fredag 6 november 2009

Pingisliga på lördag

Österlen tar emot Warta från Göteborg och det är ett möte mellan två lag som är i behov av poäng för att inte dras in i bottenstriden alltför mycket.Bilden är från Österlens nya hemsida som ni hittar här. MYCKET bättre än den förra.

Här ståtar Österlen som vunnit tre av sin fem inledande matcher men det till trots bara ligger två poäng före Warta som endast vunnit en enda match.

Anledningen till att Warta int eligger längre efter är storsegern mot Rekord samt att Jiang nästan vunnit allt. Men nu är det upp till bevis för bägge lagen.

Hong, Peter Nilsson, Martin Nilsson ställer troligen upp i Ohlssons frånvaro. För Warta så förväntar jag mig att de spelar med Jiang, Mattias Karlsson och Robert Nilsson.

Följande matchuppställning är att vänta (mina favoriter i rött):
Hong-Robert Nilsson
Martin Nilsson-Jiang
Peter Nilsson-Mattias Karlsson
Hong-Jiang
Nilsson/Nilsson-Nilsson/Karlsson

2.15 på Mattias Karlsson mot Peter Nilsson lockar mig att spela kan jag lova.

Nilsson/Nilsson i dubbel ger 1.60 och är även det lockande.

För den modige så spelar man en dubbel och får 3.44

*

Nästa match är mellan Mariedal och spårvägen där Spårvägen hoppas att kunna slå Radek Mrkvicka, ingen i Spårvägen förutom Anthony Tran har spöat Mtkvicka men frågan är om Spårvägen vågar satsa på den unge?

Mrkvicka, Shimoyama och Översjö tror jag blir laget att representera Borås mot Spårvägens He Haijin, Zöögling, Appelgren och Tran.

Mrkvicka har inte börjat lika starkt som han avslutade förra säsongen men han gillar att möta just spårvägens spelare, å andra sidan har He haijin vunnit sina fyra senaste matcher och visat fin form vilket kanske kan göra matchen mot tjecken mer öppen.

Jag hoppas att Spårvägen vågar satsa på Tran som två mot just Mrkvicka och sedan att man stoppar in Apfelgren i dubbeln med Zöögling. Det skulle ge följande laguppställning:
Mrkvicka-Tran
Översjö-Hajen
Shimoyama-Zöögling
Mrkvicka-Hajen
Översjö/Shimoyama-Appelgren/Zöögling

Skrälläge för såväl Översjö som Tran och hugget som stucket i de andra två matcherna. Skulle jag få välja en match att spela på så skulle jag ta dubbelmatchen där Appelgren/Zöögling står i 1.85 inga stora pengar dock då detta är svårtippat.

*

Oddsen är från www.golfnbet.com och glöm inte att följa spelbolagets regler kring ålder och spela inte om pengar ni inte har råd att förlora. Jag tar inte ansvar för att mina tips ska hålla och jag spelar endast om småpengar för att hålla koll på mitt eget tippande och för att jag tycker att det är kul, om jag nu skulle spela alltså.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Du ger för det mesta bara förlust tips

inte sant?

arre

Anonym sa...

Det må jag säga var en brokig skara snubbar

Anonym sa...

Spåret kör inte med sina ungdomar utan tycker de skall mogna. Pang så var de två år efter de andra i sin ålder. Synd om killarna och publiken.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Bgi-fSCVWC4

JP, är han skön eller?

Anonym sa...

Tycker att Pingisligan är en succè med TV-sändningar och allt. Skitkul att kolla på. Nu i helgen ska det koras en massa distriktsmästare i landet. Skulle vara kul att få höra lite om det.

max sa...

arre,

till skillnad från många så går jag över tid (en säsong) plus på mitt spelande men jag spelar som sagt för småpengar så att det inte spelar någon roll.

max sa...

Robban Nilsson var nära mot Hong. En bra match!

max sa...

Nisse var egentligen bättre hela matchen. Mandel var oerhört svag och inte alls lika säker som man är van att se honom.

