torsdag 6 december 2007

Riks top-12

H U20
En mycket intressant klass och ganska öppen. Jag tror lite extra på Tobbe Bergman som ofta är bra på turneringar och som har redig pluskvot på många av spelarna.

Mats Sandell har visat form på sistone och har goda chanser att vinna om han kommer rätt in i turneringen även om han svårt för Riset.

Lundholm tror jag är för ojämn för att vinna men han kan slå alla vilket även Edman kan göra.

Relfsson blir ju haussad i kommentarerna men jag tror inte att han vinner även om han kommer placera sig högt.

1. Bergman
2. Sandell
3 Relfsson

Överraskning: Riset

Hj17
Jag tror att det kommer att stå mellan Arvid och Kvist. Brodd kan utmana tillsammans med Dahlgren och Sundström. Haren visade ingen storform igår och tippas därför inte så högt.

1. Arvid
2. Kvist
3. Brodd

Outsiders: Dahlgren, Sundström, Andersson

P15
Tran hela dan för han är bäst i stan. de andra slåss om andraplatsen och det blir mycket spårvägen högst upp.

1. Tran
2. Svedberg
3. Rindeström

Outsiders: Boodh och Hedlund

P13
Känner inte dessa lirare så väl så jag går på de jag känner till lite mer. Franzén har en grym spelstil och känsla och kommer hamna högt tillsammans med Görman från Eslöv. Vidare så har jag hört mycket gott om Wemmert från Ärtemark. Jag tänker inte heller missa min namne Georgsson som också har en del att säga till om.

1. Franzén
2. Georgsson
3. Görman

Outsiders: Albin Wemmert och Jimmy Jin.

***

Damklasserna har jag ingen kunskap om så det blir inte trovärdigt att ens försöka tippa dem.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hedlund på pallen... Boodh hoppas vi också på så att inte Sthlm tror att dom är bäst i världen...

Anonym sa...

Mycket Sthlm i Topp av HJ20 alltså. Tror dock inte Riset har så mycket att säga till om där ändå, då han har skurit ner sin träning massivt.

max sa...

en stockholmare med på topp tre..

Om man inte räknar uppväxt.

Jag tippar ju två segrar till Carlstad tex så det är ju i P15 det är dominans från Spåret men sen tippar jag ju 2xlinköping.

Nåja.. vi får se.

Anonym sa...

Ofan är det så dålig klass på H20 nuförtiden.. Eller är de bästa borta?

Anonym sa...

exact alla de bästa saknas i h20. fabbe. hampus, ramen.sondell. törna. singh. kim. oja. lägg ned strunta i 20 årsklasserna.

Anonym sa...

Varför spelar inte ovannämnda?

Anonym sa...

Ramen står ju med på listan som sickats ut till klubbarna?

max sa...

han lämnade återbud i veckan har jag för mig.

Anonym sa...

Simon Arvidsson for gold

Anonym sa...

Fast nu har Arvid fått kasta in handduken eftersom han är sjuk...

Anonym sa...

arvid är med imrn!

Anonym sa...

arvid sjuk..= bränström linnè kom med

Anonym sa...

Görman & Franzén kommer inte topp 3. Däremot kommer jin och wemmert ta över deras platser.
Hedlund kommer också komma minst topp 3, och wille inte på pallen.

Anonym sa...

Göteborgarna är bra.
Relfsson och Lundholm går bra liksom Kvist. Nåja Lundholm numera i Söderhamn.
Loven går bra och Wille sämre

Anonym sa...

Yes, Hedlund på pallen! Synd att han tappa dom två sista..........