onsdag 18 november 2009

Bästa inlägget nominerade, 23 inlägg kvar

Här är nomineringarna för bästa inlägg någonsin här på bloggen. Jag har lagt dit egna som jag gillar själv. Ni får fylla på tills vi har tolv alternativ. Som vanligt förbehåller jag mig rätten att välja själv utifrån era nomineringar.

Pingis i det stora äpplet:
En skildring av Björn Oppenheimer och hans resa till New York och hur han kom i kontakt med pingisen mitt på Manhattan. En välskriven text som tar oss med på en härlig resa och som avslutas med en cool video. Läs inlägget här.

En resa till pingisparadiset del 1 och 2:
Min resa i början av året till Saarbrücken tillsammans med J-O, Äpplet och Jörgen och Energis masters 09. En dröm för en pingisfantast att vara på plats med de sina idoler. Intryck, inside, bilder och videoklipp allt från denna resa finns dokumenterat, nåja inte allt men nästan.
Läs del 1 här och del 2 här.

Intervju med Thomas von Scheele:
Min intervju med juniorernas förbundskapten och hans syn på pingis och den svenska tränarkåren. Del 1. Del 2.

Intervju med Jörgen Persson:
Min intervju med Jörgen Persson efter att han hade blivit framröstad som årets pingispersonlighet 2008. Läs den här.

Diskussionen om svarta strumpor:
Ett infall jag fick av en lagkamrat som sedan spritt sig genom landet och mynnat ut i en massa inlägg. Rösten blir alltså inte på ett enskilt inlägg utan på hela diskussionen.

Uppe med tuppen:
Ett inlägg skrivet för inte alls länge sedan och som helt omedvetet blev ett inlägg om ideela ledare och dess roll inom sporten i allmänhet men pingisen i synnerhet. Här är det.

Den störste:
Mitt hyllningsinlägg till Jan-Ove Waldner den störste pingisen har skådat och min idol. Mest mina egna tankar om honom men också en förklaring till varför jag överhuvudtaget började med pingis. Videoklipp och bilder på plats förutom min egen text hittar ni här.

Linus Pris:
Ett videoklipp av mig och Jamie Lindqvist som pris till Linus Mernsten för att han vann en frågesport. Tog ett gäng timmar att göra men det gav många skratt på vägen och nya uppslag finns planerade. Läs inlägget här och missa för allt i världen inte videon.

Den 13 juli 2009:
Dagen då alla rekord gällande sidladdningar slogs med hästlängder. Liverapport direkt från ungdoms-em gav ruggiga 6038 sidladdningar. Svennis jr var författaren och han kämpade på med rapporterna så att man hela vägen från Prag kunde känna hur mycket han hejade på Sverige. Här är det sista inlägget från den dagen, om ni vill läsa de andra så gå in på juli månad och kolla in samma dags inlägg.

Dataranking:
Sen bloggens början har jag försökt att få fram en dataranking och alla dessa inlägg inbillar jag mig ha hjälpt till i processen att vi förhoppningsvis kan få en dataranking till nästa säsong. Inget enskilt inlägg utan samlade inlägg får en röst.

Anekdot-stafetten:
Initierat av Linus Mernsten och under en tid en rolig historia varje söndag. Klicka till höger på kategorin anekdor-stafetten för att läsa alla dessa 33 inlägg.

Tankar om träning:
Rikard Johanssons tankar om träning väldigt välformulerade i en intressant text som alla borde läsa om man har ett intresse för svensk pingis utveckling. Här läser du inlägget.

11 kommentarer:

Anonym sa...

En resa i paradiset var bland det intressanta jag har läste faktiskt, har allt tid undrat vad spelarna gör när inte spelar match:D

Anonym sa...

Självklart MÅSTE du ha med Magoo´s klipp och klistra inlägg då det väckte debatt som aldrig förr.Alla hade en åsikt och många uttryckte den även.Än idag diskuteras denna artikel och tex Halmstads Tidning hade med direkta citat från den.

Anonym sa...

askims vara eller inte vara i elitserien, jag tror att det aldrig har varit så mycket och långa kommentareer som inläggen om dem.

Anonym sa...

enligt äpplet 'r inte waldner den största legenden och den bästa genom alla tider han är bara 2a sa äpplet live i eurosport

Kinski sa...

Richard Johanssons "Tankar om träning" skall självfallet vara med. Ett synnerligen välskrivet och tänkvärt inlägg om pluralismens nödvändighet inom svensk bordtennis.

Ma Neubauer sa...

Magoo borde inte spela med behandlat friktionsfritt nabb på backhand efter hans tidigade Marjasins klipp.
Varför ingriper ingen överdomare?

coachadde sa...

jag skulle vilja nominera hela anekdot-stafetten som jag tycker alltid leverat en rolig stund framför datorn. också en stor del till många av oss fortfarande håller på med denna sport är ju framför allt just kamratskapen som skapas mellan pingis-nördar emellan på resor både inom sverige och utlandet, läger och tävlingar.

Anonym sa...

Jepp och det gäller inte bara personen du nämner. Det är ju ett skämt att ha regler som ingen ändå följer. Det finns flera sätt att ta bort friktionen från nabbarna om man så önskar. Instruktioner hittar ni via google.

Anonym sa...

skandal att inte magoo straffades hårdare av svenska...

max sa...

Han bestraffades inte alls då han inte befanns skyldig till något.

Sluta upp med häxjakten nu, alla har sin uppfattninig om vad som hänt och så får det fortsätta att vara.

Magnus Skarbo sa...

Att knäcka någon hjälper ingen.