fredag 3 juli 2009

Är det klart?

Magnus Molin kanske kommer att spela i Sverige igen. Han är klar för danska Køge och kan komma att spela i Superettan i Sverige. Upplägget är detsamma i bägge klubbarna ungefär. I Køge ska han spela viktiga matcher plus slutspel medan han i superettan bara kommer att spela vissa matcher och ett eventuellt kval.

Klubben han kommer att representera då är då Kävlinge som även utan Molin är en segerkandidat i superettan. Personligen skulle jag tycka att det var kul att se Molin spela, det var länge sen jag såg honom spela senast.

Jag har hört detta rykte länge men två gånger denna vecka har jag fått höra det igen. Jag har även fått det dementerat en gång av en person med bra insyn i detta.

Jag hoppas i alla fall att det är sant.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Kävlinge is da shit!!

Anonym sa...

Ha,ha,ha då har han fått sälja ner sig rejält! Ryktades om att han ville ha mer än elitseriespelarna.

Anonym sa...

Ingen rök utan eld

Anonym sa...

Han är värd mer än elitseriespelarna..

Anonym sa...

någon som vet var man kan hitta deltagarlistor till öland??

Anonym sa...

Molle är bättre än Axel o Jon då ska han ha betalt därefter också....

Anonym sa...

http://www3.idrottonline.se/templates/Gallery.aspx?id=246972&epslanguage=sv

Enig nya hemsida med all information

Anonym sa...

Jag vet var Molle kommer att spela nästa säsong .......
Det kommer att bli roligt att se han både i Danmark o Sverige !!

Hazel Motes sa...

Jag hoppas också att det är sant. han kommer nog inte att göra bort sig i Kävlinge direkt.

För övrigt tycker jag att Kävlinges gästbok håller en särdeles hög nivå.

Anonym sa...

Vill Kävlinge verkligen försöka vinna Superettan och gå upp i Pingisligan med bara köpta spelare, eller vad är deras mål för säsongen 2010/11? Vilka egna spelare försöker man då matcha fram?
Eslöv ligger ju bara knappt 2 mil bort. Finns verkligen underlag för två elitklubbar så nära? Eller blir det som ifjol att man inte vill försöka gå upp då det gäller, typ som både Askim och Hägersten gjorde.

max sa...

Kävlinge vill upp och då är det väl bra att man satsar, eller?

Nästan alla lag i elitserien är hopköpta lah om man ska se till moderklubb.

Kävlinge kommer däremot att spela med om det nu blir så att Molle kommer till dom:

Anders Holm (skåning)
Molle (bott nere i skåne i många år)
Mattiasson (bott nere i skåne i många år och spelat för Kävlinge i många år)
Kines

3 "skåningar" och en kines känns inte så farligt för mig. En bra och spännande satsning. Kul med lag som vågar och vill satsa.

Askims tankegångar har förundrat mig i flera år men med Hägersten så är de ju en farmarklubb och naturligtvis vill de inte gå upp med det laget till högsta serien.

Anonym sa...

Helt OK att satsa om man vill upp.
Min fundering var mer hur det finns ekonomiskt underlag för ett köpt lag i närområdet till Eslöv och deras motiv för detta.
Du kanske känner till vilka som står bakom och varför, Max?

max sa...

Ingen aning om hur det finansierar det eller vad det kostar.

Jag hoppas bara att de är förbereda på kostnaderna för att spela i Elitserien.

Anonym sa...

Vilket lag som skall vinna Superettan avgörs i Danmark,det är
ju där som pengarna finnes.
Tror inte att Eslöv pumpar in några pengar i Kävlinge trots att det är ett farmarlag.Och vad säger att Kävlinge vinner serien?
Tror att pengarna i K-ge kommer genom en hårt jobbande styrelse,och en stor stab inom lottförsäljning.

Anonym sa...

Svar till Max och några andra.

Vi har inte bara köpta spelare. Vill påpeka att micke ska spela sin 6:e säsong, jag (Sam) e inne på min 5:e säsong och även Stephan kommer nog spela någon match och han e inne på sin 50:e säsong i Kävlinge.

Alltså Max e vi 5 skåningar och 1 kines. Sen kan man ju alltid disskutera om man e än skåning bara för att man bor där. Det är ju inte direkt så att Micke och Molle bryter på skånska.

Tycker du har varit lite väl snäll mot oss i Kävlinge den senaste tiden Max. Har du glömt det roliga mötet mellan Nortull och Kävlinge?

Tror aldrig någonsin Bengt skulle satsa på ett sådant här lag om han inte hade haft råd att gå upp till elitseren. Han har åkt på smällar förr...

Tack för en bra hemsida/ Sam O.

max sa...

Sam O,

Jag försvarade faktisk er i min text.

Sen att jag utelämnade dig och Bringert var inte av illvilja utan bara att jag rankar e andra spelarna högre och tog då med topp-fyra.

När jag skrev "skåningar" så använde jag citattecken för att tydliggöra att vissa av spelarna bor där och är kanske inte i allas mening skåningar.

Angående att jag skulle vara snäll mot Kävlinge så är det i så fall bara beroende på att ni är värda det. Angående lagmatchen för ett par år sedan så ligger den fortfarande på näthinnan och tydligen hos er alla som var med där också.

Kul att du gillar sidan Sam.

Anonym sa...

Hej.
Henrik Åkesson ingår också i truppen så yttligare en Skåning
som började sin bana i Kävlinge.

Anonym sa...

Eftersom Kävlinge liksom Hägersten är en farmarklubb är det ju mera naturligt (som Max nämnde) att man inte vill gå upp. Är man sju man i laget får ju spelarna bara spela två matcher var. Skulle vara intressant om ni vill dela era tankar här.

max sa...

Skillnaden mellan Kävlinge och Hägersten är att Kävlinge har en egen verksamhet och om jag förstått det en överenskommelse om att de upphör som farmarklubb och går upp i pingisligan.

Kävlinge vill gå upp det är jag helt övertygad om.

max sa...

Angående sju spelare så är tanken nog (observera nog) att spela med
Li, Holm, Mattiasson, Oddsheden i de flesta matcherna och att mot topplagen ta med Molle.

Bringert och Åkesson högst en enstaka match om det är flera skadade.

Sen ska man inte glömma bort Fynsk i Kävlinge heller.

Anonym sa...

Kävlinge skulle kunna ha två lag i Superettan, med den trupp som jag har förstått att dom kan ställa upp med.
Lag 1 Molin,Micke,Sam o Henke Å
Lag 2 Li,Holm,Fynsk o Stephan.
Fattas bara någon reserv.Tror att båda lagen skulle ligga på övre halvan.