onsdag 9 juli 2008

Dagens citat

I fredags så diskuterade jag och några andra pingisspelare olika spelares styrka mot deff respektive nabb.

Diskussionen kom att handla om att vissa är bra mot ren deff och vissa andra är bra mot så kallade push-spelare. Är ni med?

En spelare vi berörde var Feng Tao från Carlstad som är bra mot deff men sämre mot push. I kvalet till superettan så slog han Rosvall men förlorade mot Möller. Diskussionen blev hetare och hetare när det påstods från ena hållet att Tao var så OTROLIGT bra mot deff och att det från den andra sidan inte var samma superlativ kring kinesens spelstyrka.

I det läget kläcktes det en kommentar om hur enkelt Tao hade slagit Rosvall.

"Han tog upp Rosvall i luften och slängde honom rakt ner i marken"
Setsiffrorna blev 15-13, 11-5, 13-11

Jag vill inte hänga ut den som sa detta av respekt mot honom eftersom jag känner honom och det kan uppfattas som om han var lite dryg. Så du kan vara lugn nu Tobbe Bergman jag ska inte berätta att det var du som sa detta.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kul citat!

Jag såg också matchen mellan Tao och Rosvall. Kinesen förtog sig inte direkt i matchen liksom han inte gör mot andra deffare heller. Enligt vad ryktena säger så förlorar han aldrig mot deff...

Anonym sa...

Han körde väl några pass emot Wang Qing när han va i Ärtemark... Tror tillochmed jag hade utvecklats mot deff i den miljön...

Anonym sa...

Han är säkert bra mot deff, men det är stor skillnad på att vara bra och magisk mot deff.
Att slå en otränad Rosvall är väl ok, men att det skulle vara kross när Rosvall har haft setbollar i 2 set är bara löjligt.

Anonym sa...

Kommer Solna fortsätta att hålla träningar i sommar? Kommer folk att träna? Måste lära mig sporten.

/Skärbo

max sa...

Spelar inte du i Solna Skärbo?

Vore enkelt för dig att kolla tycker jag. :)

Anonym sa...

Det var inte jag som skrev förra....även om den nog delvis stämmer. Rätt tråkig attityd.

Magnus Skarbo

max sa...

Ledsen Skarbo men du vet ju hur jävla dum i huvudet den där killen som skriver detta är.

Han är så korkad att jag inte tror att det är sant.

Sveriges dummaste pingisspelare alla kategorier.

Gissa vem jag avser?

Anonym sa...

robert pettersson solklart haha

Anonym sa...

hur kan du skriva vem som skrivit det när han/hon inte undertacknat med sitt namn?

har på känn att tao får problem me gurra:-)

max sa...

Vissa ip adresser har jag märkt upp.

Vissa personer som skriver ofta lär man sig hur de stavar eller felstavar vissa ord på. Osv..

max sa...

Tog just bort 34 inlägg från begåvningsreserven där han hade skrivit kyyk 100gr.

Är chockad över hur dum han är. Det är bara jag som läser hans imbecilla inlägg så jag undrar vad han får ut av det hela?