måndag 2 juni 2008

Em Trupperna

Herrjuniorer
Kristian Karlsson, BTK Rekord
Mattias Karlsson, Lyckeby BTK
Simon Arvidsson, Carlstads BTK
Harald Andersson, Spårvägens BTK
Viktor Brodd, Söderhamns UIF

Damjuniorer
Malin Pettersson, Spårvägens BTK
Michelle Quach, Fridhem/Urnan BTK
Caroline Andersson, Ängby SK
Josefin Lund, Ängby SK

Pojkkadetter
Anthony Tran, Spårvägens BTK
Hampus Söderlund, Mariedals IK
Carl Åkerlind, Ängby SK
Albin Wemmert, Ärtemarks IF

Flickkadetter
Michaela Karlsson, Ärtemarks IF
Emma Väyrynen, Ärtemarks IF
Stina Zetterström, Ängby SK

Kommentarer:
Mattias Översjö var vid säsongens början given i laget enligt mig. Han var topp-tre till och med. men under säsongen så har han inte övertygat tillräckligt för att få en plats i truppen till EM. Uttagningen kommer garanterat att ifrågasättas då Översjö/Kalven är ett av europas bästa dubbelpar men svaret på om det var rätt eller fel kommer vi inte att få. En tuff uttagning.

Gällande pojkarna så är de de två första helt givna men sedan är det jämnare om platserna. Åkerlind har hållt en jämn och hög nivå under säsongen och får välförtjänt platsen. Wemmert däremot är jag mer osäker kring. Hans resultat har inte alls varit lika bra som Anderssons eller Cederlöfs men han har ett år tillgodo på dessa och det påverkar säkert uttagningen.

Damjuniorernas uttagning är klockren enligt mig. Men då förutsätter jag att Melcher inte kan vara med pga skada, för hon har väl åldern inne för att vara med?

Däremot så undrar jag lite över flickornas trupp. Ärtemarks tjejerna har varit bäst under säsongen men att Zetterström skulle komma före Moskovits överraskar mig lite grann. Kanske är det åldersgrejen igen som avgör.

Utan att jag säger att det är så så är det risk för viss jäv när förbundskaptenerna är tränare/ledare på klubbnivå som innefattar spelare som är aktuella i dessa sammanhang.

Ska bli kul att se hur det går till sist, det är alltid lätt att vara efterklok men vi kommer aldrig att få veta hur det hade gått med andra spelare. Till de som inte blev uttagna så är det bara att hoppas att de kämpar på ett år till. Till de uttagna så önskar jag ett stort lycka till nere i Italien.

Ber om ursäkt om jag missat ngt pga av åldersgränserna. Men ni får gärna rätta mig då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Då tar jag det en gång till. Skälet till att Daniella ej är med är att hon tackade nej till sexnationers och ska vara bortrest hela juni. Truppen skulle ha tagits ut efter sexnationers från början.

Anonym sa...

vem tror ni vinner div.1 södra? jag tror Ajax.. sägs att de kommer ha ett riktigt bra lag..

Anonym sa...

Varför skrev du inget om lagtävlingen i Polen, Sveriges herrjuniorer blev ju 3a och borde kommenteras tycker jag...

Anonym sa...

Vilka får Ajax? Tycker det verkar som hela Div 1 blir riktigt bra i år. Kanske att norra blir lite sämre än övriga eller?

Anonym sa...

Faktiskt inte illa alls av "Sverige B" i Polen.

max sa...

Nu har ni ju skrivit det..

Sverige2 kom till semi Polen. Ok?

max sa...

Tack Malin!

Men när tog du det första gången?

Anonym sa...

hon kommenterade det i nåt tidigare inlägg om uttagning, tror det var när det var "användarnamntvång"

Anonym sa...

Som tidigare person sa så kommenterade jag det där du skrev om PK uttagningen, för frågan kom upp där.

max sa...

Då missade jag det, sorry.