tisdag 18 augusti 2009

Hela vägen Spår.. hägersten?

Nästa stopp är i Stockholm och Spårvägens farmarklubb, Hägersten. Ett topplag den kommande säsongen om jag tippar rätt och ett lag som har många spännande och roliga spelare i laget. Den som sett Tran och Andersson slå in någon gång vet vad jag pratar om, de kan göra rätt mycket med bollen.

Den som svarar på frågorna är semifinalisten från junior-EM Harald Andersson. Harre är riktigt cool spelare som sällan om ens aldrig brusar upp under en match och med ett spel som stundtals ser lite lojt ut så kan han vräka in bollar man knappt trodde var möjligt. Nu till Harres svar.

*

Först och främst grattis till framgångarna på U-EM! Stark insats av dig och de andra. Du blev bäst placerad av svenskarna i singel, är du bäst av 91:orna?

Tack. Däremot tror jag inte att jag är bäst av 91:orna. Det är jämna matcher mellan alla i laget vilket gör det väldigt svårt att säga vem som är bäst, men ser man till resultaten från den senaste tiden så är det nog inte jag i alla fall.

Superettan och Hägersten. Jag har er som ett topplag i år och ni har en spännande trupp, det ska väl bli kul det här?

Det ska bli riktigt kul med den kommande säsongen. Vi har ett bra lag och alla tycker att det ska bli roligt att komma igång med seriespelet igen.

Du var en av de bästa på andrabordet i fjol är det inte dags för dig att väsa in lite på förstabordet i år?

Jag kommer förhoppningsvis kunna ta steget upp på förstabordet i år.

Sandell och Cazacu försvinner men ni får en av spelarna från a-laget. Hur ser upplägget ut i år med vilka som spelar och vilket bord de spelar på?

Vet inte riktigt hur vi kommer att ställa upp, men hur det än blir så kommer vi ha ett starkt lag.

Hur har ni förberett er inför säsongen?

De yngre spelarna i laget har varit iväg på olika träningsläger under sommaren medan de äldre har laddat upp på hemmaplan. De sista veckorna innan serien börjar kommer det finslipas ytterligare i träningshallen.

Hur ser upplägget med träning ut och hur tävlar ni under säsongen?

För egen del kan det nog bli lite mer tävlande i år eftersom jag gärna vill gå upp i elit igen, men jag kommer att fortsätta träna ungefär likadant som jag gjort. Hur det blir för de andra vet jag inte riktigt med jag skulle tro att de kör lika mycket som förra året.

Vad är er målsättning?

Vet inte riktigt vad vi har för målsättning men eftersom vi har kommit trea två år i rad får vi väl försöka nå en högre placering i år.

Vem vinner serien?

Vet inte riktigt hur de andra lagen ser ut men jag har hört att Kävlinge ska ha ett riktigt bra lag och får därför vara favoriter.

Vem är seriens viktigaste spelare?

Ingen aning, kan inte komma på någon speciell.

Vem är er viktigaste spelare?

Eftersom alla spelare är ganska jämna så är det svårt att säga vem av oss som är viktigast. För att det ska gå bra krävs det att alla presterar.

Vem är seriens bästa spelare?

Huang Hou Yu har ju varit riktigt stabil de andra säsongerna och är nog det i år också.

Vem är seriens roligaste spelare att möta?

Wang Qing, alltid kul att lira mot deff.

Vilket lag kommer det att vara roligast att möta/besegra?

Det är alltid någonting extra att möta göteborgslagen.

Hur bra är du och Tran i dubbel?

Vi var ju obesegrade i våra två dubbelmatcher på andrabordet förra året och jag tror att vi har ganska bra chans att vinna många matcher i år.

Men vem är bäst av dig och Tran på att rulla under inslagningen?

Svårt att säga, brukar bli några rull var under inslagningen

Vi har ju spelat innebandy ihop och där är du en snabb och konditionsstark spelare. Vad har du att säga till dom som säger att du inte rör dig tillräckligt när du spelar pingis?

Att jag är snabb vet jag inte om jag håller med om. Det är mycket lättare att röra sig i innebandy än i pingis vilket kan göra att det ser ut som om man är snabbare än vad man egentligen är.
Vet inte vad jag ska säga till de som tycker att jag rör mig för lite, kanske att jag försöker röra mig så mycket som jag kan, men att jag inte alltid hinner och då får man försöka stå på rätt plats från början istället.

23-7 på de två senaste säsongerna på andrabordet har du hittills. Vad tror du om din egen insats?

Förstabordet ser ut att bli riktigt starkt i år och det brukar ju dessutom vara ganska mycket tuffare än andrabordet, så om jag spelar förstabord är jag nöjd om jag slutar på +-0.

Vad har du för relation till bloggen? Läser du den?

Jag läser bloggen och brukar vara inne ett par gånger i veckan.

Har du några övriga kommentarer eller tankar du vill dela med dig av?

Hägerstens inslagningar brukar vara mycket sevärda, så ett råd till den stora publiken är att komma i god tid innan matchen börjar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha..det var låga odds på att han inte hade koll på övriga lag i serien o knappt sina egna lagkamrater heller...underbart..=)

Anonym sa...

Snälla max lägg upp detta klippet på JO http://www.youtube.com/watch?v=OQQxkTRyeCc

Waldner <3

Anonym sa...

Vilka blir de övriga i laget?

coachadde sa...

i vårat lag ingår för tillfället, appelgren, wall, lindqvist, andersson, tran och rindeström. men vissa av dessa kommer att spela med andra lag under säsongen med.vilka det blir är inte klart för tillfället.

Anonym sa...

spåret har inte speciellt lag.....blir ett mittenlag!!!!

Anonym sa...

Tack för informationen Adde

Anonym sa...

Är det bara zögge och hajin som står för spårvägen?

Anonym sa...

Av aktuella A-lagsspelare är det bara Zööge och hajen som står för Spårvägen.
Övriga som jokrar och får fightas om platserna.

Svesse

Anonym sa...

Ok Svesse då förstår jag. Men vad händer om nån av zögge o hajen blir skadad, får man köra med två jokrar då?

Anonym sa...

Bara en joker får man ha. Den andra spelaren måste då skriva över sig.