lördag 15 augusti 2009

Kävlinge, The top dog

Dags att vända från Göteborg för ett ögonblick och vända blicken nedåt till Skåne och Kävlinge. Kävlinge som var ett mittenlag förra säsongen har skramlar rejält under sommaren och kommer att kommma till start med ett lag som är starkare än något annat lag jag sett i superettan de senaste tre åren.

Ett av nyförvärven har svarat på frågorna jag ställt och det är ingen mindre än killen med ett av Sveriges skönaste backhanddrag, Anders Holm. Anders är pingisfostrad i Rekord och har spelat 8 säsonger i Elitserien. En meriterad och duktig spelare som kan komma att spela som trea eller fyra i laget denna säsong.

En av mina favoriter nere ifrån Skåne Anders Holm, vassego!

*

Superettan och Kävlinge. Storfavoriter i serien med tre heta nyförvärv varav du är ett. Måste kännas spännande?

Ja det ska bli kul. Vi har flera bra spelare i laget så det ser bra ut.

Elitserien för två år sen, förra året i div 1 (i kombination med danska elitserien) och i år superettan. Blir det norska ligan nästa år och div2?

haha. Jag har inte riktigt börjat planera för nästa säsong ännu men planerar inte div 2 spel som det ser ut nu i alla fall

Lite omsättning av spelare från förra säsongen. Hur ser upplägget ut i år med vilka som spelar och vilket bord de spelar på?

Vet inte riktigt hur det ser ut. (Bengt Israelsson har koll där). Vi kommer att gå runt på spelare i vårt lag.

Hur har ni förberett er inför säsongen?

Jag har tränat hemma i Helsingborg med Rekord. Har blivit något pass här och var i på andra ställen i öresundsregionen också. Mohlin, Mattiasson och Sam tränar en del ihop i Malmö. Jag tror att Li har förberett sig i Kina.

Hur ser upplägget med träning ut och hur tävlar ni under säsongen?

Jag kommer att träna mellan 2 till 5 pingispass i veckan. Blir det 2 pingispass så blir det mera fys och tvärtom om det blir 5 pingispass. Tävlingar? Jag får se lite där. Ska vara med i Växjö om några veckor. Jag tänkte inte tävla jättemycket eftersom jag spelar i Danmark också. Samtidigt är det kul att tävla och jag är gärna med på SM så tävlingsplaneringen görs löpande under säsongen. Hur de andra ska tävla och träna känner jag inte till. Men alla ska spela i Danmark också så jag kan tänka mig att de inte tävlar speciellt mycket.

Vad är er målsättning?

Toppstriden

Vem vinner serien?

Kävlinge eller Hägersten

Vem är seriens viktigaste spelare?

Huang har ju varit en mycket pålitlig matchplockare. Han är nog viktigast.

Vem är er viktigaste spelare?

Mikael Mattiasson

Vem är seriens bästa spelare?

Magnus Mohlin

Vem är seriens roligaste spelare att möta?

Många tycker att det är kul att möta mig men jag kan ju inte göra det tyvärr. An Shu och Wang Qing är kul att möta. Patrik Dahlström var kul att möta förr i tiden så jag hoppas jag får möta honom också.

Vilket lag kommer det att vara roligast att möta/besegra?

I Helsingborg finns det inom idrotten lite anti-mentalitet mot storstadsklubbar. Det kanske har smittat av sig på mig. Jag säger Hägersten, Linne och Mölndal.

Vem vinner av dig och John Wall om ni möts och vad slår ni vad om?

Det brukar vara rätt tight. Vi brukar inte slå vad så mycket men jag kan tänka mig att sätta en slät kopp kaffe.

Vad har Kävlinge och du för relation till bloggen. Följer ni den överhuvudtaget och läser alla mina dumheter?

Jag är ju ny i klubben så jag har inte koll på de andra. Själv följer jag bloggen. Kul läsning och ökar helt säkert intresset för sporten.

Vad tror du om din egen insats? Förra året spelade du riktigt bra i div 1, vad tror du på i år?

Svårt att sia om på förhand. Ganska många som jag aldrig mött på både första- och andrabordet och många jag inte mött på flera år. Jag kör på klyschan en match i taget.

Har du några övriga kommentarer eller tankar du vill dela med dig av?

Se upp för Arvid Sunesson i år!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,Max.
Jag kan bara svara för mig själv,men jag läser på din blogg flera gånger om dagen.
Mycket bra och trevlig läsning.
Bengt I
Lagl Kävlinge

Jompa sa...

Jag toppar det med lite mjölk i kaffet. It´s on!

Anonym sa...

Spelare som är aktuella för spel i Kävlinge.
Magnus Molin
Li Moding
Mikael Mattiasson
Anders Holm
Daniel Fynsk
Sam Oddsheden
Stephan Bringert
Henrik Åkesson
Två ganska starka lag i Superettan.

Anonym sa...

Tja Anders. Vore kul att få möta dig de var länge sen. Då måste du spela till dig en plats på förstabordet. Ha de gott. Patrick

Anonym sa...

Hur går det med samarbetet Eslöv-Kävlinge?

Anonym sa...

Svar till 14.01
Samarbetet med Eslöv går bra,men i år så behöver vi inte låna några spelare från EAI.
I fedagskväll så va det kräftskiva
med medverkan från Kävlinge.
Nästa grej ihop är Skånes DM
Bengan