torsdag 23 juli 2009

Östersjömästerskapen

Ännu en Ö-tävling. Nyligen var det Öland och nu är det dags för Gotland. Jag kommer inte själv att spela denna tävling denna gång men jag kommer givetvis att följa resultaten så gott det går.

Mina korta kommentarer om klasserna samt seedningarna så här några dagar innan start. Som vanligt koncentrerar jag mig på de klasser där jag själv skulle kunna ha deltagit.

Klass 1
Seedningen har missat att ta med Pelle Svensson och dessutom seedat Pierre Lönn för lågt, om man nu går efter poäng när man seedar tävlingen. Går man efter spelstyrka så hade jag seedat bröderna Engblom högre och nog haft dom som toppseedade. Spelar man fel mot dom så får man smaka rejält jag vet själv efter en mindre lyckad match mot Daniel på Öland där han väste backhand och vindrutor i kryssen hos mig, brrrr obehagligt.

Ska bli kul och se om Thomas Beckman kan visa sitt komprissmislösa spel och kanske knipa en skalp eller två. Ser man sedan till det övriga startfältet så tycker jag att det är en ganska bra seedning. Ingen som jag tycker borde vara med som inte är med förutom Pelle.
  1. Johan Eriksson
  2. Classe Wallgren
  3. Markus Lindh
  4. Robert Collin
  5. Pierre Lönn
  6. Andreas Engblom
  7. Daniel Engblom
  8. Thomas Beckman

Herrsingel Elit lördag
Seedningen går uppenbart på poäng då spelare som bröderna Engblom och Per Delby är oseedade. Jag håller Robert Svanberg som liten favorit i klassen men Fredrik Andersson kan mycket väl vinna hela kalaset, han borde vara ganska bra mot deff efter sin tid i Ärtemark med Wang Qing.
  1. Robert Svanberg
  2. Jonas Wilén
  3. Fredrik Andersson
  4. Henrik Hellman

Klass 2
Alldeles för många okända (men säkert duktiga) med för att jag egentligen ska uttala mig men några namn känner jag igen som duktiga spelare med klara möjligheter att placera sig högt i klass 2.

Tullingespelarna Sigrell, Borg och kanske främst Andersson kan alla gå långt. Lennart Björk var farlig förr om åren och är säkert svårslagen nu med. Pelle Törnberg skulle ju sluta men racket dammas av inför varje säsong hans löften om att sluta till trots, en spelare som kan slå de allra flesta i startfältet.
  1. Thomas Eriksson
  2. Nisse Lundberg
  3. Mikael Holmgren
  4. Johan Berglund
  5. Torbjörn Andersson
  6. Richard Sjöström
  7. Mikael Hubinette
  8. Ernst Bolldén

Herrar Elit söndag
Fredrik Andersson saknas i startfältet och det är den stora förändringen från lördagens klass.
Hade gärna sett Engblomarna seedade men nu är det som det är.
  1. Robert Svanberg
  2. Jonas Wilén
  3. Henrik Hellman
  4. Patric Engberg

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gotlandsfärjornas krock i Nynäshamn kan innebära störningar både i färjetrafiken och tävlingen.

Se www.destinationgotland.se för nya färjetider.

Deltagare sa...

Per Delby kan nog vinna både klass 2 och klass 1?
Eller är Engblommarna bättre?

max sa...

Missade Delby i klass 2, den vinner han.

Han kan vinna klass 1 men det är inte säkert.

Anonym sa...

Man är inte speciellt bra bara för att man är från Stockholmsregionen - eller ?????

max sa...

Anonym 18.19,

Gäller detta angående klass 2 eller?

Om det är vad du avser så kan jag referera till min egen text där jag säger att det är alldeles för många jag inte vet vilka dom är.

Men som svar på din fråga så:
Nej, man är inte bra bara för att man kommer från Stockholm.

Anonym sa...

Gäller i första hand kl 1 och Elit

max sa...

Egentligen samma svar som för klass 2.

Men jag förstår inte varifrån du får att jag skulle vara pro Stockholm i denna text.

Angående poäng så är det ju bara fakta och berör en stockholmsspelare (lönn) och en göteborgsspelare (svensson).

När det gäller seedning på spelstyrka så tar jag upp engblomarna och de är ifrån Skåne. Jag nämner även Delby och att inte ta upp honom i sammanhanget är fel oavsett varifrån i Sverige Delby kommer ifrån, han är en klasspelare fortfarande.

Förklara för mig varför du tycker att jag är så pro Stockholm i denna text är du snäll.

Kinski sa...

Dunkardags.

Anonym sa...

Tack M!

Jag ska inte dra en enda vindruta pa Gotland, sitter i Belgrad efter lite irrfarder runt i Europa, vi har 35 deg och inte ett moln har....

Ps racket kommer att forbli dammit i ar Ds

//P

Anonym sa...

seedning är ju fel. lönn och svensson ska in. enbart gått efter poäng

Korre sa...

Rapport från Visby.
Elit - lördag
1 Svanberg
2 Fredrik Andersson
3 A Engblom
4 P Delby
5 P Svensson
6 D Engblom
7 Adam Haraldsson
8 R Collin

Svanberg la mot Delby i poolen men slaktade Andersson i finalen

Klass 1
1 A Haraldsson
2 A Engblom
3 T Beckman
4 Tomas Eriksson
5 D Engblom
6 Erik Ekström
7 Johan Eriksson
8 R Collin
9 P Svensson
10 Jonas Berglund
11Nisse Lundberg
12 Åke Huss
13 t Andersson
14 Johan Mattson
15 Pierre Lönn
16 Rickard Persson

Adam spelade kanonbra. Slog Marcus Lindh, P Svensson Engblom x 2 och Beckman.

Klass 2
1 Tomas Eriksson
2 Christer Borg
3 Lennart Björk
4 Ola Granlund

H 50
1 Lennart Björk
2 Söderberg
3 Svensson

H 40
1 Patrik Näslund
2 Thomas Beckman
3 T Andersson
4 Åke Huss
5 Sigrell
6 B Olsson
7 Per Delby
8 Anders Johansson

Torbjörn Andersson - 55 år - vann över Delby

H 20
1 Adam Follin
2 Johan Eriksson