onsdag 13 februari 2008

Räkneexempel

4poäng 15 plusmatcher. Så långt ligger Carlstad före Enig med två omgångar kvar.


Carlstad möter Växjö på lördag och eventuellt så kommer de att komma med Fredrik Nilsson i laget vilket medför att Törnqvist får spela på andrabordet. En klar förstärkning. Matchen slutade 2-6 i det första mötet i Växjös favör. Kan det bli samma siffror igen, vi antar det för sakens skull, OK?



Samtidigt så spelar Enig (med Bentsen i laget) mot Stratos. Att den matchen slutar 6-0 är ingen jättestor skräll. Sedan deras första möte så har Stratos tappat allt och Enig skaffat sig två förstärkningar. Ingen stor chansning att Enig vinner stort.
2 poäng 5plusmatcher. Så långt ligger Carlstad före Enig med en omgång kvar.

Nu är det ju så raffinerat att Carlstad och Enig möts i sista omgången. Enig tar kvalplatsen vid 6-3 då de kommer att ha tagit in hela försprånget först i sista omgången Vilken spänning!

Hur slutar då denna match och vilka spelar för respektive lag?

I det första mötet så vann Carlstad med 6-4 men då spelade inte Andersson och Bentsen.

En annan sak att tänka på är att Rasmussen förlorat ett par gånger mot Bergman samtidigt som Ottosson vunnit ett par gånger mot Bergman. Sen ska man icke förglömma vår vän Comstedt som tog två Carlstad senast.




Carlstad:
Tao
Lundeteg
Arvidsson
Bergman

Enig:
Bentsen
Andersson
Comstedt
Rasmussen (eventuellt Otto men jag tror att de väljer den duktige dansken)

Det är inte helt orimligt att anta att Enig plockar fullt på förstabordet vilket leder till Carlstad måste ta tre på andrabordet för annars är matchen slut. Tuffa tag på andrabordet alltså men om Carlstad kan ta en på första så tror jag att de klarar det.

Sen så tror jag att Enig är starkare i ett kval än Carlstad då de har en av de bästa spelarna något svenskt lag har på alla nivåer med Bentsen i laget. Hade jag tillhört Kävlinge, Mölndal, Kalmar, Västers eller Norrtulls BTK så hade jag hejat på Carlstad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Max,
Solstadens kaniner?
Utveckla gärna.
Påminner Carlstads-spelarna om kaniner på något sätt?

Skulle kanske skapa en hype runt pingisen om lagen tog efter det Nordamerikanska stuket med superhäftiga djurnamn.

Carlstad Rabbits vs Växjö Lions

Eller något i den stilen.

max sa...

Nja..

Jag googlade solstaden och hittade den där så den fick det bli för att jag tyckte att den var rolig.

Råcksta i div 1 norra kallar sig Tigers appropå djurnamn.

Anonym sa...

Att kalla sig tigers gjorde huddinge redan på 70-talet

Anonym sa...

Om det räcker med 6-3 mot carlstad isista grejer vi det.

Jag tror att vi även kan vinna större! Nyckelmatcher ät aron mot tao, comstedt mot arvid och claus mot tobbe.

Anonym sa...

Max är du arbetslös eller ? hur hinner du med att skriva så mycket du gör ett jätte jobb kanon tackar för en kanon blogg
xxx

max sa...

ja jag är arbetslös eller så är jag sjukt produktiv på jobbet och med bloggen.

Manisk tror jag är den medicinska termen.