onsdag 5 november 2008

Elitseriens hemsidor

Den andra november förra året när denna blogg hade klart färre läsare så rankade jag alla elitserieklubbar hemsidor. Läs här.

Nu är det dags igen och jag undrar om de har blivit bättre på det senaste året. Förra årets placering inom parantes.

1. Rekord (1):
Kan inte hitta så mycket att klaga på och det är ju något som jag gillar att göra. Jag skulle vilja ha någon form av matchrapporter eller videofilmer. MEN.. Hemsidan är fantastiskt snygg och bra. Snälla alla ni som läser detta från andra Elitserieklubbar, gå in och kolla in denna sida. Suveärän helt enkelt. Den har snudd på allt till och med en gästbok. Outstanding för ett år sedan och fortfarande i en klass för sig själv. Heja Rekord!

2. Spårvägen (4):
Mycket bra uppdaterad och efter senaste kritiken (inför senaste hemmamatchen) om att det saknas spelarpresentationer så finns det nu på plats. Det finns utförliga matchrapporter, information om tävlingar och träningar. Oavsett ålder så finns det något som berör dig på denna sida som spårvägen spelare. Klubben lägger dessutom upp videos på youtube vilket jag är en stor fan av, allt från träningsmatcher i tennis till klipp från ungdoms-sm. Den enda negativa jag kan hitta är designen och även utrymmet för sponsorer. En mycket bra och informativ hemsida.

3. Warta (7):
Har ändrat koncept sen förra året och har nu en blogg som fungerar utmärkt som hemsida och är mycket intressant och full av nyttig och rolig information. Den är uppdaterad och blandar yttersta eliten med resten av information kring klubben. Ett smart och enkelt sätt att ge information kring klubben och ger dessutom alla medlemmar och besökare möjlighteten att kommentera varje inlägg. Kul att det finns en hel del videofilmer att se också. Årets uppryckning.

4. Falkenberg (4):
En gedigen hemsida. Enkel att hitta på och med mycket information men tyvärr är det bästa med sidan är programbladet och det är inte det bästa betyget egentligen. Jag hittar dock allt jag vill hitta och jag gillar att det finns såväl gästbok som bildgalleri. Det saknas däremot rapporter om a-lagets matcher som så riktigt påpekas (det är inte jag som påpekar detta) i den ovan nämnda gästboken.

5. Mariedal (nykomling):
En enkel och bra hemsida som ger dig det mesta men saknar den sista udden. Det finns information om a-laget men inga riktiga presentationer eller några matchrapporter (som jag hittar i alla fall). Så antingen saknar den udd eller så är den svårnavigerad.

6. Halmstad (3):
Enkel, lättnavigerad och proffsig. Måste dock säga att den blivit sämre då jag nu inte ens kan hitta en presentation av spelarna i a-laget. Sponsorer får fin och tydlig plats. Mycket nyttig för egna medlemmar men knappast säljande eller speciellt intressant att läsa för den som inte spelar i Halmstad och vill veta lite om deras A-lag, medlemmarna är dock säkert nöjda.

7. Söderhamn (6):
Har problem med att hitta denna sida ordentligt. Den gamla sidan hänvisar med en länk som inte fungerar och pingis.nu fungerar inte just nu när jag skriver detta. Det var tidigare en ganska trevlig och uppdaterad sida som jag gillade. Men ett minus att jag som pingisnörd inte ens kan hitta den.

8. Eslöv (8):
Eslöv är svenska mästare i pingis men inte elitseriemässiga när det gäller hemsidor. Jämfört med konkurrenter så är man bara dåliga men jämfört med hur man borde och skulle kunna vara. Eslövs sida saknar uppdaterad information kring sitt lag och vad som händer kring klubben. Tror dock att jag förstått saken rätt att man avser ta tag i detta och sedan min senaste kritik för ett par veckor sedan så har man börjat rycka upp sig. Som det är nu så behövs detta.

9. Gröstorp (9):
Det framgår inte vilka som spelar i laget och den är extremt dåligt uppdaterad. Synd på en annars så engagerad klubb. De har bra sponsorer och genomför suveräna arrangemang av sina hemmamatcher men detta är inte tillräckligt bra, det är till och med riktigt dåligt.

10. Ärtemark (10):
För ett år sedan på tionde plats av tio sidor. Och det snällaste jag kan skriva om den är det som jag skrev förra året och det är att jag inte borde skriva om den.

*

Puuh.. nu snart tre timmar senare av analyser är jag klar. Vad tycker ni om detta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra granskning! En viktig del i klubbarnas utveckling.

Anonym sa...

ärtemark är verkligen en hopplös klubb!

Anonym sa...

Tycker att Söderhamns sida är så dålig. Verkar inte ha någon som är ansvarig. Verkar finnas en morsa eller annan släkting (samma eftenamn) som som skriver massor om sina medelmåtta till son.