söndag 23 augusti 2009

Stämmer det?

Läste Taxi Stockholms årsredovisning precis (kul va?) och där fann jag att deras VD vid tillfället (nu har de en annan tjomme) i sin lilla faktaruta påstår att han har spelat i allsvenskan i pingis.
Namn:
Mikael Andersson

Ålder:
45år

Bor:
Villa i Täby

Dold talang:
Har spelat i allsvenskan i bordtennis

Jag påstår inte att han ljuger då han kan ha spelat långt före min tid, däremot så undrar jag om någon vet vem detta är och kan bekräfta att han spelat på så hög nivå som han själv påstår.

18 kommentarer:

Anonym sa...

detta e oklart, men stämmer det så är han en av få pingisspelare som lyckats även i arbetslivet..!

Anonym sa...

Förmodligen den gamla vanliga klassikern när man pratar med någon om att man spelar pingis.
Man för allt som oftast svaret: Ja jag vann skolmästerskapen i min skola eller att de var bland dom bästa i sin ålder när dom var tio år.
Kan ju stämma med den här snubben i.o.f, men allt som oftast överdriver folk sjukt mycket.

Eller varför inte den här: "Känner du honom han var typ bland dom bästa i Sverige när han var liten"
Då är det allt som oftast en dålig klass tvåa...

Anonym sa...

allsvenskan lär han knappast spelat i. elitserien möjligt? eller hette de allsvenskan förr i tin?

Anonym sa...

Jag kan bekräfta att det stämmer. Men han har gift sig och skaffat glasögon, han hette Appelgren förut.

/pingiskunnig

max sa...

Det hette allsvenskan förr men jag tror inte att han har lirat där..

Anonym sa...

Max leta vidare. Hade varit kul och höra var han spelat.

Anonym sa...

hmm.. kan du inte skriva namn på elitspelare som har söner som också blivit bra? Tex: Greczula? måste finnas mer

Anonym sa...

Det stämmer att han har spelat där

max sa...

Stämmer det?

Vilken klubb och när då?

Anonym sa...

Allsvenskan bytte namn till elitserien när man införde slutspel i cupform 1976-77.
Då var nämnde Mikael Andersson 12 år så allsvenskan kan vi ju utesluta.
I början av 80-talet var det en spelare i Ängby, klass II eller möjligen klass I med det namnet. Han kan ju ha spelat någon elitseriematch men jag det måste ha skett före 1984 i så fall. Han har inte varit med i lagpresentationerna i pingis i alla fall.
/Per H

Arne Anka sa...

Wow, det här var spännande!

Mitt bidrag till detektivarbetet får bli utsagan att jag aldrig har hört talas om människan.

Gräv mera!

AA

Anonym sa...

Div 1 kallades allsvenskan innan det blev superettan. Detta är nog Micke Andersson från Ängby SK.

Anonym sa...

Max,

Tycker det låter som det är dags att sända ett mejl till honom, en gammal pingisspelare kommer till 110% bli glad av att bli tillfrågad!

Anonym sa...

Han är en BLUFF! Denna häxjakt måste fortsätta så att vi kan sätta dit skrytpellen!

Anonym sa...

Mikael Andersson som spelade i Ängby föddes 65. //Håkan

Anonym sa...

Har han spelat elitserien eller inte?
Kan någon höra med Nisse S i Ängby?

Arne Anka sa...

Max, du kan ju inte lansera en sådan fråga och inte gå till botten med det!

Hur står det till med snubben egentligen, är han fejk?

max sa...

OK,
Jag ska kolla lite till på det.