fredag 21 augusti 2009

Vem sitter och läser här nu?

Någon som sitter här och läser alls?

Själv så sitter jag och funderar på EM. Jag har fått hjälp med att ordna biljetter till mästerskapets sista 4 dagar men nu måste jag boka boende och resa. Har pratat med förbundet och de är inte intresserade av att jag ska åka och skriva något åt dom så allt kommer att ske i egen regi. Jag har faktiskt ställt en konkret fråga men fått ett vänligt nej tack.

Två semesterdagar, resa tur och retur och hotellboende fyra dagar. Det kostar en del om jag ska åka. Men jag har aldrig varit på ett mästerskap på plats men eftersom det spelas i Tyskland så tror jag att det kommer att vara en upplevelse värd varenda timme och krona jag spenderar på det.

Om jag åker så har jag en hel del uppslag på vad jag ska försöka skriva om förutom själva resultaten men det håller jag lite för mig själv så länge. Men vad tycker ni att jag ska skriva om om det nu blir så att jag piper ner till Tyskland och kollar EM?

31 kommentarer:

Unknown sa...

Skriv om whatever du tycker är iögonfallande intressant. Du har ju en förmåga att hitta vinklingar som intresserar många med pingisanknytning.

max sa...

Jag försöker så gott jag kan.

Tänkte försöka med intervjuer av någon topplirare som är lite skön (inte tråkiga boll eller samsonov).

sen så har jag ett par infallsvinklar till som jag tror kan bli riktigt bra.

Men era tips tas tacksamt emot.

PaulaS sa...

Jag skulle tycka att det var roligt med tränarintervjuer och inte enbart intervjuer av spelare. Skulle vara intressant att höra coachernas åsikter och berättelser om hur de olika nationella förbunden arbetar samt lite tankar i största allmänhet om pingis.

Lite väl trött för att formulera mig och få fram det jag vill nu men jag ska klura lite till, men hoppas du förstår tanken...

Anonym sa...

Finns det någon möjlighet att intervjuvägen få grepp om hur andra förbund jobbar vad gäller
"den röda tråden" mellan ungdomsträning, -tävlingar och övergång till "vuxenpingis"?
Det känns som att det inte finns någon " helikoptervision" här hos oss, hur funkar det i de bättre europeiska nationerna, typ Frankrike & Tyskland?

Sen skulle det vara intressant att få indikationer på hur stor påverkan den här bloggen egentligen har på svensk bordtennis.
Ett rykande färskt exempel är ju EM-uttagningen. Här har det på denna blogg diskuterats hur Tyskland ligger i framkant genom att våga plocka med 91:or och 92:or i sin EM-trupp, och vips så tar Erik Lindh med en 91:a. Och dessutom kanske inte just den 91:a som ligger i framkant just nu. En slump? Eller ett symptomatiskt beteende? Ja, jag tror själv väldigt mycket på slumpens inverkan på livet, men är man det minsta konspiratoriskt lagd så kanske man tror något helt annat, dvs. en kombination mellan brist på helikoptersyn och Pingis-Anger Management... Eller..:-)?

Nattliga hälsningar,
Dr Psyngis

Anonym sa...

Vilka tror du kommer leda svensk pingis in i 2010-talet? Jag tänker främst på ledarsidan där jag tycker det känns ganska tunt ställt.

Anonym sa...

Man blir matt. Man blir bara matt. Skriv inte en rad, Max, de är inte värda det.

Flower sa...

Jag är beredd att donera en 500 dring,
Var gör jag det?

Anonym sa...

Man skulle kunna tänka sig att förbundet skulle kunna sponsra dig.

Å andra sidan kanske de behöver pengarna till att fixa sin helt värdelösa hemsida.

Daniel Ellermann sa...

Samtidigt som EM går även German Open för funktionshindrade (tors-mån). Detta bara ett stenkast från EM-arenan. Du är hjärtligt välkommen att besöka oss för ett reportage. Sju personer från landslagstruppen åker ner några dagar innan för att följa lagspelet på EM.

Anonym sa...

Intervju med Werner Schlager (hoppas han ska spela) hade varit en höjdare! Han verkar inteligent tycker jag, i alla fall vid bordet :-)

/J

max sa...

Tränarintervjuer.. kan bli tufft från landslagscoacherna men kanske en till med Anders Johansson som är där.

max sa...

Gällande andra förbunds arbeten så tror jag att det är svårt att få till det på ett mästerskap men för framtiden så ska jag jobba på det.

