måndag 10 december 2007

Smeknamn

Ibland får jag frågan om vem som har vilket nick eller vem som har vilket smeknamn.

Nicknames vet jag ibland och ibland inte. Men det är för den som vill vara anonym men ändå ha ett nickname så dem kommer jag inte att avslöja.

Men smeknamnen kan jag försöka ta upp alla är inte mina utan de är vedertagna och jag har säkert missat många men då är det bara säga till så fyller jag på:
Kassakon= Alexandru Cacazu
Kalven= Kristian Karlsson
Gurra= Gustaf Ericson
Arvid= Simon Arvidsson
Tobbe= Tobias Bergman
Jocke= Joachim Öhman
Pierre= Pierre Lönn
Jonte/Permen= Jonas Permevik
Classe= Clas-Henric Wallgren
Teknik= David Lundeteg
Piffen= Dennis Johansson
Willie= William Henzell
Hajen= He Haijin
Vindruta= Mats Sandell
Wille= William Svedberg
Zögge= Mikael Zöögling
Davve= David Gustafsson
Pidde= Peter Andersson
JP= Jon Persson
PG= Pär Gerell
Perra= Per Erik Eriksson
Salwan= Anders Salwén
Crona/Greven= Johan Ankarcrona
Riset= Johan Rosenberg
Haren= Harald Andersson
Ägget= Pelle Hägglund
PT= Pelle Törnberg
Mandel= Mattias Karlsson
Kabel= Jens Karlsson
Oja/Oya= Jimmy Ojakangas
Otto= Mikael Ottosson
Axel= Johan Axelqvist
Gummi= Gudmundur Stephensen
Snake= Niklas Rönningborn
Jompa= John Wall
Mårten Gås= Mårten Stenberg
Svanslös= Per Svensson
Ludde= Ludvig Hedlund
Bajen-Törna= Andreas Törnqvist
Ramen=Tomas Ramstrand
Päron= Äpplet
Svanen/Svanis= Robert Svanberg
Magoo= Marcus Johansson
Byggda= Mattias Översjö
Bussen= Simon Linderoth

Vilka har jag missat?

37 kommentarer:

Anonym sa...

har du inte missat svanberg= svanen

max sa...

japp

Anonym sa...

Classe = Clas-Henric om man ska vara petnoga ;-)

Anonym sa...

marcus johansson = magoo
Gabriel Svedén = gaboo

Anonym sa...

peruken då? vem e det?

Anonym sa...

Tjejerna, då?
Inga smeknamn där?

max sa...

gaboo känner jag inte igen men han kan ju bekräfta eller dementera det till mig på msn.

Anonym sa...

max jurgårn har fått en spelare till jonsson från pk iron 74a går rätt in i laget säkert! pierre

Anonym sa...

sk iron mena ja förstås sorry

max sa...

jag vet..

peter jonsson

Anonym sa...

vem är peruken och doktorn ellr va du menar

Anonym sa...

javid eil=slusken

Anonym sa...

bygda=Översjö

Anonym sa...

Christer Lindblom IFK Lund har smeknamnet osten

max sa...

doktorn är ett nickname och inget smeknamn.

angående slusken så vill jag veta att det är sant innan jag lägger upp det.

Och jag var inte ute efter alla spelares smeknamn utan snarare vilka smeknamn jag har så att ni hänger med.

Anonym sa...

även arvid sunesson rekord kallas arvid...

Anonym sa...

var det inte michael druker som är doktorn?

Anonym sa...

vad gänder i helgen da?

Anonym sa...

östsvenska

Anonym sa...

slusken är sant

Anonym sa...

Simon Linderoth - Bussen.

Anonym sa...

jakrofil

Anonym sa...

Marko Maric = HeatoN

Anonym sa...

august krajewski = påfågelN

Anonym sa...

jakob hjelmer -Jalle

Anonym sa...

Peruken har oftast löshår! Doktorn har oftast låtit nabben växa ut ett antal millimeter, innan begränsningar gjort det omöjligt att doktorera i ämnet!

Anonym sa...

Vafan är det med peruken???

Anonym sa...

Ingen spelar renhårigt. Alla spelar långhårigt! Dax att klippa sej! Men Fabian Å. är ju korthårig och kan spela, detta är ju en motsägelse ? Eller...

Anonym sa...

cykelhjälmen=fabbe

Anonym sa...

"Ägget" och "Äpplet" skulle vara oslagbara i dubbel? "Päron", som coach?

Anonym sa...

Christoffer harrysson- H2

Anonym sa...

Skönt att Piffen är med iaf.

Anonym sa...

Aidin Ostad=Alpan

Anonym sa...

"BIFFEN" = Roger Lagerfeldt

Anonym sa...

Biffen - det är ju Mikael Kindefeldt

Anonym sa...

Andreas Johansson = Kalle

Anonym sa...

VEM ÄR SUNKEN?