onsdag 19 december 2007

Inför julledigheten

Falkenberg-Eslöv 4-4
Kommer Monrad? För ovanlighetens skull så tror jag att det blir jämnt och de små marginalerna som avgör. Med Monrad i laget så har Falkenberg både en förstauppställning och en andrauppställning som är grym. Frågan är hur det räcker till mot Eslöv. En annan fråga är ju hur mycket Eslöv kommer lira med Mattias då han nu står skriven för Kävlinge.

Lyckeby-Gröstorp 4-4
Stora siffror senast men det blir jämnare än vad många tror här. Varga slog Hong senast och kan andrauppställningen få till det för Lyckeby så blir det jämnt. Gås och Mandel måste här kämpa ner Nilsson och Ohlsson och det är ingen lätt uppgift i dagsläget. Gåsen har svårt för Ohlsson i vanliga fall men jag tror att det finns möjligheter för 3-1 därnere för Lyckeby.

Spåret-Warta 5-2
Jämnt senast men då hade Warta tre raka skiljevinster och Spåret visade en grym moral i upphämtningen. Senast så var Asmussen kallare än min forehand vid 9-9 i skilje så jag tror att han står över. Källberg vann sina senast med två bollar i skilje men hade problem med vaden och jag är osäker på hur han passar mot Robert Nilsson, illa tror jag. Källberg har dock stora chanser att spela ut Pengen då han kommer vara förundrad över Källbergs annorlunda spelstil.
Däruppe så är det tightare än J-M Saives shorts är uppvikta och jag tror mer på Spåret efter den senaste matchen då Zögge är på gång på allvar.

Inga kommentarer: