måndag 17 november 2008

Lite hjälp

Jag har fått en skiva med pingis skickat til mig men jag har problem med att få ner det på hårddisken så att jag kan klippa ihop det till ett kortare klipp.

Någon som vet hur man gör detta enkelt?

Grej nummer två berör NSK. Vi har ökat ut våra träningsgrupper och nu träningar i två skolor vilket är kul. Detta medför dock ett ökat behov av fler bord och just nu behöver vi två stycken. Så om någon klubb i Stockholm har två begagnade bord till salu så hör av er till mig.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för slags skiva ?
Ifall det är dvd-video så behöver du en dvd-ripper som gör om den till en datorfil.
Dvd-video är alltid i mpeg2 så det är väl att rekommendera som codec.

Om jag nu inte fått det om bakfoten och det är en helt annan slags skiva :)

Mvh
Martin, Pingistv

Anonym sa...

www.google.se sen laddar du ner winrar sen klart !

max sa...

En dvd-ripper?

Jag har media player, hur gör jag sen.. tänk att du pratar med en sjuåring.

Anonym sa...

Japp det är ett program som läser dvd-videon och rippar ner det som en datorfil.
Vad jag vet så kan inte någon mediaspelare göra det (kanske någon funktion i videolan player, inte prövat) utan man får använda ett program för det.
Det finns massor med gratis och betalprogram, du kan söka på dvd ripper software på google så får du fram flera hundra..
Kommer inte ihåg vad jag använde senast.

Mvh
Martin

Anonym sa...

DVD decryptor är ett bra program.

Superenkelt, t.o.m. för ett bran :)

Bosse sa...

Om du använder en pc med win xp så är det mycket troligt att du har programmet windows movie maker redan installerat på datorn, och det är ett av de enklaste video-rip programmen, fullt användbart. Finns något liknande i brännarprogrammet nero också. Men räkna med att datorn kommer att behöva jobba en bra stund med att fånga videon.

Anonym sa...

Kom igen nu! Det måste väl finnas någon klubb som har två mindre dugliga bord till försäljning? Borden ska endast vara ämnade för nybörjarträning.

//JÖ

max sa...

Jag har nu dvd decrypter.

Problemet är att den inte skapar filmfiler utan endast:
video_ts.ifo
video_ts.bup
etc

eller

video_01_1.vob

Dessa kan jag sedan inte se på eller importera.

Anonym sa...

Är det inte bara att byta namn på filerna från .vob till .mpg eller .mpeg .

Mycket att läsa här

http://www.videohelp.com/

Anonym sa...

Max och Jocke - kolla med Paulo angående bord.

Anonym sa...

vi i södertälje kanske kan fixa fram 2 bord ska kolla lite med dom andra ikväll på träningen ja ni hörde rätt ja tänkte damma av racket o göra en snabb comeback :)
pierre