söndag 2 augusti 2009

En vecka

Om en vecka fyller bloggen två år. Det trodde ni inte, va?

Mitt första inlägg löd så här:

Nu är det dags igen.

Ner i svettiga lokaler och börja slå in utan mer uppvärmning än att handlederna fått sitt under trettio sekunder.

Men det är inte det som jag tänkte skriva om, jag tänkte istället skriva om saker jag blir förbannad och glad på inom pingisen. Om någon vill ha något speciellt publicerat så be om det med en kommentar nedan.

Det här kommer inte att vara en klass3.blogspot blogg även om den var underhållande nog. Nej, denna kommer vara allmän men också behandla viktiga delar av Norrtulls SK´s verksamhet då jag är det största fanet av denna verksamhet och klubb.

"Backhand-Forehand tills vi slår han"
Roger Johansson Bele IK


*

Jag har sen dess bokstavligen skrivit tusentals inlägg korta som långa. Det har varit videofilmer från elitserien, från tävlingar, från OS-kval, från youtube. Intervjuer med förbundsfolk, spelare, tränare, legendarer. Tävlingsrapporter. Frågesporter. Tävlingar. Gästbloggar. Serietips. Bettingtips. Materialsnack. Regeldividerande. Silly season rykten.

Och så mycket mera.

Besökarantalet har stigit från ett fåtal till cirka 30 personer efter några veckor men sedan tog det fart och folk fann denna blogg över hela landet och under säsong så är det under vardagarna ibland uppemot 1700 unika besökare per dag.

Hur hittade just du hit?

Vad vill just du se mer av?

Vilket enskilt inlägg tycker du är det roligaste eller det bästa?

Inspirera mig nu så att jag fortsätter med skrivandet!

30 kommentarer:

max sa...

Kom gärna med tips om hur födelsedagen ska firas!

Anonym sa...

Ett Jippo på plattan så att alla får vara en del av pingissverige..

christoffer harrysson sa...

en match mellan dig och sebbe silver bäst av 3 set som sedan ska visas på bloggen hade varit underbart att få se sebbe lacka lite :)

Anonym sa...

Variationen mellan elit och bredd är bra, och även blandningen av seriöst och mer roliga inlägg. Intervjuer och åsikter är alltid intressant, även videos och rapporter från tävling/serie.

max sa...

Christoffer,
Det kanske går att ordna redan den här veckan.

Med mitt kortnabb kunde jag inte förlora mot honom men nu blir det tuffare, jag ska utmana honom helt klart. :)

max sa...

Plattan var uppbokad men annars var det en bra idé.

Kinski sa...

Har väl inget särskilt att anmärka vad gäller innehållet av bloggen.

Variationen mellen stort och litet, högt och lågt, seriositet och lättsamhet är i mitt tycke bloggens styrka.

Hoppas verkligen att du orkar och finner det meningsfullt att även fortsättningsvis att driva bloggen.

Hursom, jag ville bara utrycka min uppskattning angående bloggen och det arbete du lägger ner på den.

10/10

max sa...

Tack Kinski.

angående bloggen så får vi se men det händer något i höst kan jag lova.

Svanslös sa...

Håller med den okände Kinski!
Stort tack till Dig Max.

Tacksam om Du orkar fortsätta.

Du gör en stor idell insats för vår sport.
Vill även ånyo tacka även Anna Karin T för hennes pingis.nu

Svanslös

max sa...

Tack Pelle.

Nu var inte tanken att jag skulle fiska efter beröm utan få tips för framtiden. Men såklart är det fint med beröm.

Anonym sa...

Rapporter från turneringar från ledare på plats var grymt bra, tänker på nu senast från Ungdoms EM. Mer sådant hade varit uppskattat.

Anonym sa...

tack max för alla bra diskussioner och för att du för pingissverige framåt bit för bit. jag gillar verkligen alla inläggen angående silly season och ryktena kring var och spelare väljer klubbar. Jag skulle gärna se en stor genomgång av de danska ligorna och svenskarna som spelar där, både med spelarintervjuer och rörliga bilder. det skulle osså vara roligt att läsa om pingisvagabonder såsom svenskar som spelar som proffs/semi i olika mystiska ligor runtom i europa/världen. jag hoppas verkligen att du orkar fortsätta skriva denna blogg även under hösten // Jonas F från Skåneland

Anonym sa...

