måndag 23 november 2009

Pingisligan snart halvvägs, 13 inlägg kvar

Eslöv vs SUIF
En repris på förra säsongens SM-final och ett toppmöte. Vinnaren av detta möte går upp i serietopp och om Eslöv skulle vinna så tar de ett litet grepp om serien.

Jag håller Eslöv som favoriter i denna match och det för att de spelare för spelare är bättre än SUIF enligt mig. Frågan jag ställer mig är om SUIF kanske offrar någon spelare och ställer Sun Jian som trea? Det nya systemet öppnar upp för många olika uppställningar och det gör det hela mycket svårtippat.

SUIFs lag kommer att bestå av Sun Jian, Sondell och Nordberg. Vilka Eslöv ställer upp med är inte lika givet, Sterneberg förlorade senaste matchen men Stenberg var rätt dålig i dubbelmatchen. Stenberg har däremot bra statistik på SUF och därför tror jag att det blir han som spelar om hans knä nu håller.

Förutsatt att SUIF ställer upp som de brukar så blir det följande matcher:
Sun Jian-Axelqvist
Nordberg-Zhao Peng
Sondell-Stenberg
Sun Jian-Zhao Peng
Nordberg/Sondell-Stenberg/Axelqvist

Sun Jian har vunnit de två senaste mötena mot Axelqvist men jag tror att Johan vinner denna match då han under lång tid sett riktigt bra ut. Tror dock att det är lite skrälläge på Sondell mot Stenberg också vilket i så fall kvitterar favoritförlusterna och ger samma slutresultat.

En alternativ uppställning gör ingen större skillnad då det innebär att SUIF får en lättare match men också en svårare match. Jag tippar därmed att Eslöv vinner lagmatchen med minst 3-2 och det kan bli större, varningsflaggan för storvinst är hissad!

*

Rekord vs Växjö
Rekord till start utan Kalven Karlsson och det är en försvagning då Kalven spelade lysande i skiljeset mot Sternberg i förra omgången. I dubbel lär han dock spela.

Bägge lagens uppställningar käns ganska givna och det är väl det som kan få någon av coacherna att ställa upp annorlunda. Jag tror till exempel att Växjö skulle ha bättre chans med Wahlgren som etta då han faktiskt har besegrat Chen Jian en gång samt Törnqvist är även han favorit mot Petersen trots dennes lysande spel förra veckan.

Ett bottenmöte som gör varje match så mycket viktigare och med Chen Jian i laget så är Rekord lite favoriter men Växjö har smyg på flera enskilda matcher och kan de bara få dubbelspelet att stämma så kan det bli seger.

Chen Jian-Bachstätter
Sunesson-Törnqvist
Petersen-Wahlgren
Chen Jian-Törnqvist
Petersen/Karlsson-Wahlgren/Bachstätter

3-2 till hemmalaget Rekord.

*

Mariedal-Österlen
Jag blir inte klok på hur Mariedal ställer upp sitt lag, hos de flesta lag så kan man hitta linjer och rutiner men Mariedal har med sina fyra spelare varierat kraftigt såväl uppställning samt vilka som spelar.

Jag tror dock att Mariedal kommer att spela med Mrkvicka som etta då han är favorit mot Hong samt oavsett vem Österlen spelar med som tvåa (Ohlsson kanske är tillbaka?). Översjö har spelat en hel del på sistone och jag tror att han tillsammans med japanen får fortsatt förtroende och att de ställer upp på samma sätt som mot Warta där Shimoyama vann sin match mot Mattias Karlsson.

Mrkvicka-Martin Nilsson
Översjö-Hong
Shimoyama-Peter Nilsson
Mrkvicka-Hong
Översjö/Shimoyama-Nilsson/Nilsson

4-1 till Mariedal blir mitt tips och eftersom jag tippat emot dom så många gånger förr innebär detta väl att de kommer att förlora, en typisk paradox är på g.

*

Hos www.golfandbet.com

Zhao Peng vs Sun Jian
1
1.60
Storfavorit, sällan en handskakare från kina förlorar mot en penna med soft som dessutom är sämre.

*

Petersen/Karlsson vs Wahlgren/Bachstätter
1
1.60
Växjö har problem med dubbelspelet medan Rekord spelar toppklass dubbel.

*

Stenberg-Sondell
2
2.25
Tror lite grann på Sondell i denna då Stenberg inte alls var bra i dubbelmatchen senast. Kom dock ihåg att Stenberg är favorit och har klarplusstatistik på Sondell.

Spela som vanligt endast för pengar du har råd att förlora och följ spelbolagens regler om du nu ska spela.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Ett "varningens finger" för Golf and Bet.
Mitt konto försvann efter byte av datorsystem (Plattformsbyte).
Min E-mailadress var okänd.
Efter E-mail kontakt så överförde man pengar till mitt bankkonto.
På min uppmaning att öppna ett nytt konto åt mig så - inget svar, men pengarna finns nu på mitt konto.
Vad hade hänt om jag inte hört av mig ?
Svagt att inte klara samtliga gamla kunder då man bygger nytt system (Ngt för finansinspektionen?)

max sa...

Spelbolagen får sköta sitt tycker jag men jag hade inga problem alls med golandbet.

