tisdag 17 november 2009

Heta och Kalla, 26 inlägg kvar

HETA!

Ungdomarna

Anthony Tran vinner över Li Moding. Översjö vinner över Huang Dawei. Mattias Karlsson vinner över Mikael Appelgren. Kristian Karlsson vinner över Kasper Sternberg. Simon Arvidsson vinner över Huang Hou Yu och Finn Tugwell. Fina resultat och våra unga killar börjar verkligen ta för sig på seniornivå nu.

Pingisligan
Nytt tittarrekord i lördags. Den bästa match jag sett på länge. Massor av spännande matcher och något de flesta verkar gilla. Helt klart ett steg i rätt riktning för svensk pingis!

Robert Svensson
6-2 i den tyska ligan och allmänt bra spel på klubbnivå. Vore kul om han precis som Pär Gerell kunde få till det på en internationell tävling.

He Haijin
Spårvägens kines har vunnit 9 av sina tio senaste matcher och är just nu stekhet. Han verkar spela för nytt kontrakt med Spårvägen och han gör det bra!

Andreas Johansson
Obesegrad i superettan och dessutom ny förbundskapten för damjuniorerna. Vilken säsong han har och det hade jag aldrig trott när han skrev på kontrakt för Ärtemark inför förra säsongen.

Iskalla
Anonyma påhopp
Det är en sak att konstruktivt framför sin egen åsikt som man står för. Det är en helt annan att anonymt klaga på andra personer eller till och med komma med personangrepp. Skaffa er lite bollar och stå upp istället för att gömma er bakom anonymitetens fega slöja.

DM
En föredetta anrik och stolt tillställning som just nu inte prioriteras av varken seniorer eller av ungdomar som jagar rankingpoäng på andra tävlingar. Dags för klubbar och distriktsförbund att gemensamt lösa detta.

Mölndal
Ökar farten mot div 1 och snart är farten för hög för att man ska kunna stanna. Div 1 västra här kommer Mölndal i full galopp!

Växjö
Fick aldrig sin Taiwanes och dessförinnan sprack det med deras kines. Började starkt i pingisligan med två raka 3-2 vinster men har sen dalat och nu två omgångar i rad åkt på två smällkarameller och endast fått med sig en ynka poäng.

Bloggen
Är kall nu men kommer att bli het.

23 kommentarer:

Anonym sa...

det var anthony som slog li koding inte harald andersson

Anonym sa...

anyonyma inlägg är tyvärr ett måste då om man skyltar med sitt riktiga namn blir man uthängd i pingissverige där alla känner alla. tyvärr vågar ingen stå för sin åsikt av rädsla.

max sa...

Det är därför jag tillåter anonyma kommentarer men jag behöver inte gilla att man pratar skit om folk.

Anonyma kommentarerna behövs men jag anser att man om man vill nå en förändring bör stå upp med sitt eget namn, tyvärr så har du rätt i att pingissverige är litet och därför är folk rädda.

Anonym sa...

andreas johansson är schteeeeeeekhet!!!

Anonym sa...

finns fler som vunnit mot li moding denna säsong

Anonym sa...

Ursäkta en trög j-vel, men vem och/eller vad ska man behöva vara så rädd för i pingis-Sverige så man inte skulle våga stå för sina åsikter?
Vad skulle kunna hända?
Vad finns det för bevis på situationer där någon blivit "bestraffad" för att han/hon står för sina åsikter?
Jag tycker att de som då och då vågar stå för kontroversiella åsikter, exempelvis Äpplet, och i viss mån även du Max, verkar klara sig undan alldeles utmärkt.

Jörgen Frithiof

Anonym sa...

vad menar du med att bloggen är iskall men kommer att blit het sen?

Anonym sa...

andreas johansson är också jääääättedyr och oooooolojal .

Anonym sa...

Våga inte flytta från Köping, då är du inte aktuell för landslaget längre...

max sa...

jörgen,
det finns tyvärr flera exempel där spelare eller ledare blivit straffade för sin frispråkighet, på olika nivåer.

Äpplet kan man inte hota med något då han inte är i beroendeställning hos någon. Egentligen samma sak med mig, jag har ingen egen ambition med mitt eget skrivande och därför kan jag vara obekväm och det har förbundet i vissa fall visat.

Anonym sa...

Om det är som du säger Max, så borde man väl försöka göra något åt situationen istället för att spela med i spelet. Upp med problemen på bordet. Långsiktigt sett är det den enda tänkbara vägen.
Men självklart kan jag förstå att det inte alltid är lätt försöka blunda för ev. repressalier, speciellt känsligt kan det vara för unga spelare "i karriären".

Jörgen

Kinski sa...

Tråkigt att folk inte vågar uttrycka sin åsikt öppet av rädsla för diverse repressalier.

För egen del spelar detta ingen roll.

Anonym sa...

Måste byta system i elitserien ...
Behöver mer bra matcher ta bort dubbeln och låt ettorna spela två matcher och tvåorna , sen treorna spela mot varandra ..
alltså CHAMPIONS LEAGUE SYSTEM ...

max sa...

Jörgen,

Det är ju det jag och min blogg till viss del gör. Många av problemen i svensk pingis diskuteras inte öppet någon annanstans än här och det är något som jag försöker att förändra.

Jag är i en bra situation då jag inte jobbar med pingis, jag har ingen egen spelarkarriär att bry mig om, jag är inte del av en storklubb, jag sitter i med i förbundets regi. Jag är däremot obunden och det är varför jag tror jag kan vara öppen med vad jag tycker och vad jag skriver.

Anonym sa...

nattblogg? =)

Anonym sa...

Andreas J är steeeekheeeet på att ringa runt till klubbarna innan säsongen och få mest möjligt betalt. Svanesund, Mölndal, Lyckeby, Kalmar, Malmö, Iron, Warta, Ärtemark, Linné, är några klubbar som han har fått napp hos.

Anonym sa...

http://www.gp.se/kulturnoje/1.251815-sarandon-nobbar-media-traffar-j-o

Anonym sa...

i linné har andreas j än så länge bara imponerat. och syftar jag inte bara på matchkvoten. han tränar, är tränare, aktiv i styrelsen och allmänt behjälplig.

linné

Anonym sa...

Synd att inte Arvid blev uttagen till Polen

Anonym sa...

Norrtull i Div 1 verkar iskalla.

max sa...

Jag klagade på dom hela förra säsongen och med det laget de mönstrar så är de inte bättre än vad tabellen anger.

Vi i riktiga Norrtull däremot är åtminstone ljumna.

Anonym sa...

Östermalm i div 1 norra är "iskalla" !!!!! Håller helt enkelt inte...

Anonym sa...

jag tycker östermalm har ett jävligt bra lag på papperet,men ingen verkar ju träna eller tävla.klart som fan att de ligger sist.