Kul blogg som jag tittar på varje dag. Uppskattar live rapproter som på UEM och från stora SM som var ännu bättre. Tycker att förbundet skulle sända ut Max på EM.

Anonym sa...

Skulle vara roligt om du valde ut slumpvis eller inte en klubb varje vecka, där du gör en intervju med lagledaren. Ungefär som du gjort med elitserieklubbarna fast då i lägre divisioner. Sen tycker jag också att det skulle vara intressant att läsa om de som gjort det lite annorlunda inom pingisen, som tränare i nåt pingis u-land eller dylikt.

max sa...

Angående andra klubbar så har jag ju skrivit lite om Munkedal, Höganäs ch Ätrastaden och det kommer att bli lite extra fokus på Frej under hösten.

Kanske inte veckans lag men jag ska försöka ha ett nytt lag inför varje sammandrag iaf.

max sa...

Spelare runt om i europas ligor låter kul. Måste då få tips om vilka dom är.

max sa...

Svenskarna i danmark kanske ska få lite extra fokus.

Kanske rapport från danska ligan precis som jag hade från norska ligan.

Bra idéer!

max sa...

Hade gärna åkt till EM.. har kollat efter biljetter men det verkar vara slutsålt så om det blir em för mig så måste det lösas på annat sätt.

Anonym sa...

Hej, jag håller god spelstandard (om jag får säga det själv) och tycker det är intressant med teknik. Det är en sak att träna mycket, men vilka tekniker ska man egentligen nöta in. Kolla bara på golfen , där finns det tusentals teknik- /träningstips att hitta överallt. Det skulle vara kul att läsa om hur tekniker förändras över tiden, i Sverige och världen, går det mode i tekniker? (jmf stack'n tilt inom golfen) osv. Jag har inte lyckats hitta nåt liknande någonstans vare sig på svenska eller engelska. Ett forum som tar upp dessa frågor skulle bli unikt åtminstone i Sverige.
Hälsning
J

max sa...

Jag har en idé om det där med teknik som ligger väl i linje med vad du frågar efter J.

Anonym sa...

Det har varit videofilmer från elitserien, från tävlingar, från OS-kval, från youtube. Intervjuer med förbundsfolk, spelare, tränare, legendarer. Tävlingsrapporter. Frågesporter. Tävlingar. Gästbloggar. Serietips. Bettingtips. Materialsnack. Regeldividerande. Silly season rykten.

Serietips kunde vara en kul grej i början av september. Regler är intressant, typ klassning, dataranking, servar, lim , friktionsfria plattor etc men lätt att bli trött på.
Tävlingar med roliga inslag är bra.
Fler kanske kan sända in referat?

Anonym sa...

er almänt, elitserien världspingis, videos, diskutioner kring olika frågor.

mindre lokala pingissaker som bara en procent av alla "förstår".

Anonym sa...

Skulle vara intressant om du kunde följa upp hur det för spelaren i Halmstad som fuskat med sitt gummi och hur förbundet agerade ifrågan. Det kanske har varit uppe här och jag missat det.

Anonym sa...

Hade varit intressant om du kunde följa upp hur det gått för spelare som gått på "Riket" i Köping. Följa upp 6-7 år tillbaka. Är det så bra som det sägs eller blir det så att spelare lägger ner efter gymnasietiden.

max sa...

Marcus Johansson fick inget straff alls och jag tror att det tom med var så att han inte befanns skyldig för någonting. Minns inte exakt..

sankan sa...

Det där med teknik låter inte fel. Även mer kring material kan nog få fart på kommentarerna (och då menar jag inte limning och boostring).

Anonym sa...

Alla vet väl att många lägger ner efter gymnasiet. Detta är ett problem som många klubbar har och så även på Riget och andra pingisgymnasier tyvärr.
Det är ofta då många tar ställning till vad man ska göra i framtiden och vad man ska leva på. Många har svårt att försörja sig på pingisen idag och då väljer de ofta att ha den som hobby enbart även om det finns en del som försöker satsa även efter gymnasietiden. Kanske vore det en bra ide att ha mera sport på universiteten, ungefär som man har i USA.

loso sa...

roger johansson sa
"backhand- forehand tills man klår 'an!!!
och det hette ik bele :)

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken Max. När kan jag förvänta mig ideérna här på bloggen? Jag behöver lite nya tekniktankar inför säsongen.
/J

max sa...

Teknik och material kommer att få större utrymme längre fram men exakt när kan jag inte säga, det är en hel del grejer som ska på plats först.