onsdag 26 augusti 2009

Ännu ett göteborgslag

Nu är vi på västkusten igen och denna gång träffar vi på Mölndals nyförvärv från Warta, Kalle Relfson.

Kalle fyller 20år veckan innan han gör debut i superettan och han har de senaste åren varit en av de bättre U20 spelarna i landet och nu ska vi alltså få höra vad han har att säga om sitt lags och sina egna tankar om superettan.

*

Superettan och Mölndal. Du är ny i laget direkt från elitserien och Warta. Hur känns det att komma till en annan gbg-klubb och superettan?

Yes jag är ny i laget.
Det känns bra att komma till Mölndal där jag verkligen känner mig som hemma:)
Att komma från elitseriens andra bord till superettans förstabord kommmer nog inte att bli någon jätte stor förändring tror jag inte.

Du vann en del matcher förra året i elitserien, är förstabordet i superettan sämre eller bättre än andrabordet i elitserien förra året?

Jag skulle tro att det är ganska så jämnvärdigt som jag sa innan.
Men jag tror ändå att som det ser ut i år att toppspelarna i superettan är snäppet vassare än var det var på andrabordet i elitserien förra året.

Ni verkar på förhand ha tappat såväl Mr Bean som Cyppe. Hur ser upplägget ut i år med vilka som spelar och vilket bord de spelar på?

Ja det är jag inte helt säker på.
Jag har inte stenkoll, men att cyppe spelar en del är nog inte omöjligt.
För övrigt så kommer jag och Lundholm spela där uppe och Marcus S, Henrik D, Markus A och Halvard fjell att turas om på andrabordet.

Hur har ni förberett er inför säsongen?

För egen del har det blivit en del fysisk träning och inte allt för mycket pingis under sommaren.
Dem andra har jag inte hundra koll på, det enda jag vet är att svensson kör en hel del löpning för å kunna jobba ännu mer forehand.

Hur ser upplägget med träning ut och hur tävlar ni under säsongen?

Jag kommer att plugga i Borås och då träna med Mariedal.
De andra kommer nog att kör ca tre pass i veckan.
Det kommer nog inte att bli några tävlingar för mig.
De andra i laget kommer nog att tävla lite, tror jag:)

Vad är er målsättning?

Vår målsättning är att klamra oss kvar i serien.

Vem vinner serien?

Det är inget snack om att Kävlinge har det bästa laget, så jag säger Kävlinge.

Vem är seriens viktigaste spelare?

Kvist!

Vem är er viktigaste spelare?

Markus Andersson

Vem är seriens bästa spelare?

Huang, lätt!

Vem är seriens roligaste spelare att möta?

Har inte mött allt för många, men Wang Qing kan nog va kul.

Vilket lag kommer det att vara roligast att möta/besegra?

Det hade ju såklart vart Askim.

Vem lirar du helst dubbel med?

Svår fråga, men får nog säga den vänsterhänta Lundholm.

Hur kändes det att tappa 2-0 på äpplet i din elitseriepremiär?

Det kändes riktigt bra, annars hade han ju inte hållt nollan så länge som han gjorde:)

Hur känns det att jag tror att ni får det riktigt tufft i år och att ni får slåss för att hålla er kvar?

Det kändes ganska så realistiskt, men vi ska kämpa sjukt hårt för å inte göra det.

Vad tror du om din egen insats? Får du pluskvot?

Tränar jag på bra, vilket jag har tänkt mig så kommer jag nog kunna höja mig lite från förra året då det inte blev allt för mycket träning.
Man kan ju alltid hoppas..

Vad har du och laget för relation till bloggen? Läser ni den?

Jag läser den inte varje dag men några gånger i veckan iaf, detsamma tror jag gäller för de andra med.

Har du några övriga kommentarer eller tankar du vill dela med dig av?

Jag vill säga att du gör ett riktigt bra jobb med bloggen Max, verkligen trevlig läsning. Sen var det nog inte så mycket mer, Tack för mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

en tävling har det väl redan blivit för både kalle och mölndal ,undantaget cyppe,svensson och fjell . resultaten i sölvesborg imponerade väl inte direkt ??

Språkfakiren sa...

Jag tar på mig era synder.

Göteborgare sa...

Lycka till Kalle och Mölndal

Anonym sa...

Stor skillnad på tävling och serie!

Anonym sa...

Lundholm verkar bra? Trodde han hade lagt av.

Anonym sa...

Ska bli jättekul att följa ungdomarna från Göteborg i år. Kalle och Henrik i Mölndal. Kvist,Borre,Brännström och Norling i Askim. Jättekul med 3 lag från Göteborg i superettan! Det blir nog tufft dock men ett stort lycka till önskas Mölndal,Askim och Linné. /Kålle & Osborn

Anonym sa...

Är det inga unga göteborgare i Linné? Nää just det. Dyra importer är det som gäller där.