Angående att bloggen påverkar så gör den nog det men absolut inte till den grad att KK blir uttagen.
KK är en duktig spelare, han är med SOKs satsning, han har visat framfötterna på landslagslägrena. Ett EM är perfekt att se och lära på. Sen kan jag tycka att Mattias Karlsson är bättre än Kristian nu, men med Mattias skada så är jag inte förvånad att de tar ut KK.

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article5665103.ab

Tänkte på max när jag såg bilden men det var ju någon annan.

max sa...

2010-talet och ledare. Den är tuff.

David Gustafsson kan förhoppningsvis påverka på ett mycket positivt sätt.

Bland klubbledare så är jag inte insatt tillräckligt bland klubbarna runt om för att veta var det finns unga ambitiösa ledare.

Andreas Hedlund brinner för pingis.
Fredrik Melcher är ambitiös och brinner för pingis. Sen finns det en del på tjejsidan som jag har hört är mycket duktiga.

Utanför stockholm så är ju Marcus Sjöberg är kille jag tror mycket på. Niclas Almström känner jag inte men att han är med i en förbundsroll visar väl att han kan gå vidare.

Sedan har jag en förhoppning om att vi ska återknyta vissa nyckelpersoner till svensk pingis.

Tickan Carlsson, Peter Karlsson, Anders Johansson, Peter Sartz,Linus Mernsten Mikael Andersson och dessutom få in Jörgen Persson i någon form.

Mycket komptens så helt illa ser det inte ut det inte ut om vi nyttjar alla vi har på ett bra sätt.

max sa...

Flower,
Tack, Jag uppskattar gesten men jag kommer att finansiera detta ändå.

max sa...

anonym 08.25,
De har avböjt sig mitt erbjudande om att skriva för dom från EM.

max sa...

Ellerman,
Det kanske går men jag vet inte ännu. Maila mig ditt nummer, jag har inte kvar det.

max sa...

j,
Schlager står högt upp på listan och han är en smart kille utanför hagen också. Jag har haft förmånen att prata med honom vid ett antal tillfällen och han är mycket bra att snacka med.

Primorac är en annan jag ska försöka få prata med men vi får se.

Det lärinte bli intervjuer som en journalist skulle göra det då jag är långt ifrån att vara en journalist själv.

max sa...

Den killen har varit tillsammans med Victoria också.

Anonym sa...

intervjua timo boll och fråga tyo om vm osv. vfr han inte lyckas på stora mästerskap osv.....

Anonym sa...

Materialen om det går att få reda på, eller lite om spelstilar och humör.

Anonym sa...

Om det gick skulle det avra roligt att veta hur timo boll, schlager, samsonov, ovtcharov (någon av de) veta hur de tränade när de var 12-15

Anonym sa...

Stretchar bordtennisspelare så som timo boll, samsonov och andra i europatoppen? har hört att stretching kanske kan försämra explosivitet, snabbhet och stryka?

Anonym sa...

Hoppas du får lite tid över för de funktionshindrade också. Det är kul att Ellerman hör av sig till dig via den här sidan. Sedan tror jag att den gruppen har en underbar kille med sig som coach Robert Svanberg. Robban verkligen brinner för idrotten pingis.

Anonym sa...

Tycker att förbundet borde ha använt Stellan Bengtsson som någon slags tränare eller mentor. De gånger jag träffat honom har han verkligen visat vad han kan om bordtennis samt att han visat sig som en god ledare. Dagens ledare inom förbundet knappt hälsar när man träffar dom ute på tävlingar.

Anonym sa...

Skriv om roliga saker. Till exempel om stora skräll eller överraskningar, forsöka också skriva lite om dom unga spelorna. Jag gillar iaf när du skriver om Espen Rønneberg från Norje. Han er blivit riktig god nu. Skriv också om Groth, från Danmark :D

max sa...

Bra idéer och frågor.

Flyget är checkat nu är det bara rätt boende som återstår innan resan är bokad.

Anonym sa...

Almström har sagt upp sig!

Anonym sa...

På förbundet är man ju fullt upptagna med att boka "turistresor" och ta sig dit själva.

På VM var det ju fler ledare än aktiva.

Bättre om du hade kontaktat Bingolotto och Lotta Engberg.

Anonym sa...

Tycker det är konstigt, tråkigt och en smula oproffsigt att SBTF inte förstår hur många som läser dina texter och drar fördel av ditt engagemang.

Anonym sa...

-Akta dig Max! Stuttgart ligger farligt nära Plüderhausen, dom kanske flyttar EM?!