Anonym sa...

Peter Nilsson! Vilken underbar spelare! Rätt taktik mot Mattias nabb på forehand?

Anonym sa...

Tråkigt att spårvägen aldrig släpper fram sina unga talanger, man bara kör med spelare som har sina karriärer bakom sig.
Jag tror att många duktiga spelare gått till spillo i den klubben

Anonym sa...

Så ja Spåret äntligen. Satsa på dem nu.

Anonym sa...

??? 1448
Spårvägen är väl ett föredöme!?
Bred ungdomsverksamhet med deltagare långt framme i pingisiaden varje år.
Bra träning och många lovande
15-18 åringar.
Två har fått spela i elitserien i år.
De andra i superettan.
Dessutom satsas det på tjejer.
Undrar vem som klagar???

Hur många andra klubbar matchar detta?
Troligen ingen i Sverige

Anonym sa...

Många söker sig till Spårvägen då det inte finns så många alternativ för unga lovande talanger söder om Stockholm.
Verksamheten är i dagsläget inte bra då träningsgrupperna är alltför stora, antagligen en ekonomisk fråga.
Men visst finns det en tendens till att hålla tillbaka unga lovande spelare, mycket ålderstänk och vems förälder som sitter i styrelsen verkar också spela in.

Anonym sa...

...til 10:53!
Jag har hört kritiken mot Spåret förut. Det är väl förmodligen baksidan av framgången och luktar lite avundsjuka. Nu har två helt egna spelare under 20 år släppts fram i elitserien, i superettan var Hägersten senast representerade med 3/4 av spelarna under 20 från de egna leden. Johan Hagberg får utmärkelsen som årets stjärnskott i Stockholmspingisen och Omid Khoshbakht, född -98, imponerar på de flesta runt om i pingis-Sverige. Detta är toppen av toppen just nu, resultaten talar för sig själv och kritiken går därför lätt att avfärda som nonsens och okunskap. Vilket samband som fanns mellan att hålla tillbaka unga lovande spelare och styrelsen begrep jag överhuvudtaget inte...Det sportsliga ansvaret har tränarna, åtminstone i Spårvägens BTK!
/ Per

Anonym sa...

Till Per,
I vilken grupp träna Omid? Verkar det rimlig? Det är inte bara honom det handlar om, men om du säger att han är en så stor talang... Darför är kritiken befogad.

coachadde sa...

menar du att han spelar för högt eller för lågt? förstår inte riktigt vad du menar? enklare om du kommer ut med namn så man vet hur insatt du är eller bara en som går ryktes vägen och fattar nada.

Anonym sa...

Till fortfarande anonym 17:49,
Ja, jag tycker tveklöst att Omid har stor talang! Men, det är inte min sak att förvalta den. Det ligger hos Adde och de andra tränarna i föreningen. Omid är dock bara 11 år och ska egentligen inte behöva fundera på vad som menas med om det är rimligt att han tränar i den grupp han gör. Jag nämnde honom endast som ett exempel av många andra i en förening som haft stora framgångar under en längre tid. I en grupp bland många framgångsrika finns det alltid en risk med att det uppstår missnöje. Kanske är du en missnöjd mamma eller pappa som inte tycker att ditt barn fått tillräckligt mycket uppmärksamhet eller den uppbackning som du önskat? I så fall är du välkommen att ta det direkt med oss. Eller kanske jobba mer aktivt i klubben för att på det viset kunna ha möjlighet att påverka klubbens inriktning? Vi som gör det idag är ganska stolta över de resultat vi når och då gäller det såväl det faktum att vi har både herr- och damlag i högsta serien, farmarlagen Hägersten i nästhögsta serien på samma vis, Brännkyrka i tvåan med bara egna unga spelare och Elias Efvergren från de egna leden som spelande lagledare, som att vi år efter år dominerar på USM, JSM och pingisiaden.
/ Per Jönsson, Spårvägens BTK