onsdag 31 oktober 2007

Superettan femte och sjätte omgången

Carlstad-Mariedal 2-6
Har ju inte riktigt trott på Carlstad denna säsong och de har överraskat mig men nu tror jag att det blir smörj. Liao släpper ingen och andrauppställningen hos Mariedal är tuff den med, dessutom tror jag att JB tar minst en.

Hägersten-Enig 6-2
Har dålig koll på om Källberg får lira eller inte men jag utgår från det. Han och Pereira släpper högst en tillsammans och att andrauppställningen i Hägersten dessutom är markant starkare än Enigs leder till en lätt seger.

Stratos-Askim 1-6
Kan lika gärna bli noll för Stratos som fortsätter sitt tåg med slutstation i div 1.

Ängby-Växjö 5-5
Om Äppelpäppel spelar så blir det stenhårt. Lite fördel Ängby så jag lutar mer åt en vinst för dem Wahlgren till trots.

*

Hägersten-Växjö 3-6
Växjö är lite starkare och vinner därmed med minsta marginal. Wahlgren två plus dubbel avgör.

Stratos-Mariedal 0-6
tut tut, tågen fortsätter åt varsitt håll, den ena upp och den andre ner. Spelar Mariedal med Hampus så kan Stratos ta en match, kanske.

Carlstad-Askim 2-6
Carlstads förstauppställning räcker inte till mot seriens bästa spelare och hans kompanjon. Tror dock att andrabordet spelar jämnt med Askims.

Ängby-Enig 6-2
Enig får vara nöjd med de matcher de får här, jag tror att det här tipset är snällt gentemot Enig.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle bli mkt förvånad om Växjö inte slår Ängby.
Borde det inte va så att Källberg måste stå över en för Spåret innan han får lira igen?

max sa...

Tror att de spelar 2-2 där uppe (wahlgren två) och sedan så spelar singh och gurra minst 2-2 där nere och de tar minst en dubbel.

Törna kanske kan överraska men som sagt, lite plus för äsk.

Jag har ju som alla vet iofs haft fel förr.

max sa...

Angående Källberg så måste han väl inte göra det om han är joker?

Anonym sa...

Tror att Växjö har med en ny andreman till helgen... Så se upp Stockholm :-)

max sa...

Om fredrik nilsson kommer så vinner Växjö det tror jag med men han har inte spelat hitills så jag har inte hans närvaro med i beräkningen. Tror fortfarande att det blir jämnt.

Anonym sa...

Hörde att det inte är en nya andreman Växjö kommer med utan deras nya kines. Han har tydligen blivit uttagen i landslaget men ska spela fram till jul. Hmm undra om de vinner serien med det 1:a bordet? Fredrik N som 3:a & Törna 4:a hyfsat lag för superettan.

Anonym sa...

Jokern måste stå över en match för huvudförening innan nedflyttning. Spelar man samma dag räknas det som man står över.

max sa...

Då lirar alltså inte Källberg?

max sa...

Nilsson har inte lirat ännu så om det är kinesen som kommer gissar jag att det är törna och bachstätter som lirar på andrabordet.

Anonym sa...

Tror inte äpplet lirar i helgen för Ängby.

Anonym sa...

som vanligt så är carlstad nertipapde!

boss sa...

Ja, fast den här gången lär nog Carlstad verkligen få stryk, även om många trott det tidigare också.

Anonym sa...

Tror att Mariedal får det svettigt mot Carlstad. Skrällvarning!

max sa...

Vilka vinner matcher för Carlstad då?

max sa...

ja mariedal vann ju bara fyra matcher i raka set så visst var det en svettig 1-6 vinst...