torsdag 5 november 2009

VM-Truppen till Colombia

HERRJUNIORER (lag, singel, dubbel, mixed)

Mattias Karlsson
Klubb: BTK Warta
Världsranking: 25

Kristian Karlsson
Klubb: BTK Rekord
Världsranking: 31

Mattias Översjö
Klubb: Mariedals IK
Världsranking: 46

Hampus Söderlund
Klubb: Mariedals IK
Världsranking: 51

DAMJUNIORER (singel, dubbel, mixed)

Malin Pettersson
Klubb: VIC Barcelona
Världsranking: 21

Michelle Quach
Klubb: Fridhem/Urnan BTK
Världsranking: 194

Världsrankingen är för U18 i oktober.

*

I början av december åker ovantstående spelare iväg till Colombia för att representera Sverige på VM för juniorer. Det har ju redan varit lite diskussion om killtruppen om att Harald Andersson saknas i den efter hans fina resultat.

Personligen så vet jag inte vem jag hade lämnat kvar då den enda som jag tycker är helt given av de ovanstående är Mattias Karlsson. Översjö, Andersson, Kalven och Söderlund är det hugget som stucket mellan.

Jag tycker lite synd om Harald att han inte får chansen men det hade jag å andra sidan tyckt om alla de andra också. Många parametrar som spelar in och jag tror säkert att Översjös/Kalvens dubbelspel förstärkt deras chanser på bekostnad av Haralds. Tungt att ta brons på EM och sedan inte ens få chansen bland de fyra som faktiskt man varit med och spelat dit.

Oavsett vilket så önskar jag alla spelarna lycka till och jag håller tummarna för att de ska lyckas. Om ni vill kommentera uttagning så försök göra det lite smidigt då jag inte heller denna gång kommer att tillåta personangrepp mot spelare eller ledare.

14 kommentarer:

Anonym sa...

vad tror ni om andreas johansson som ledare för damjuniorerna? flipp eller flopp?

jag tror flopp!

max sa...

Svårt att påverka på så kort tid men jag hoppas att han lyckas.

Men jag vet inte vad han har för meriter för att bli förbundskapten för våra juniorer. Vad har han för utbildningar och meriter?

Anonym sa...

Han har i stort sett aldrig vart tränare. Bara små hobbyklubbar som stenungsund och skärhamn så enligt mig är det mycket underligt att han får ansvaret. Tror tyvärr ej att han är rätt person för det då han inte är en ledartyp.

Anonym sa...

Mkt jämnt mellan grabbarna. Tufft för Harald. Men jag hade nog gjort samma val som kaptenen.

Anonym sa...

flopp

Anonym sa...

tycker kristian har gjort för lite bra resultat senaste året för att han ska kunna peta harald..känns sådär

Anonym sa...

jag tycker precis som dig att mattias Karlsson var klar men sedan svårt bland de andra. Tycker dock att de skulle tagit med harald istället för Hampus med tanke på att Hampus har 3 år till att spela VM. men jag hoppas det går bra!

Anonym sa...

kanske därför man tar med hampus, just för at han har 3 år kvar ;)

Anonym sa...

daniella kanske skulle varit med?

Anonym sa...

hur gick tillsättningen till för jobbet som fk dj? vad fanns för krav på kvaliteter/egenskaper vid tillsättning ?
kanske spelstilen då han spelar som damjuniorerna gör.

Anonym sa...

karlssons x2 + hampus klara sedan länge tror jag. Tycker ändå att Harald skulle få göra ett ungdoms vm i sitt liv :). Va e det med alla som säger att KRistian inte gjort resultat? Han har väl gjort ganska bra ifrån sig på Pro touren mm.

Anonym sa...

FEL;FEL;FEL..... Harre borde varit med efter sitt brons på em, vad ska killen göra liksom han får kanske 3chanser högst på ett år att prestera å på den viktigaste tävlingen gör han det som bäst!!!!!, å vad beträffar quachs uttagning är den märklig, vad har hon gjort som inte daniela Moskovits gjort?????

Summa summarum två mkt märkliga petningar varav den första är mer tänkbar pga konkurrensen men ändå svårmotiverad, den senare är dock helt horribel för oss som följt spelarna i flera år

/pingisfan

Anonym sa...

andreas johansson lirar väl knappast som damjuniorerna....

Anonym sa...

Jag tycker det är viktigt för Svensk pingis på vilka grunder som ledare tillsätts. Kan du inte be att få dessa kriterier Max?.
Harald går famåt, vilket han visade i EM. Kristian har alltid varit given, kanske därför han står och stampar på sammma ställe just nu.Därför borde det vara rätt med Harald
Största felet är ändå petningen av Daniella.