söndag 14 oktober 2007

Superettan reflektioner

Mariedal leder serien och har i dagsläget en av de bästa andrauppställningarna vilket i kombination med pålitliga Björklund och formstarke Liao gör att de utmanar om seriesegern.

Askim har seriens bästa spelare i Huang. Har var på förhand nummer ett i min bok även om Wahlgren lirar i serien men efter helgen och att enkelt slagit just nämnde spelare så är det väl klart för flera att så är fallet. Om inte Erik Lindh har med honom på nästa ranking så är det tjänstefel.

Törna spelar bra i förstauppställningen och är för mig en positiv överraskning. Växjö kommer dock inte att vinna serien.

Hägersten förlorade överraskande mot Carlstad och det är som Tobbe sa till mig inte riktigt vad jag hade tippat. När transferfönstret öppnar så kommer Kassakon och han är enligt mig riktigt bra och kommer nog att väsa hem en hel del. Pereira och Källberg ska ju lira elitserien också så det kan bli ett annorlunda lag för Hägersten i fortsättningen.

Tao är ungerfär så "bra" som jag trodde och frågan är om han inte blir ersatt i december. En fågel viskade i mitt öra att Carlstad kollar på nya spelare från Sverige, intressant att se vem det kan vara. Arvid är i toppform och spelar klokt med sin fina backhand, han verkar ha skaffat sig en skalle också.

Om Äpplet orkar spela så kommer ÄSK att vara svårslaget för alla lag då det stärker deras andrauppställning oerhört. Berrios slår för löst för att färga och Singh är inte i kapp efter sin utlandsvistelse. ÄSK kommer, var så säkra.

Rasmussen vinner mer än vad jag trodde men Comstedt och Wranå är sämre än vad jag trodde, får svårt att hålla sig kvar tror jag.

Stratos kommer att komma sist och de får vara glada om de tar någon poäng alls.

1 kommentar:

Bosse sa...

Finns några bilder på Växjöspelare när de tog emot Askim på hemmaplan.
http://picasaweb.google.com/bo.anianson