fredag 14 augusti 2009

Ännu en resa till Göteborg

Vi håller oss kvar i Göteborg och träffar nu på Askim, klubben som de senaste säsongerna varit ett topplag i superettan men ständigt avböjt kval uppåt.

Askim har en av seriens bästa spelare i Huang men den vi nu ska få en stund med är en nykomling i laget och han är värvad från en annan göteborgsklubb nämligen Linné.

Linus Brännström har ordet och svarar här på lite frågor om säsongen och superettan.

*

Superettan och Askim. Du är ny i laget. Hur känns det?

Hittills har allt bara varit positivt. Det är bra stämning i alla träningsgruppen. Jag har sedan innan tränat en hel del i Askim och kände de flesta spelarna redan sen innan.

Det ska bli väldigt roligt att få spela Superettan efter två års spel i division två.

Du fick ingen speltid i div 1 förra året i Linné och nu är det superettan med Askim, är du redo för det?

Jag tror att jag är redo att ta klivet upp i superettan, fast jag är medveten om att det kommer att bli mycket tufft. Dock tror jag att det passar mig att vara "underdog" i många matcher, då jag trivs att slå ur underläge och brukar prestera som bäst då. Det faktum att en del folk kommer för att se matcherna ökar också min vilja att vinna!

Wang får inte spela med i laget i år. Hur ser upplägget ut i år med vilka som spelar och vilket bord de spelar på?

Det ända som är helt klart är att Huang är vår etta. Antagligen kommer Andreas att spela på förstabordet, men inget är helt bestämt än. Sulan är också han given i laget de matcher som han vill spela.

Utöver det har vi en bred trupp där framförallt Jag, Borre och Samuel kommer att slåss om platserna på andrabordet.

Hur har ni förberett er inför säsongen?

Wang har precis kommit hem, så de senaste veckorna har det varit träning som vanligt. Jag har tränat på under den största delen av sommaren mot diverse göteborgsspelare. Rickard har varit skadad under större delen av sommaren men kör nu för fullt. Huang kommer hem i slutet av Augusti, och kommer då att sätta igång efter sin vistelse i Kina.

De andra har jag ingen större koll på hur de har tränat.

Med en månad kvar till seriestarten ser det positivt ut.

Hur ser upplägget med träning ut och hur tävlar ni under säsongen?

Vi ungdomar kommer att träna fyra kvällspass varje vecka. Utöver det är förhoppningen att klämma in så många förmiddagspass som det går med tanke på jobb/skola.

Alla i laget kommer nog att tävla ungefär lika mycket som förra året.

Vad är er målsättning?

Vi har inte suttit oss ner och diskuterat målsättningen hela laget, men jag tror att vi kommer hamna på den övre halvan.

Vem vinner serien?

Kävlinge ser starka ut.

Vem är seriens viktigaste spelare?

Huang Hou Yu

Vem är er viktigaste spelare?

Huang Hou Yu

Vem är seriens bästa spelare?

Huang Hou Yu

Vem är seriens roligaste spelare att möta?

Erik Åhman, om han spelar på andrabordet. Trevligt kille som hade varit
grymt skön att slå i ett Göteborgs-derby

Vilket lag kommer det att vara roligast att möta/besegra?

För mig är det definitivt Linné, med tanke på att jag spelat där innan. För resten av laget tror jag att det är det andra derbyt mot Mölndal.

Vem lirar du helst dubbel med?

Andreas, i och med att han är vänsterhänt!

Har någon sagt till dig att du och Andreas Törnqvist är lika från håll, utseendemässigt alltså?

Det har jag hört ganska många gånger, till och med att vi är lika på nära håll. Om det stämmer vet jag inte.

Hur känns det att din lagkamrat Nils Dahlberg har ett stående och alltid öppet kontraktsförslag från Norrtulls SK? Är du avundsjuk?

Lite avundsjuk är jag nog allt, men ni får låta honom vara, vi behöver honom i våra lag!

Vad tror du om din egen insats? Får du pluskvot?

Jag har en målsättning att som sämst få plus minus noll, och förhoppningsvis att jag får lite plusskvot

Vad har du och laget för relation till bloggen? Läser ni den?

Jag läser din blogg nästan dagligen, och jag vet att Rickard också gör det. Wang tror jag också läser den ganska ofta. Resten av laget har jag inte så jättebra koll, förutom att de som de flesta andra pingisspelare med jämna mellanrum kollar in den.

Har du några övriga kommentarer eller tankar du vill dela med dig av?

Inte mer än att jag vill tacka för en mycket läsvärd blogg.

12 kommentarer:

Anonym sa...

hur kommer det sig att dahlberg har ett öppet kontraktsförslag från Norrtulls SK??

Lars J sa...

Linus!! Hur fan kan du säga att du önskar att spela med Andreas? Vi är ju för satan obesegrade i dubbel. Du önskar helst att spela med mej och det vat jag!! :)

Anonym sa...

lik törnkvist LOL

Linus B sa...

Ja, min högsta önskan är att vi kan värva dig i dubbel. Men jag tror att du är lite för dyr för Askim!:D

Anonym sa...

pluskvot snarast omöjligt.......

Anonym sa...

Bra med självförtroende Linus med var nöjd med 5-10

Linus B sa...

Man får alltid hoppas på det bästa!

Anonym sa...

Tror inte Linus kommer vinna så många matcher.

boss sa...

Jag tycker Linus har utvecklats en del under förra säsongen och tror att han kommer att ta ett antal matcher. Han blir inte en så lätt nöt att knäcka som kanske många tror.

Anonym sa...

Lite kul att linus skriver för askim, e det säkert att han ska spela i alaget?

Anonym sa...

nix inte säkert men Linus, Samuel och Rickard kommer slås om den återstående platsen när sulan är med och antar att 2 av dem får spela när sulan chillar:)

Anonym sa...

HAHAH linus skriver som en gammal politiker pratar, ska alltid va så korrekt :P