fredag 27 november 2009

Superettan på lördag, två inlägg kvar

Massor av matcher i superettan imorgon och det ska bli skoj!

Lessebo-Carlstad
Carlstad är storfavoriter att vinna denna match och jag är mest spänd över att se hur matchen mellan Simon Arvidsson och Roger Andersson slutar, det är en bra match att ha som riktmärke. Wang Qing går det en massa rykten om men frågan är hur mycket som är sant, det som är sant är att han är favorit i sina matcher och då även mot Roger. På andrabordet kommer Sjöstedt ta fullt och Lundström få chansen att plocka matcher. Storseger för Carlstad på gång!


Senare på dagen så spelar Carlstad igen och då mot Linné.


I den matchen ser jag fram emot mötet mellan Andreas Johansson och Anders Sjöstedt som är två av de absolut bästa på andrabordet i superettan. Återigen är Carlstad favorit men hur kommer Wang Qing spela nu när han lämnat Linné och ryktas återvända dit? Sun Qian mot Lundström kan bli en viktig match!


Dessutom så spelar sedan Lessebo mot Linné mot varandra i ett möte där Lessebo vid vinst ligger två poäng före Linné med en match mindre spelad. Linné i problem på förhand men med det bättre laget så bör man vinna denna match ganska klart.

*


Mölndal mot Askim i ett göteborgsderby utan nerv. Askim har det klart bättre laget och bör vinna enkelt över Mölndal om man spelar med ordinarie manskap vilket inte alltid är fallet. Mölndal är redan efter i tabellen och man riskerar att bli ett strykgäng om inget sker.

*

Hägersten mot Linköping och jag är osäker på vilka som spelar för Hägersten då de har två spelare på landslagsuppdrag och jag vet inte om de är hemma i tid för matchen.

Med ordinarie manskap är Hägersten favoriter i alla matcher utom An Shus på förstabordet. Wall har 0-4 på An Shu och jag vet inte hur Harald är mot en sådan spelare som An shu, kan kanske komma en skräll där. Om Tran och Lndqvist spelar så tror jag att de sopar rent på andrabordet men man ska ju spela om det också.

1 kommentar:

Jompa sa...

Vår match mot Linköping är flyttad. Kommer förmodligen spelas runt den 16:e december istället.
Då ska jag försöka slipa till kvoten till 1-4 mot An Shu.