söndag 9 december 2007

Lite kort om topp 12

U20
  1. Relfsson
  2. Lundholm
  3. Bergman

Mycket jämnt mellan 3-6 plats men Bergman knep den pallplatsen precis. Bloggläsarna tippade Relfsson och fick rätt, bra jobbat. Lundholm visar fortsatt fin form och kom på en andraplats. Sandell på en sjunde plats var lite oväntad i min bok. Lundström vann mot Relfsson och var därmed den enda som gjorde det denna helg.

J17
  1. Andersson
  2. Abrahamsson
  3. Brodd
  4. Kvist

Trodde ju att Arvid skulle vinna men då han tydligen blev sjuk så klev andra fram och vinnare blev Haren som inte var så vass mitt i veckan men nu visade han formen och vann klassen. 2-4 avgjordes efter bollkvot där Abrahamsson vann precis för de andra.

P15
  1. Tran
  2. Lovén
  3. Hedlund
  4. Fredriksson

Tran vann som väntat och det efter endast en förlust och det mot den ständige vapendragaren Svedberg. Återigen var det knivskarpt om platserna efter ettan och denna gång så räckte det med att räkna set för att kora medaljörerna.

P13
  1. Wemmert
  2. Franzén
  3. Georgsson

Wemmert vann allt och efter honom kom Franzén med endast en förlust. Georgsson kom på en tredjeplats strax för Jin och Görman.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Härmed har vi nöjet att inbjuda max o alla andra till TÄLJEPOOLEN
som spelas i Västergårdshallen, Södertälje 16-17 februari 2008


SANKTION
Tävlingen är sanktionerad av SBTF som B-tävling Rankingstatus R3, vars tävlingsregler

gäller, och spelas på 24 bord.

Anonym sa...

vi satsar mot 40 spelare minst i elitklassen så ja måste pusha på lite ler/pierre

Anonym sa...

Det var Lundström som slog Relfsson inte Lundholm.

Anonym sa...

Arvid lirade ju...

max sa...

lundström och lundholm.. blandar alltid ihop namnen sorry..

arvidsson inte arvid sunesson

Anonym sa...

Kalle är grym.
Han skulle klara bra pluskvot på förstabordet i superettan
20-10?

Anonym sa...

Warta skulle behöva Relfsson på andra bordet!?

Anonym sa...

varför har du ett ? efter Arvids sjukdom?

max sa...

ang ? på Arvids sjukdom så är det bara det att jag såg att han inte var med och att jag inte trodde att han var skadad.

Alltså antog jag att han var sjuk.

max sa...

angående warta så kommer de att ha ett bra andrabord numera.

2xnilsson är inte fy skam där nere.

Deras kines har nämigen kommit.

Anonym sa...

Det var två inlägg under tråden "Riks top-12" där det framgick att Arvid var sjuk...

max sa...

ja men sen sa ngn annan något annat

eftersom jag inte visste då det var anonymt så skrev jag ett ?

Men lugn i bussen jag ska ta bort ?

Anonym sa...

inga tjej-resultat?

max sa...

som jag skrev tidigare så har jag ingen koll på detta och kan därför tyvärr inte kommentera deras resultat mer än de siffror som står och det ger ingen någonting tror jag.

Anonym sa...

kan du inte någon tjej i hela sverige?

Anonym sa...

den arvid jag menar är sunesson...rekord

Anonym sa...

starkt att inte ha koll på en enda tjej.