torsdag 30 juli 2009

Resultat från Gotland

Klass 1 fredag
Jag hade helt missat att min vän och föredetta lagkamrat skulle vara med och spela och jag blir dessutom överraskad att han höll en sådan klass fortfarande att han kunde vinna denna tävling. Inte illa Adam!

Adam slog bägge bröderna Engblom på vägen till vinst men det var rejält tuffa matcher där Adam i kvartsfinalen vann mot Daniel i en stenhård fyra setsmatch där han till slut stod som segrare med 4-1. Semifinalen mot Thomas Beckman blev däremot en promenadseger innan Adam kom i 2-0 underläge i finalen mot Andreas Engblom, något måste dock ha hänt för efter 0-2 så var det ganska enkla setsegrar för Adam i tre raka set och vinsten var klar.

Övriga resultat som är värda att nämna är att Johan Eriksson i kvartsfinalen mot Beckman förlorade med 17-15 i skiljeset, tungt. Pierre Lönn och Pelle Svensson försvann bägge två i sina åttondelar mot Hardarsson och just nämnde Eriksson.

  1. Hardarsson
  2. A.Engblom
  3. Beckman
  4. T.Eriksson
  5. D.Engblom
  6. Ekström
  7. J.Eriksson
  8. Collin

Herrsingel Elit lördag
Finalen kom att stå mellan Fredrik Andersson och Robert Svanberg men där var det inget snack om vem som skulle vinna. Robert Svanberg vann i tre raka och enligt siffrorna så var det en ganska komfortabel seger.

Andersson hade i sin semifinal besegrat Per Delby med 3-1 och Svanberg hade vunnit i skiljeset över Andreas Engblom. Engblom hade dessförinnan fått revansch på Hardarsson från fredagens klass 1 och besegrat honom med 3-0. Daniel Engblom förlorade mot finalisten Andersson i sin kvartsfinal.

Wallgren och Wilén lyckades inte placera sig bättre än att gå till åttondelsfinal.

  1. Svanberg
  2. Andersson
  3. A.Engblom
  4. Delby
  5. Svensson
  6. D.Engblom
  7. Hardarsson
  8. Collin


Klass 2 lördag och söndag
Thomas Eriksson var klassens suverän på lördagen med endast en setförlust från åttondelsfinal och framåt. Borg från Tullinge och Björk från Norco slog sig fram ganska bra precis som tippat. Hemmaspelaren Ola Granlund som jag haft ett par tuffa matcher emot genom åren (dock utan att vinna) tog hem söndagens klass och var även i semifinal under lördagen.

Herrsingel Elit söndag
Bröderna Engblom i final precis som i Enigspelens klass 1 tävling. Denna gång segrade dock Andreas Engblom. Har bröderna koll på den inbördes statistiken, det känns som om de möts ett par gånger genom åren?

Collin och Wallgren åkte i semifinal mot bröderna och det efter att Collin slagit sin förre lagkamrat Svanberg, Collin är riktigt lurig mot deff. Wallgren hade ingen större chans mot D.Engblom men dessförinnan hade Wallgren slagit ut Hardarsson i skilje och krossat Pelle Svensson i åttondelsfinal, bra gjort av Classe.

Ser jag till resultaten så känns det som om inga större skrällar ägde rum i klassen och de bästa namnen var med långt framme.

  1. A.Engblom
  2. D.Engblom
  3. Collin
  4. Wallgren
  5. Johansson
  6. Wilén
  7. Svanberg
  8. Hardarsson

31 kommentarer:

Anonym sa...

ja alla som va seriösa kom långt inte så konstigt :)

Anonym sa...

haha ja måste berätta om min pool i elit med mika hasmats per svensson jonas wilen:)
efter 5 matcher ledde ja poolen:)
efter match 6 låg ja 4a sicket ras!!
per svensson säger till en mika hasmats som haft en dag med endast förluster vinner du denna bjuder ja dig på en flaska whiskey o då ser ja nått i mikas ögon som va jobbigt ,han nyktra till :)
o mosa mig totalt! där försvann min kvartfinalplats fy va trist o gå hem o ta en kall öl just då! pierre

Johan Eriksson sa...

Hade 4 eller 5 matchbollar mot Thomas Beckman. En bra match från min sida ändå.

Anonym sa...

Hörde att svanslös gnällt inför överdomarn om classes nabb.vilket jävla fjanteri.

Anonym sa...

vissa spelare är sjukt överskattade!

Per sa...

Hasmats fick whiskey - så mycket han tålde på Munkkällaren!
Tuff pool.
Pirre la med 2 i skilje mot Wilen.
Pelle S vann med 2 i skilje mot Wilen.

Men visst var det roliga kommentarer under poolspelet från Pirre, Mika och Pelle.


Hoppas ölen smakade bra ändå Pirre.
Inte ofta en poolfyra slår poolettan med 3-0 ...
Det blir din tur att ha marginalerna med dig nästa gång.

Själv gräms jag över förlusten mot Andreas Engblom. Hade 5-2 mot den skicklige sedemera elitklassvinnaren.
Men istället hade jag lyckan med mig Wilen och H Hellman.
2 Bollar i skije.

PaulaS sa...

Adam spelade dessutom i Norrtulltröjan på söndagen så visst fick vi se att han fd norrtullare...

