torsdag 30 juli 2009

Simning

Hur kan de visa så mycket simning på TV? Det är ju helt vansinnigt.

Så fort du slår upp tidningen eller sätter på tv´n så är det igång. 50, 100, 200, medley, herrar damer och så mycket mera. Dessutom så har de ju kortbane-VM, långbane-EM, kortbane-EM, långbane-VM och OS. Hur många mästerskap som helst och bara grejen att du har möjligheten till 8 guld som Phelps tog är ju knäppt.

Nu har just Phelps börjat att klaga på en sak som stört mig väldigt länge och det är dräkterna. Det verkar inte handla om vem som simmar bäst utan vem som har bäst sponsor på dräkterna då rekorden slaktas som om det östtyska-landslaget kom tillbaka på friidrottsarenan eller som de kinesiska löpartjejerna gjort entré igen.

Om det är för att det inte är några andra mästerskap under sommaren så kanske man skulle fundera på att ha ett mästerskap under sommaren i pingis. EM kanske då det ändå spelas varje år och håller på att bli urholkat det med?

8 kommentarer:

Anonym sa...

ja alldeles för lite pingis nu :)
max har du checkat om den 22 augusti är det ett bra datum för träningsdagen? måste ju fixa med bokning,spelare osv /pierre

max sa...

För mig fungerar den 22/8 bra som jag sagt tidigare.

Hur många spelare behöver vi få dit?

I och med att det är semestertider så har jag inte kollat runt så noggrant ännu men det är som sagt dags.

Anonym sa...

desto fler desto bättre ju!! dax för grabbarna komma igång nu!!
bra för södertälje o veta hur många dom kan vara med!!
div 1 lagen hallen uppe o vi sämre nere haha!! pierre

Anonym sa...

Håller helt med! FY FAN! Ingen spänning eller taktik alls. Det är bara att hoppa i bassängen och sprattla som en idiot och så är man framme.

Att man bara har en gren som Fjäril är ju galet. Vem skulle simma ifrån en sjunkande båt med några rejäla fjärilssimtag?

Tänk om man införde samma idiotgrenar i friidrotten: 100m framåt, 100m sidled, 100m baklänges, 100m grodhopp och 100m blandning. Lägg till samma distanser på 50m, 200m, 1000m osv. då ser man hur tokig simningen är.

Simma lugnt!

Anonym sa...

Pingisspelare förefaller vara ett bittert släkte som gillar att beklaga sig och ogillar att engagera sig.

max sa...

Jag gillar att beklaga mig men jag försöker att engagera mig också.

Men du har helt rätt, det behövs fler engagerade själar.

Anonym sa...

Det där med dräkterna är väl ungfär vem som lyckas med boostringen bäst i pingis?

Anonym sa...

Dräkterna liknar mer friktionsfria belag. Båda är dom behandlade.