frågor.
  • Bara pingisfrågor.
  • Inga interna frågor.
Jag hoppas att ni gillar den och att det är fler än sist som svarar. Precis som förra gången så kommer frågesporten att ha en kategorilänk till höger. Priset är främst äran men det kan också bli något litet som jag ordnar, vi får se.

Maila era svar till pingisfan@gmail.com


Inga svar på frågorna i kommentarsfältet utan enbart frågor om frågesporten alternativt kommentarer kring frågorna.


Deadline för frågesporten blir på onsdag 12/3 klockan 22.00


Frågesporten:


1.Vem är detta?




2. Vilken nuvarande norsk landslagsman har spelat i Solna BTK?



3. Till vilken omgång kvalificerade sig Mikael Zöögling på ungdoms-vm samma år som David Gustafsson vann?



4. Vad har Mick Märlin, Niklas Berg och Niklas Sundell gemensamt?


5. Vilken klubb representerar Vladimir Samsonov from nästa säsong?


6. Vilken svensk klubb representerade Tamara Boros, Kroatien, under två säsonger?


7. Vilken världsspelare har smeknamnet Juanito?


8. Vem var den senaste spelaren att besegra Huang Hou Yu, Askim, i superettan?


9. Vilka fyra lag spelar semifinaler i CL 2007/2008?


10. Hur slutade första set mellan Christian Süss och Koji Yoshida, Japan, i senaste lag-vm?


11. Vad har Jon Persson respektive Lukas Rydén för smeknamn under landslagssamlingar och andra landslagssammanhang?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt Max!! Och så har jag fått ordning på datorn hemma!! Svar kommer inom utsatt tid! Tack för underhållningen!!

Anonym sa...

haha juanito looool

Anonym sa...

9. Vilka fyra lag spelar semifinaler i CL 2007/2008?

ManU, Roma, Barca, Liverpool