Hasmats, Svensson och Lönn får väl hoppas på en likadan lottning i Ängbys sommarpool om en vecka, då kanske det är hasmast som bjuder svensson på whiskey istället...? :)

Anonym sa...

paula du får en whiskey om du fixar den lottningen ;) pierre

Anonym sa...

Ser framemot att läsa om Pierre Lönns fortsatta bortföklaringar till hans minst sagt svaga resultat.

Varför prata upp en tävling om man inte är där för att producera, detta är en gåta för undertecknad.

Sjatov

Anonym sa...

I den eviga debatten huruvida det är för lätt eller ej att avancera till Elit via spelarpoäng vill jag göra följande fristående tillägg:

Med viss inbilskhet konstaterar jag att undertecknad efter endast två tävlingar och inom tidsramen av två veckor gjort detta avancemang.

Oavhängigt vilken spelstandard vederbörande har, är detta ju närmast löjeväckande.

//Kinski

max sa...

Kinski,
Du borde förvisso ha varit Elit redan från början.. men som du säger så är det ALLDELES för lätt att avancera i klassningssystemet vi har idag och det urholkar alla klasser.

Tävlingarna på Gotland och Öland är utmärkta exempel på hur man öser iväg för mycket poäng med dubbla klasser i elit, 1 och 2.

Jag tycker att dagens system är precis som du säger, löjeväckande.

Anonym sa...

sjatov du slipper dom:)
jag är inte alls bitter tyckte det va en kul grej bara med whiskeyn men det tyckte inte du :)
pelle o ja o hasmats tyckte det va ganska kul just då alla fall!!
allt handlar inte om resultat man måste få sig ett gott skratt ibland med !!
sen e ja förbannad över mitt kassa spel men det bjuder ja på. /pierre

Anonym sa...

Du Sjatov varför hoppar du på Pierre som du gör här och speciellt när du gör det som anonym. Pierre är en hygglig kille som brinner för sporten. Det behövs fler som Pierre Lönn.

Anonym sa...

Pierre är en kanonkille.
Vi behöver fler med hans intresse.
Trevligt med lite distans till tävlandet under en sommartävling

Grattis Kinski sa...

Innebär att Kinski är en Engblom.
Andreas och Daniel är väl värda att klassas som elit.
Åtminstone Andreas är klar.
Det gäller för övrigt alla som går upp före jul.

PaulaS sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Matematiker sa...

Rörligheten i klasserna har en fördel. Flera väljer att tävla mycket för att åter bli högre klassad. Det lönar sig att tävla.
Intäkter till arrangörer och förbund.

När datarankingen har kommit finns det risk för "plattmatcher" och inaktivitet.
Efter plattmatchen är spelaren åter lågt rankad och kan spela i motsvarande klass 2 igen - detta trots seger i två tävlingar månanden innan!

Dålig form just nu - står över tävlingen eller lämnar WO.

I golf kallas det handicapmyglare.
Inget system är fulländat!!!

SBTF bör fundera över datarankingens poängkritierer.

Utöver att varje match ska räknas bör systemet innehålla avdrag för inaktivitet samt viss pluspoäng för flit.
Säg att två likvärdiga tävlingsspelare möts 10 ggr under ett år och spelarna vinner 5 ggr var - borde inte fliten ge pluspoäng?

max sa...

Paula,
sorry.. jag sätter emot. :)

PaulaS sa...

illa att jag hade så fel... jag gillar inte att ha fel offentligt :)

max sa...

klart att inget system är fulländat men som det är nu så är det helt missvisande då det finns klass 2 spelare som håller elitserieklass och elitspelare som knappt vinner en match i div 2.

Inaktivitet bör ge avdrag men jag är mer osäker på om flit ska ge extra poäng.

Gällande läggmatcher och dylikt som matematikern pratar om så borde vi inte se det i seriespelet och det innebär att alla matcher där är lika viktiga oavsett ställning i lagmatchen vilket jag tycker är bra.

Dataranking har så många upp på nuvarande system att mina tangenter kommer att slitas ner till bordsskivan om jag ska skriva alla fördelar.

Kinski sa...

Till Paulas fördel kan jag säga följande:

Kinski är att betrakta som en fiktiv person, inga eller få likheter finns med dess upphovsman.

PaulaS sa...

Kinski, jag lovar härmed att aldrig mer lita på att människor är den de utger sig för att vara. Misstänksam är mitt nya mellannamn!

Se vad du har gjort med mig ;)

Nejdå, rätt klockrent och kanske, kanske det hade kunnat gå och lista ut tidigare om hjärnan hade använts lite flitigare.

Anonym sa...

Kinski, funtar på att kolla in Pain of being pure at heart ikväll. Skarbo

Kinski sa...

Skarbo, jag tycker absolut att du skall gå. Enligt mitt tycke kanske årets bästa album hittills, fin shoegaze.

Själv har jag tänkt tänkt lägga beslag på biljetter till Dinosaur Jr. och möjligen Jason Molinas Magnolia Electric Co.

Hursom, trevlig kväll.

Anonym sa...

Kinski = Norberg ??

Anonym sa...

så kinski är en engblomare?

Anonym sa...

Kinski = Svanberg?

Anonym sa...

Max, nu överdrev du lite va?
Vilken elitspelare vinner knappt en match i div. 2?

Anonym sa...

kinski = engblom :) ganska uppenbart/ pierre

Anonym sa...

ja det finns väl en elitspelare max syftar på som inte tar match i 2an :) pierre

Anonym sa...

Kinski= Andreas Engblom

Case closed