onsdag 18 november 2009

Susan S och J-O, 24 inlägg kvar

Susan Sarandon kommer till Stockholms filmfestivaloch hon har då bara ett önskemål på en person hon vill träffa, nämligen J-O Waldner.

Sarandon är delägare i den här på bloggen tidigare presenterade bordtennishallen/bordtennisbar som ligger mitt på Manhattan och hon har ett oerhört stort pingisintresse. Sarandon har i många intervjuer berättat om kändisar som försöker på sig vår komplexa sport och som verkligen gillar den. Med anledning av sitt stora pingisintresse så vill hon därför träffa den störste av dom alla, J-O Waldner.

Nu till det som ni inte kan läsa om i alla artiklar som alla avslutas med:
"TT Spektra har förgäves sökt Jan-Ove Waldner för en kommentar"

Jag har nämligen nått J-O för en kommentar kring detta.

Han berättade för mig redan för en månad sedan om att det var diskussion om att han och Sarandon skulle vara med på Skavlans tv-show och att de två sedan skulle ha ett möte dagen efter. Nu blev så inte fallet och Sarandon kommer inte att träffa någon från media och inte genomföra varken presskonferenser eller intervjuer men däremot kvarstår träffen med J-O.

När jag pratade med J-O så kommenterade han det med:
"Man är ju inte direkt liten i USA"

Vidare så berättade han att han tyckte att det var otroligt bra publicitet för pingisen men också för hans egen del gällande kontakter med sponsorer och liknande i USA och att han såg fram emot att träffa Sarandon.

Så nu på fredag ska J-O tillsammans med vad han ordagrant kallar lekkamraten Mikael "Hollywood äpplet" Appelgren ut på restaurang i Stockholm och äta middag tillsammans. J-O har lovat att jag ska få veta mer efter den träffen och om vad som händer med pingisen i USA och vad Sarandon hade för tankar.

Så utan möjlighet för pressen att veta vad hon tycker och tänker så har ni bloggläsare en möjlighet att få veta lite mer om hur detta stjärnmöte gick.

Det är inte meningen att detta ska vara ett skvallerinlägg men då en storstjärna som Sarandon endast vill träffa en pingisspelare så är det bra för sporten och om sporten kan få fart i USA så kommer det att smitta av sig till oss i europa på sikt och det är också bra. Så jag spär gärna på detta i den mån jag kan då all liknande publicitet som denna är MYCKET bra för vår sport.

17 kommentarer:

Anonym sa...

vilken dag kommer jo att visas på skavlan?

max sa...

Som jag skrev så blev det inte så, annars så skulle det ha varit nu på fredag är det det går väl?

Anonym sa...

KUNG WALDNER <3!

sankan sa...

Kul, säger jag, som tipsat om USA-intresset för pingis tidigare på bloggen. Förresten - Björn O:s gästblogg från New York var ett av de bästa inläggen på bloggen!

Kinski sa...

Haha, är JO möjligen den som slutgiltigt skall bekräfta min allmänna hypotes/fördom angående pingisspelares nöjeskonsumtion?

"Det ska bli trevligt. Synd att inte Tim Robbins följer med, han är min stora idol"

Tycker JO möjligen att Nyckeln till frihet är världens bästa film?

Jag vet sedan tidigare att JO gillar Bruce S.

Gillar JO möjligen Braveheart och U2 också?

Som synes är detta ytterst viktiga frågor för Kinski.

Anonym sa...

http://www.bordtennis.no/artikkel.asp?id=4887

Är detta legenden Gergely? Kanske något för spåret. Äpplet/Gergely i dubbel.

Anonym sa...

hm låte som J-O har halva inne...faan det är bara å blockera in den raka vägen!! : )

Anonym sa...

aha Max, du skriver på svenskbordtennis nu :) från bloggen till förbundet?

Herr Press-sylta sa...

Det är ju otroligt häftigt att Sarandon ska träffa J-O, och på något konstigt sätt verkar hon gilla den
svenska "Garbomentaliteten" att inte träffa eller uttala sig för media eller press.
Dock - med tanke på Susans racketfattning, av bilden att döma, lär samtalet om bordtennis inte bli så intressant för unge Herr J-O, men det finns ju några filmrullar att samtala om...

Donk sa...

Då kanske JO kan passa på att fråga Susan om det finns några taktiska skäl att spela med blått på forehand...

max sa...

Intressant att svensbordtennis mer eller mindre har skrivit av min artikel..

jag ska i alla fall inte börja skriva där, jag har faktiskt erbjudit mig två gånger att göra det men fått nej bägge gångerna.

max sa...

Kinski,
Jag tror du har rätt. :)

Kinski sa...

Jag gillar meritlistorna. Mr Woodcock kontra SM-guld i singel.

Anonym sa...

Wow! Det hade jag inte en aning om d.v.s. att Susan S hade ett sådant intresse som pingis. Världen är full av överraskningar... fortfarande!

Arne Anka

Anonym sa...

http://www.expressen.se/noje/film/1.1784196/susan-sarandon-nobbade-alla-utom-j-o-waldner

Anonym sa...

Är Arne Anka svåger till Anna Anka?

Anonym sa...

Anonym 09.00

-Klockren!!!