onsdag 19 november 2008

Spåret-Falken

Förstabordet hos Spåret har sista tiden haft en del problem och behöver börja vinna fler matcher. Spåret började med tre raka vinster men har sedan fem stycken matcher utan vinst.
Zöögling och He Haijin har bägge plus på An Shu och här är nyckeln till poäng för bägge lagen. Peter Nilsson har inte varit så bra som jag trodde men jag tror ändå att han är för säker för He Haijin. Zöögling hade en del problem med Mrkvicka som har en liknande spelstil som Peter Nilsson men förlorade i skilje och det blir stenhårt här med.

Appelgren är fortfarande obesegrad och på konventet surrades det om att Rydén skulle spräcka nollan. Appelgrens svar på det när jag frågade vad han tyckte om det var:

- Ja, vad ska de säga och tro? Det kan ju inte bara ge mig matchen?


Nu tror jag att det är precis det dom kommer att göra. Äpplet vinner en del på att motståndarna kommer in i hagen som förlorare. Det vet mycket väl vem dom möter och hur bra han är och det medför en viss anspänning.

Asmussen som förra året spelade i Spårvägen har inte heller imponerat men har på sistone börjat att vinna en hel del matcher. Spåret känner nog Asmussen bättre än vad han känner Wall och Appelgren.

Tips 5-3 till Spårvägen

5 kommentarer:

max sa...

Hajen-Nilsson
2
1.50

1-1 för två år sedan men nu känns Hajen osäker och då rår han inte på Nisse.

Appelgren-Asmussen
1
1.15

Säker match

En dubbel ger 1.73 på golfnbet. Helt OK tycker jag och om jag hade lirat så hade detta kunnat vara ett lir.

max sa...

I mina tips för CL senast så hade jag följande statistik:

Säkra: 0/0
Ingen av dessa matcher spelades.

Jag tror: 3/3

Skrällar: 1/3

Anonym sa...

Återigen en lysande affisch!
Måste vara Jamie som ligger bakom detta kreativa mästerverk?

//JÖ

Anonym sa...

jamie leker med dom flesta affischer!!

Anonym sa...

äpplet fick smaka...