torsdag 25 oktober 2007

stor i orden..

Bara för att inte bli anklagad för att vinkla saker, men efter detta så pratar vi inte mer, ok?

Stortorsk mot Bro, de hade hittat in till stan och ankom lite sent trots min förvarning.

För att göra en kort historia kortare så spelade jag så dåligt att jag inte ens är riktigt arg. Fick inte in ett skal. Mötte en gammal antagonist som försökte attackera själv i ett set men då tog jag det så då la han bara tillbaka bollen. Detta ledde till miss på miss från mig. ”Inte ett skal” som en viss landslagsspelare skulle ha skrikit.

Måste dock säga att det känns bra att förlora på sina egna misstag och inte på att motståndaren är bättre. Jag vet ju nu att med lite matcher i kroppen så kommer spelet att komma.

Vill beskriva mina känslor med en text från en av mina favoritlåtar, den handlar om mitt sökande efter spelet.

Jag gick långsamt hemåt
hemåt den kvällen
skulle jag få se dig igen
hjärnan värkte, hjärtat värkte
Skulle jag bli hel igen

En dag så stod
så stod du bara där
En mur mellan mig och den jag hade kär
Vi bor två kvarter
I från varann
men en grå prick är det enda jag ser av Vasa real

12 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt - så är det att vara pingisnörd!

Anonym sa...

Vilken platta spelade du med?

Anonym sa...

Ungefär sådär kände jag mot Djurgårn i onsdags... Jag har kommit fram till en revolutionerande upptäckt: För mycket på jobbet+för mycket jobb med klubben+småbarn hemma+för lite sömn+för lite träning= Kasst spel i hagen med taskigt psyke i avgörande lägen

Anonym sa...

Öhman - jag är ofta i samma läge.

Det blir bara värre med åren....

Du ser anledningen varför många lägger av eller tar ett rejält speluppehåll på drygt 10 år..

Anonym sa...

Vilken platta han spelade - Die Mauer så klart!

Anonym sa...

öhman ta en riktig fylla i sundsvall sen e du tillbaka till god form! alkohol mår man bättre av!

Anonym sa...

jag går i vasa real :)

max sa...

din jävla skitplatta.. den är för mjuk.

Nejdå.. det var jag som inte var fokuserad nog.

max sa...

Sen så är det så att Die mauer är den bästa plattan, den är alltid lagom hård och tillräckligt snabb.

Anonym sa...

Appropå "DIE MAUER"... Per Hägglund var väl med i Imperiet, eller...

max sa...

Är det samma Pelle???

Anonym sa...

Ja, Pierre, inte kommer jag åka dit för att dricka läsk i alla fall!!