tisdag 25 augusti 2009

Bokat och klart

Nu är det klart. Jag åker till EM i Stuttgart i Tyskland. Avresa sker torsdagsmorgon och sen hem efter finalen på söndag.

Stuttgart ligger ganska långt söderut i Tyskland och är en stad med knappt 600.000 invånare. Stuttgart har en ganska modern arkitektur efter att ha blivit sönderbombat under andra världskriget. Staden bygger idag sin framgång på akademiska och forskningsresultat. Staden räknas som en av de viktigaste städerna i världen inom bilindustrin med Porsche och Daimlers huvudkontor på plats, andra internationella storföretag på plats är HP, IBM och Bosch.
Tävlingen spelas i Porsche-Arena och det är ju ett namn som borgar för lite klass och mina förväntningar är högre än vad Allvinarna är långa om ni förstår vad jag menar.
Just Porsche-Arena är en del av Hanns-Martin-Schleyer-Halle som är södra tysklands största inomhusarena. Hanns-Martin-Schleyer-Halle tar in hela 15.500 åskådare men så stort är det inte i Porsche-Arena som byggdes 2006, en toppmodern idrottsanläggning är alltså spelplatsen för 2009 års EM i bordtennis.

Jag känner mig helt klart välkommen när man ser denna entré och det enda som är lite trist är att jag missar lagtävlingen helt och hållet på plats och enbart får koncentrera mig på singel och dubbel. Nåja det kunde ha varit värre mycket värre.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer em sändas någonstans?

max sa...

Tuesday, 15 September, 19.00 - 21.30: Men`s Team, Semi Final - live
Wednesday, 16 September, 23.30 - 0.25: Women`s and Men`s Team, Final – re-live
Saturday, 19 September, 19.00 - 21.15: Men`s Singles, Quarter Final - live
Sunday, 20 September, 10.00 - 11.30: Women`s Singles, Semi Final - live
Sunday, 20 September, 19.30 - 20.45: Women`s and Men`s Singles, Final – re-live

max sa...

dessutom på webben:
www.ettutv.com men där har de inget färdigt schema.

Anonym sa...

Kommer det nite sändas på tvburken :)?

Anonym sa...

Underbart !
tack för att du finns max

Anonym sa...

när går det?

Christer sa...

Kul Max, ha så roligt där nere och drick ett par öl åt mig också !

Anonym sa...

Roligt att höra!
Då kan man räkna med bra täckning från tyskland
/Robin

Anonym sa...

Hur kan dem sända kvartsfinaler i singel (herrar) men inte semi ? :S

Kan du länka videon från top 16 vill se anders lind !

Anonym sa...

ser ut att bli en tråkig resa...hallen verkar b..tackavetja sl- hallen...sen är tysk öl äcklig...har svenskarna chans.njääe...men jag ändå velat åka dit!!! bläääää....