måndag 29 oktober 2007

Roligare om fler kan följa diskussionen

Så jag flyttar den från en kommentar till en egen blogg.

Vill klargöra att bloggmatchen utses av mig och inte av Jocke även om det oftast är matcher mellan oss.

Vill också passa på att kommentera Jonas Nordins kommentar om att jag skulle behöva en 7-0 ledning för att det skulle bli jämnt mellan oss. Jag vill göra det med några få små ord.

Sist jag mötte Jonas i match så vann jag ganska enkelt, det var ett par år sedan men jag vann sist, Ängby, sammandrag och jag lirade för Vireberg.

Innan Jonas bytte till soft så fick han sällan tvåsiffrigt mot mig varken på träning eller match. Men sen bytte han till soft och då blev det jämnt och han vann till och med då och då.

Men sen så fick han för sig att börja lira med backside igen, det var i spångahallen. Vi spelade en tre-setare och han fick knappt tio i något set och sen dess har han nog inte tagit av sitt flott-soft.

Förvisso länge sedan men likväl lika sant.

Ps Bosse vore faktiskt kul att möta, han sågs idag vid odenplan i sin djurgårdsmössa med ett ledset uttryck över hans annars så glada ansikte. DS

26 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Max det e kul att du skriver så mycket på bloggen men ett bra tips håll dig till sanningen i stället för att måla upp för skönande bilder av ditt spel!

Max du har vunnit en gång mot mig och det var Viksjö driven 93, då du fuskade ihop med en viss spånga spelare så du gick vidare!

Frågan e om du inte kan få 8-9 bollars försprång i varje set?

//Nordin

Anonym sa...

MAX! Din förbannade jävla lögnhals, har aldrig någonsin haft backside i spånghallen! Blir jävligt trött på dig när du ljuger

//Nordin

max sa...

Jonas,

Jag har spöat dig en massa gånger och det är sant, senast vi möttes var i ett sammandrag i vällingbyhallen och jag tror att du spelade för bro. Ni vann lagmatchen men jag vann mot dig.

Jag har slagit dig många gånger tidigare också men äve förlorat så jag ljuger inte alls.

Angående Viksjö-driven så vann jag mot dig och den så förlorade jag ett set mot Feng Li och det var det gick vidare på, på din bekostnad min plats i slutspelet var aldrig hotad.

Angående backside så hade du tröttnat på softet och funderade på att byta. jag krossade dig i en träningsmatch och du bytte tillbaka. Detta var samma gång som en viss Peter Toldner var där och någon hade lurat honom att ringa Magnus Molin, minns du nu?

Jag ljuger inte alls i bloggen sen så överdriver jag när jag säger att du knappt fick över tio men det är ju med glimten i ögat vilket du kanske missar, sorry för det då.

Får jag 8-9 bollar så kanske jag vinner det tror jag.

Anonym sa...

Dags för en bloggmatch mellan Max och Jonas?

Anonym sa...

Ja bloggmatch nästa! Fast Max spelar väl mot säkra kort som Öhman!

//Nordin

max sa...

hehe..

Ja eftersom jag körde mot ankarcrona och fick 0-9 i set.

Har även torskat mot Sebbe och Vadde.

Men du har rätt i att Jocke är ett säkert kort. :)

Anonym sa...

Tjena pingissverige!
Som av en händelse har jag haft väldigt ont i min högernäve efter varje gång jag spelat match denna säsong, kan inte minnas att jag någonsin haft det förut. Inte heller denna helg släppte jag racket när jag ”långsamt” ”la” ner det i väskan efter ännu en 9-11 i skilje. Tror att jag bara vunnit med 3-0 i år alla matcher som går längre är garantiförlust. Undrar om psyket är stabilt??

Funderar lite på vad en av panelhönorna i Boston Tea Party sa förra veckan om att man ”slår hårdare om man har något i handen”. Tror inte att han syftade på pingisracket men jag har iaf en bra träff i väskan, på bordet, i väggen osv. Men vissa spelare i vår serie skulle nog slå hårdare utan racket..

Vi som i helgen kallades för maskinerna håller iaf serieledning och det är ju kul att vinna även om man själv lägger matcher i minut och parti..

//P

max sa...

pingis anger..

Du är välkommen hit till min kurs PT.

Anonym sa...

Nja, Max, säkert kort är väl att ta i. Du har ju lärt dig mina servar och mitt nabb vilket är till en enorm fördel när man möter mig. Men jag ska nu byta nabb, så då kommer du nog få problem igen. :-)

Nordin, tung helg? AIK torskade fjärdeplatsen och Boo tog noll pinnar! :-)

För övrigt är det ganska imponerande av Östermalm att krossa Orminge när de har sina 2 bästa gubbar borta!

Anonym sa...

Öhman: Ja just det men det du glömde var att vi saknade halva laget vi med......

//Nordin

Anonym sa...

Vilka då? Ruben, men han har ju lagt av...

Anonym sa...

har vi någon som bekräfta dessa fakta? nordins backside osv..

Anonym sa...

nordin kan väl aldrig ha lagt mot den där max?

Anonym sa...

Att nabb ofta förbättrar spelstyrkan är ett faktum. T.ex. vad vore Bennborn utan nabb? Klass 3 max.

Anonym sa...

Jag är förvånad över att nordin har vunnit mot max.

Anonym sa...

Men vem utav dessa två vinner? Nordin el Max? Borde spela en match när bägge spelar backside på bägge sidorna (ärligt spel varar längst)

Anonym sa...

Det är bara att hålla spelet långt ut i forehanddiagonalen mot Nordin så vinner man. Han har en vass bössa men han missar även mycket. Snabb kontringserve mot fickan sen dra långt ut i forehand är receptet.

Anonym sa...

Är det verkligen så enkelt? Tror att det krävs mer än så..

Anonym sa...

Nordin, har han verkligen spelat med backside? Han är ju född att spela med nabbar liksom stimulanten Bennborn..:-)

Anonym sa...

Nordin har sveriges kortaste stubin!

Anonym sa...

Nej! Det har jag bannemej!

Anonym sa...

kan vi inte ha lite vadslagning, starta lite betting, hur mkt ggr pengarna pa Nordin till vinst?

Anonym sa...

Många gamla stötar som figurerar här på bloggen. Alfred Nobel, Gustav Vasa...

Anonym sa...

jonas nordin mot max? 0,99 på nordin
o 99.99 på max

max sa...

Tack för förtroendet Pierre det värmer.
:)

Anonym sa...

0% på Max 100% på nordin