tisdag 28 augusti 2007

Träningen avklarad

Som väntat var jag urusel men motståndet var faktiskt riktigt dåligt det med. Ingen imponerade.

0-2 mot Trygger
1-2 mot Ankarcrona
0-2 mot Okic
2-0 mot Öhman (7,3)
2-1 mot Kullberg

Men det var något helt annat som upprörde mig denna kväll.

Jag hörde att limningen ska förbjudas för junisar from 1/1-08 och för oss seniorer ett halvår senare. Det låter ju helt sjukt. Det enda som är riktigt roligt med pingis är ju klick. Om det är så att detta fruktansvärda skulle bli verklighet så ska jag fuska och limma iaf. Så alla ni som läser detta ska vara jävligt medvetna om att jag fuskar. Jag ska fucka tills jag blir avstängd för att sedan fortsätta fuska. Detta ska jag göra i en hel säsong och sedan ska jag lägga ner allt med pingisen alternativt starta en nytt förbund som alternativ till dessa nymodigheter från befintlig organisation och förbund.

I den nya ligan så kommer följande gälla:
  • Limning tillåten
  • Triklouretylen tillåtet att limma med
  • Vulcofux tillåtet
  • Lilla bollen tillbaka
  • Seten till 21 igen
  • Sammandrag först i början av oktober så att man hinner träna ikapp sommarfuskarna
  • Matcher endast på lördagar så att man kan gå ut efteråt
  • Gamla serveregeln tillbaka
  • Måste serva inom en minut om man heter Råsberg i efternamn

5 kommentarer:

Anonym sa...

fick höra om en ny regel som kommer att tas i verk 2009..
De ska tydligen göra om näten så att de inte får sticka ut över kanterna. lät ju som en väldigt bra grej för spelarna och för pingisen, elöler hur?! de som "fattar", fattar..

max sa...

Lättare att rulla och det är ju kul.

Anonym sa...

...beGripler inte...

Anonym sa...

Eftersom att lim är oorganiskt och ej nedbrytbart material så är det ett krav med limförbud om man ska följa miljömålet giftfria skogar och marker. Och det gäller alla!!

Anonym sa...

jag tänker också limma