torsdag 13 augusti 2009

Inget Korea

Robert Svensson skulle ha varit med i Koreas Pro Tour nästa vecka men vissa problem med ryggen sätter stopp för hans medverkan. Det verkar inte vara problem med diskarna och det är ju lovande.

Jon Perssons ryggproblem fortsätter men även där verkar det vara något annat än diskarna som spökar.

EM-laget blir spännande och utan att ta hänsyn till några skador så skulle jag ta ut följande femmannatrupp:

Jens Lundquist
Pär Gerell
Robert Svensson
Johan Axelqvist
Jon Persson

Reserver
Johan Sondell
Andreas Törnqvist
Fabian Åkerström

24 kommentarer:

Anonym sa...

Var är Lukas R??

henke sa...

skojar du anonym?

Anonym sa...

mattias stenberg pissar på alla dessa,,,,,

Anonym sa...

Mattias Stenberg är bra men bara marginellt bättre och dessutom 33 år. Pizza.

Anonym sa...

skicka nån annan än svensson till pro tour tävlingen då ?

Anonym sa...

Tror du verkligen att krutröken lagt sig ang "Axel" ?

max sa...

Tar inte Ekan ut Axel är det tjänstefel.

Så ser jag på det.

Anonym sa...

Inte f-n är väl Mattias Stenberg bättre än Gerell, Svensson, Axel, Jens, Jon ? Vad menar du?

max sa...

Stenberg är inte en man för framtiden.

Snart måste de unga få chansen. resten av europa låter sina unga komma ut i hetluften tidigt.

Anonym sa...

Vi får veta vad Erik L anser i slutet av augusti.

max sa...

Jag håller tre spelare som outstanding:

Jens
Pg
Robban

Den som sen är givna för mig är:
Jon och Axel, och just nu axel före då han är skadefri och vad jag hör riktigt vass just nu.

Sen så tror jag att det står mellan Sondell och Törna även om Fabian är den vassaste av dom tre.
Vill inte att man glömmer bort Rydén helt men han måste visa mer än han gjort på sistone, hans säsong nu är den viktigaste för honom på mycket länge.

Sen så hoppas jag att Mattias Karlsson först och främst av 91:orna får chansen och sedan vill jag se de andra 91:orna, men det är på lite mer sikt.

Anonym sa...

Läste på Köpings BTK:s hemsida att Axel slagit Maze med 3-0 i den inofficiella landskampen Sverige-Danmark.

Det var i och för sig träningsmatch - men starkt ändå.
Kanske det var vad du menade med vass just nu...

Anonym sa...

Jens
PG
Robban
Axel
Törna
Kalven

.......där har ni den närmsta framtiden i svensk bordtennis på herrsidan

alltså borde dessa åka till EM

Anonym sa...

jag håller tre spelare som ooutstanding... J-O..Jörgen och Äpplet....skicka dom!!!

max sa...

anonym 23.02,
Även Sondell slog Maze, känn på den!

Anonym sa...

Inget personligt mot Kalven men han har inte utvecklats så mycket det senaste året och "klena" resultat på JSM och UEM. Jag tycker inte han är given som en EM spelare i seniorsammanhang. Det finns andra 91:or som har utveclklats klart det senaste året och gjort bra resultat som jag tycker borde få chansen också...
Man ska inte gå på gamla meriter utan den som är bäst för tillfället ska få vara med på landslagslägren för seniorer. Form är en färskvara...

Anonym sa...

Vart exakt har ni läst att Axel och Sondell har slagit Maze???

max sa...

Jag har inte läst det.

Jag pratade med Robert Svensson och han berättade det.

Anonym sa...

Håller med ang. kalven, men han uppfyller alla andra krav på hur en svensk pingisspelare ska vara i jante Sverige! Jag tycker man ska ge lite utrymme för de galna vinnarskallarna istället och försöka tämja dem.
Idag satsar man på de "snälla" killarna och försöker locka fram någon slags vinnarinstinkt!

Anonym sa...

Ja lovar jag ska få minst 3 röda kort nästa säsong!

Anonym sa...

Kalven ska med och skaffa erfarenhet så han och Jens kan ta guld i dubbel nästa år!

Anonym sa...

''Jag tycker man ska ge lite utrymme för de galna vinnarskallarna istället och försöka tämja dem.
Idag satsar man på de "snälla" killarna och försöker locka fram någon slags vinnarinstinkt!''

Klockren åsikt! Håller med rakt igenom.

Anonym sa...

Intressanta tankar om vilka herrar som ska med till EM.

Tycker som andra att Ekan bör satsa på ett par "yngre" som pallar att träna ( inte går sönder hela tiden ) och vill framåt. Intressanta resultat på senaste fystesterna om jag hört rätt.

Sedan tycker jag att man på damsidan ska börja om helt och hållet. Malin P och sedan plocka ut några till om det nu finns några som vill och orkar ta fighten mot blod, svett och tårar. Tack för mej, hej

Anonym sa...

Tycker det viktigaste är att byta ut Erik Lindh.
Han är helt enkelt inte bra nog att ta Sverige till toppen.