tisdag 23 oktober 2007

Heja Hälsingland!

Imorgon så kommer Warta att få smisk!

Söderhamn är Hälsinglands stolthet när det gäller idrott, glöm den där jävla bandyn den tycker vi inte om.

Vet inte om Warta kommer med sin kines, jag har försökt att hitta info på deras hemsida men de verkar mer intresserade av att skriva om Racketlon på den än om pingis. Man kan där smabbt konstatera att Magnus Månsson måste vara usel på squash och att Robert Nilsson leder sammanlagt inför pingisen som de lagt som sista deltävling.

Det är svårare att hitta något om pingis, de har inte ens uppdaterat truppen på nätet utan den pratat om förra säsongen.

De har dessutom en blogg där du kan hitta två inlägg om Wartas a-lag helt utan kommentarer.

Måste säga att jag förväntar mig mer av svensk elitpingis. Var är vi på väg, har ni hört talas om internet? Med små medel så kan du bygga upp ett intresse ganska enkelt, se bara på den här bloggen som är den sjätte mest besökta sportbloggen i landet enligt bloggtoppen (förra veckan och samma sak denna vecka).

OK, jag svamlade iväg där, är lite hungrig så jag tappade fokus, nu tillbaka till Söderhamns vinst imorgon mot Warta.

JP och japanen är nog lite starkare (lite sa jag) än Nilsson och Månsson och jag tror att de tar 3-1. Andrabordet är jämnare och jag vet inte var Hampus står i elitserien men utan sin kines så spelar andrabordet från Söderhamn oavgjort eller vinner vilket leder till vinst.

Om Warta kommer med sin kines så kan de få oavgjort annars vinner Söderhamn. Mitt tips 5-2

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wartas kines kommer först efter jul som det verkar. Att de inte uppdaterar hemsidan är inte så konstigt.Så har det alltid varit.Rätt speciella människor som finns högst upp i den klubben må jag lova.

max sa...

Men då stämmer ju Wartas hemsida gällande laget fortfarande.. smart.
:)

Anonym sa...

suifs japan är årets demon och kommer inte att lägga en match! kanske mot chen jian då.... men bara kanske

max sa...

Jögga kanske har rätt, det får vi väl se.

Sen så har vi en del minst sagt hyfsade spelare till i serien förutom Chen Jian så jag tror nog att han torskar en del oavsett hur bra han är.

Anonym sa...

Ryktet säger att Japanen är skadad, det lär bli benhårt.