måndag 2 juni 2008

Kamera

Min lilla digitalkamera har gått sönder. Linsen är inte helt OK och det blir extremt suddiga bilder numera. Den har hängt med i över två år nu och jag har inte varit speciellt snäll mot den så det är dags att uppdatera den i alla fall.

Har nu en tanke på att skaffa först en systemkamera men också en mindre enklare digitalkamera som jag kan ha med mig enkelt överallt och inte behöver oroa mig för speciellt.

Finns det några förslag på vilken kamera/kameror man ska skaffa sig?

12 kommentarer:

Anonym sa...

när kommer höjdpunkten max??

peter åskådare

Anonym sa...

men börjas sörsas då? den kameran sägs vara bra

max sa...

Om artikeln från Robban avses så har jag svarat på dess innehåll på facebook.

Läs där.

grävlingen sa...

Canon är alltid bra, spec de där små lite enklare kamororna. Rekomenderas starkt!

Anonym sa...

kommer den att publiceras??

peter å

max sa...

Någon speciell modell du rekommenderar?

Har kört sony cybershot tidigare..

Anonym sa...

Upp till 15.000 :- så skulle jag varmt rekommendera Canon och deras kameror/optik.

Har tittat lite själv på Canon EOS serien och jämför man med andra kameror i samma prisklass så anser jag att det är ett starkt kort.

Mvh
Martin

max sa...

Jag söker en lite enklare kamera som jag inte behöver vara så rädd om och så en något bättre.

Ska kolla in canon och deras EOS serie.

Anonym sa...

Köpte just den här kameran:

Verkar prisvärd,

Sony-DSLR-A200-Black-18-70mm-Lens-Kit, 4700 kr

http://www.pricerunner.se/pi/29-1058630/Digitalkameror/Sony-DSLR-A200-Black-18-70mm-Lens-Kit-produktinformation


Annars så finns ju NIKON D40 på rea på elgiganten 3000kr

grävlingen sa...

Canon Ixus 970 IS
den har jag... 10 megapixel. Räcker bra för mig som inte är nån expert. Bra zoom.

Anonym sa...

Kompaktkamera Olympus FE-240

Liten, bra zoom 5ggr, 7.1 megapixel, busenkel

http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=3085

Anonym sa...

ere nån som vill köpa en kyykspryta??

det snackas ju om kameror och allt möjlig.. e det här nya blocket el?