onsdag 5 december 2007

Klubb i fokus

Min nya artikelserie som inte kommer att vara alltför omfattande kommer handla om olika klubbar och först ut i den serie är Höganäs BTK!

Höganäs blev stad 1936. Ursprungligen är Höganäs ett fiskeläge kring vilket en gruvindustri utvecklades för brytning av kol och leror för tillverkning av eldfast keramik (Höganäskrus). Gruvindustrin är numera nedlagd.

Fiskeläget Höyenaess (Höganäs) finns omnämnd första gången 1488. Från 1569 och århundradena framåt bestod det av 20 hushåll, något färre under peståren på 1700-talet. Hoppas att det är fler som bor där och att pesten inte finns kvar.
Höganäs spelar i div i Södra och slåss där om seriesegern med Kävlinge, de har rullat på fem spelare och alla har pluskvot vilket får ses som såväl starkt som ovanligt.
Klubben har en trevlig hemsida med en aktiv gästbok vilket är kul för den som vil hålla sig uppdaterad på vad som händer i klubben. Mycket trevligt att de dessutom länkar hit.
För att kolla vad som verkligen sker där på deras pingisträningar så har jag nu bestämt för att åka dit och träna. Sån är jag, allt för ett reportage här på bloggen.
Så klockan 19.00 på tisdag så kommer jag att gästa Höganäs pingisträning och en rapport med eventuell bloggmatch mot Permen kommer att redovisas kort därefter.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Vinner du den bloggmatchen, kommer jag direkt misstänka läggmatch..
Dom där bloggarna håller alltid på med uppgjorda matcher..

max sa...

Tror inte att Permen lägger sig för någonting.. :)

Anonym sa...

blir det en klubb från varje region eller ?

max sa...

vi får se var jag blir bjuden..

traktamentet är ganska lågt och övernattningen behöver inte vara på bättre hotell än Elite eller Scandic.

Anonym sa...

Hoppas du ämnar spänna musklerna mot båda listettorna Jonte och Steffo.Kameran i högsta hugg !?
Om du behöver några tränings eller travtips kikar du in i kansliet hos allt i allon Björn Karlsson.Tyvärr( eller som tur är? )finns jag i Götet f.n så du får vänta med din revanschmatch Max.

Anonym sa...

Tisdag Höganäs kl 19.00 hmnn, då missar du fajten Gröstorp-Lyckeby i Simrishamn 18,30...

Anonym sa...

Tyvärr så kan du inte spänna musklerna mot mig då jag har en ny opererad axel- Men jag hoppas att du kommer att köra ett par pass efter jul för att bli av med överbliven energi.

Anonym sa...

Max, var medveten om :

§ Frippens kickserve
§ Gymkillarna vägg i vägg
§ De väldigt vita väggarna och golv
§ Permens Fisk
§ Björns övervakande öga genom kanslifönstret.
§ Stoffes b-h raka vägen i 190 km/h
§ Den larmade ytterdörren som MÅSTE stängas och vara låst .
§ Rogers förstaöppning

Anonym sa...

Hjärtligt välkommen till Höganäs Max. Förhoppningsvis sporrar det våra seniorer att träna en extra gång. Jonte verkar lite kaxig, 4 bollar/snitt?
Hälsningar Stocken (Björn)

max sa...

stor i orden snart är lille jonte nermosad i jorden..