onsdag 12 augusti 2009

Sola i Karlstad?

Solstaden Karlstad med superettanlaget Carlstad gör sin tredje säsong i superettan och är för mig ett topplag denna säsong då de har en fin blandning på rutin och ungdomlig framfusighet.

Svarar på frågorna denna gång är den främste talangen Carlstad har fått fram på många år. Simon Arvidsson den unge vänsterhänte värmlänningen som med all säkerhet kommer att göra livet surt för förstabordsspelarna i superettan.

*

Superettan och Karlstad. Två år på raken. Kvalplats nedåt för två år sedan förra säsongen kom ni fyra. Karlstad fortsätter att avancera, stämmer det?

Ja det tycker jag absolut! Vårt lag ser starkt ut tycker jag.

Stämmer det att Lundeteg mer eller mindre tvingas att sluta då han inte har någon att träna med då ingen av spelarna i laget bor i Karlstad?

Det stämmer nog bara delvis. Jag tror att David kände redan innan den här säsongen att han inte orkade köra ett år till, och att det blev mer naturlugt när fler och fler flyttade från Karlstad.

Ni spelade med två egna produkter förra året. Hur ser upplägget ut i år med vilka som spelar och vilket bord de spelar på?

Förmodligen så kommer jag och Wang Qing spela på förstabordet. På andrabordet blir det då Sjöstedt och Johan Lundström. Vår reserv kommer antagligen att bli Mikael Stålbro eller Lundeteg beroende på om han kommer att träna nått under hösten.

Hur har ni förberett er inför säsongen?

Jag vet inte riktigt hur mina lagkamrater har förberett sig, men jag jälv har varit i Kina i tre veckor bland annat. Sen kommer vi troligen att ha något läger där vi tränar tillsammans och testar lite dubbel.

Ni har två nyförvärv men ni har även tappat en gammal trotjänare i form av Lundeteg och Bergman som flyttat hem till Stockholm. Gör det här er bättre eller sämre?

Det är svårt att säga på förhand, men jag tycker att det känns ännu bättre den här säsongen.

Hur ser upplägget med Wang Qing ut?

Det är inget direkt speciellt upplägg för honom, men förhoppningsvis vinner han det mesta på förstabordet. Han ska även vara med som tränare på något läger som Carlstad anordnar.

Vad är er målsättning?

Det är nog att komma bland de tre bästa eftersom vi blev fyra förra året

Vem vinner serien?

Jag tror vi har bra chans! Men Kävlinge får vara favoriter med sina starka nyförvärv.

Vem är seriens viktigaste spelare?

Huang Hou Yu

Vem är er viktigaste spelare?

Alla är lika viktiga!

Vem är seriens bästa spelare?

Huang Hou Yu, Magnus Molin och Li Moding är nog ganska jämnbra

Vem är seriens roligaste spelare att möta?

Det skulle vara roligt att möta Molin

Vilket lag kommer det att vara roligast att möta/besegra?

Tror inte att något lag är roligare att vinna över än något annat lag. Men nu när Kävlinge ser vassa ut skulle det vara extra skönt att vinna mot dem.

Vad har Carlstad för relation till bloggen. Följer ni den överhuvudtaget och läser alla mina dumheter?

Vi svenskar följer den i alla fall! Har ingen koll om Wang gör det…

Vad tror du om din egen insats? Förstauppställningen ser tuff ut i år, förra året minuskvot för dig. Vad tror du på i år?

Jag hoppas definitivt på pluskvot. Förhoppningsvis tar jag ett stort kliv framåt i år, det har känts bra nu i sommar i alla fall. Jag ska flytta till Falkenberg och träna där, så det ska bli kul med lite miljöombyte och förhoppningsvis gör det att jag får ett lyft.

Har du några övriga kommentarer eller tankar du vill dela med dig av?

Nej, inte mer än att det är en rolig blogg att läsa!

*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Elitpingis = En spelare som bor och tränar på orten?

Ingen bra trend för Carlstad.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=SM77tbRZmRI

Handservar ala 1995 i Göteborg.

Anonym sa...

När Simon går vidare ,försvinner Carlstad.Vet ej varför klubbar driver ett A-lag som kostar pengar när man inte har någon hemmaträning.samtidigt är det viktigt att spelare utvecklas på center och andra allternativ.Men vem skall betala?

Anonym sa...

Jo så kommer det ju att bli. Trist men så fungerar pingisen. Lagen består enbart av fyra spelare vilket bidrar.