De skickade mail om att man skulle ange bankkontonummer för att att de skulle byta plattform och jag följde instruktionerna och allt flöt på smärtfritt.

Anonym sa...

Jaha - du fick mail du.... :)

Anonym sa...

du ahr ingen riktigt koll på magnus wahlgrens spel nuförtiden känns det som, matchen mellan han och äpplet förra veckan var bland de sämre jag har sett i en första liga på mkt lång tid. skiljer faktiskt några klasser mellan wahlgren och tönrkvist

Anonym sa...

exakt samma för mig som anonym 16:13

Anonym sa...

"Spela som vanligt endast för pengar du har råd att förlora" Den uppmaningen funkar inte på speltorskar, men ingen skugga över dig, var och en tar ansvar för sitt handlande.

max sa...

Jag hade inga problem och jag förslår att ni pratar med dom om ni har problem med dom.

Anonym sa...

detta känns lite fel Max..alla vet vi att säkert hälften av alla bloggläsare är omyndiga.att diskutera spelbolag etc.känns oseriöst och nära på uppmanade.jag ser ingen skillnad mellan spel-alkoholförtäring och den senare har du ju valt att inte ha uppenbart förekommande på bloggen, även om den skymtat på vissa bilder.tycker du att det är ett mindre problem att promota spel som läses av minderåriga?

max sa...

Dels så vet inte ens jag hur gamla alla läsarna dels så anser inte jag att jag har ett moraliskt ansvar för detta.

Minderåriga som vill spela kan nog hitta till spelen utan min hjälp så ansvaret liger hos spelbolagen och inte hos mig.

Jag uppmanar inte folk att spela utan hjälper dom som är intresserade av att göra det att hitta bra spel.

max sa...

Wahlgren har jag faktiskt inte sett spela på ett tag och anonym 17.13 verkar ha rätt.. Walle åkte idag på dyngspö.

max sa...

appropå dyngspö så fick Axelqvist just det av Nordberg.

max sa...

Ohlsson vann över Mrkvicka med 2-0.

En svårtippad omgång.

Anonym sa...

Suifportrarna är nere i Eslöv och dominerar på läktarna :) var just en hatmatch mellan hampe och axel, vid 8-6 i andra set så missar axel serve och vrålar ut" jag kan inte spela mot idioten, jag hatar han". efter match blir det lite rabalder och båda domarna får lugna ner lagen.. gött mos!

Pelleutter sa...

Hej Max. Varför skriver de ut både vinst och förlustmatcher i ligan? Räcker med vinst då blir det dessutom lättare att läsa av den.

Anonym sa...

men walle vann mot chen jian

Anonym sa...

Gött med känslor i pingishagen! Nå't läktarvåld oxå i Eslöv???

Dålig tippare sa...

Svårtippade matcher i matcherna!
Hur många rätt hade Du Max?

Anonym sa...

verkar vara en trevlig kille den där Axelqvist..

Anonym sa...

håller inte alls med en tidigare anonym.. jag tkr de är jättebra att du kommer med tips om bra spel till oss. som du själv sa max så hittar minderåriga dit utan problem även om du inte skriver någonting

Anonym sa...

varför kommer inte nordberg å axelqvist överens? nån speciell händelse?

max sa...

Dålig tippare,
av de spelade matcherna så hade jag 7/9 rätt

2/2 mellan eai och suif
2/4 mellan växjö och rekord
3/3 mellan öster len ok mariedal

Av mina bettingips så spelades bara en match och den satte jag.

OK, eller?

Anonym sa...

Sjuk match i H-borg. Walle hade ätit något olämpligt och var helt utslagen och tillbringade mest tid på toa. La mot Petersen utan att spela en seriös boll på hela matchen. Vad händer sen, jo han går in och smyger i matchen mot Chen Jian som spelar halvt inspirerat. Chen Jian matar allt i Walles backhand och han blockar ut kinesen som på slutet fick handske och la. 3-2 till Växjö kändes rätt osannolikt efter de två första matcherna.

Dålig tippare sa...

Lysande MAX. Du är en bra tippare.
Jag är en dålig tippare!
5/9

Go Bananas sa...

Axl Rose's utbrott lät rätt spännande... skulle vara kul att höra båda sidor uttala sig om situationen.

JOER sa...

Flera av oss SUIFportrar som var på plats tyckte det va rejält dåligt gjort av Axel. Hoppas verkligen inte det upprepas.

Även roligt att Eslöv också har börjat ha en liten klack, nu väntar vi spänt för att se om de kommer upp till norrland vid nästa möte.

Anonym sa...

kan någon insatt person uttala sig om axel?

Anonym sa...

de negativa känslorna har sin grund från ifjol när axel vid 9-8 i skilje mot hampus servar på sin egen hand och hampus släpper bollen.. axel erkänner inte dubbelträffen och domarna har inte sett den heller och diskussioner uppstår.

Anonym sa...

Hoppas det finns på video! Första gången jag hört talas om att båda bänkarna är inne i hagen för att "göra upp" i pingis!!!

Anonym sa...

Häftigt med supporters som åker 170 mil på en dag i minibussar/personbilar för att följa sina "stars".

Anonym sa...

För er som vill se andra set mellan hampus och axel, besök www.suif.blogg.se