söndag 1 november 2009

Fredrik blev arg

Någon som såg "Vem kan slå Fredrik och Filip" idag?

Det var i alla fall pingis och då dubbel mellan F&F och utmanarna "Roffe" och Peter Forsberg. Foppa visade att han var en hygglig amatörspelare precis som Filip men de andra två var helt bedrövliga även för att vara hobbyspelare.

Hursom så torskade F&F och då skickade Fredrik racketen rakt ner i backen med ett jättekast. Sånt måste beivras av domarna även på denna nivå. Självklart skojar jag nu då det faktiskt var en förbundsdomare som dömde, Paula Sinkonen. Men varför domde hon i stående?

Många tveksamma ingripanden här och då ska vi inte ens nämna alla felaktiga servar hon missade. Det här måste vi gå till botten med.

Paula, red ut begreppet för oss nu. Var det så att produktionsbolaget hade riggat hela grejen och att du som domare var fast i deras garn eller vad ände där ute i frihamnen egentligen?

4 kommentarer:

PaulaS sa...

haha ja ni, vad var det egentligen som hände?

Sanningen var den att jag var fast i deras garn. Jag frågade innan om jag skulle döma bort icke korrekta servar och fick svaret nej. Frågade även om jag skulle ge gula kort för dåligt uppträdande eftersom jag anade att något skulle hända men inte det heller - det skulle ta för mycket tid.

Frågade faktiskt även VAD jag egentligen skulle göra. "Vända siffror och reda ut om det blir någon regelfråga".

Har jag rett ut allt för er nu? Hur är reaktionerna där ute, kommer jag för all framtid bli smutskastad för min insats för svensk bordtennis?

Trevlig måndag på er

Anonym sa...

Känner för övrigt utmanaren "Roffe" som inte heter "Roffe"... :-)

//JÖ

Anonym sa...

Kanal 5 klippte tyvärr bort ljudet i samband med att racket åkte i golvet, annars hade ett väldigt högt och tydligt "FITTSKALLESVIN" (uttalat av Fredrik) fyllt Sveriges tv-soffor i söndags. Hade varit nåt det!

Louise sa...

Nej då paola. du följde tv's regler för "oseriös" pingis. Vet att du har mer skinn än så på på näsan i den riktiga pingisvärlden ;)