torsdag 20 november 2008

Bäst och sämst i skilje?

Jag är ju en statistiknörd som ni kanske vet om nu. Med anledning av att jag ofta hör olika lag tala om hur oflyt de har som förlorar matcher i skilje. Nu har jag gått igenom alla lags matcher och kollat hur det verkligen ligger till.

Jag vet vem som spelare mest skilje!

Jag vet vem som förlorar oftast i skilje!

Jag vet som har högst grad av vinster i skilje per vinstmatch!

Jag vet vilket lag som vinner, förlorar och spelar mest skiljematcher!

Gör ni? Spekulera ni så presenterar jag listan imorgonbitti!

9 kommentarer:

Anonym sa...

BORDTENNISSERVE
Dimitrij Ovtcharov. Den 20-årige ukrainskfödde tyske pingisstjärna som tog Tyskland till lagsilver i OS i Peking har en extrem servevariant som i Time Magazine listas som en av 2008 års viktigaste uppfinningar. Sök på YouTube.

Anonym sa...

radek mrkvicka

max sa...

Jag som trodde att det var Boll som tog dom till finalen och att denna serve funnits sen 1800-talet kallt.

Anonym sa...

äpplet har vunnit mest skillje !

Anonym sa...

Jag förlorar alltid i skilje. Jag är svag.

Skärbo

Anonym sa...

Christian Rönnäng Munkedal

Ruskig kvot!
Varje år!

Anonym sa...

John Nilsson IF Norcopensarna.
Bara att kolla alla spelarpoäng!

Anonym sa...

Bra skalper av Sorin i Ängbys. Det är ju lätt att tro att han knappt kan hålla i racketet med tanke på elitseriekvoten.

Anonym sa...

Appelgren har psykat ner de flesta när 5e set inleds!Gammal är äldst!