fredag 10 augusti 2007

Stämmer det verkligen?

Vaknade i morse med en fadd smak av illamående i munnen. Jag hade haft en dröm om att två av klubbens bästa spelare lämnade Norrtull.

Dessa spelare berättade för mig att de nästa säsong skulle spela för Djurgårdens IF i div III (gamla fyran) och att de inte fick någon ersättning för det. Jag blev chockad och hällde i mig ett par öl för att dämpa den motbjudande känslan, alkohol dövar allt.

Diskussionen fortsatte men argumenten rann av mig som vatten på en gås, det fanns inga vettiga skäl. Jag förklarade stillsamt detta och fick medhåll i sak men detta till trots så verkade det som om de verkligen skulle spela där. Jag nämnde då att de kan komma tillbaka när transferförnstret skulle öppna halvvägs in i säsongen. Fick intresseanmälan där med för att sedan i nästa mening mötas av en kommentar om att bygga upp föreningen och få resurser från huvudföreningen.

En kaskad av ovilja att höra mer sköljde över mig och jag kopplade bort allt annat och försvann in i min sömn igen..

Nu när jag är vaken så vet jag att detta bara var en elak dröm men det finns ändå en känsla av oro, händer detta kanske ändå?

Inga kommentarer: