torsdag 29 januari 2009

Frågesporten

Det var två personer som hade alla rätt.

Svennis JR och Anders Långström!

Bägge två hade rätt på skiljefrågan och beskrev den bägge två detaljerat men den ena var mer detaljerad och dessutom mycket snabbare.

Frågan var hur matchbollen såg ut mellan Lindh och Jiang Jialing på OS 1988 i kvartsfinalen och hur Ekan firade denna vinst.

Svennis JR skrev:
Jiang servade och Ekan returnerade, returen blev en otagbar nätrullare till 22-20. Segergesten vet jag inte men chansar på att han sprang runt i hagen och jublade!

Anders Långström skrev:
Jiang servar under halvlång raka vägen i Ekans bh...Ekan gnuggar bh underraka vägen.....och tar den inte på nätet lite...svårt att se ... Jiang spelar hur som helst nästa bh i nät...Ekan vänder sig om med sträckta händer...studsar några gånger på stället och springer i glädje en runda i hagen innan han tackar Jiang för matchen.

Långens beskrivning är helt exakt och han vinner därmed på det! Välj dit pris, som vanligt något rimligt.

Svennis JR kan få en kopp kaffe på tisdag då jag är Helsingborg och tänkte kolla in Rekord.

8 kommentarer:

Anonym sa...

svårt å få fram det från youtube ;)

Anonym sa...

Mr Ansbro..nöjer mig också med en kopp kaffe vid tillfälle..läsningen på din blogg är pris nog.

Heja Bajen !!!!

mvh

-Lången

Anonym sa...

Puhhh. Trodde på vinst och därmed hade jag ett dröm första pris!! Skit samma, hoppas att ett guld och ett silver innebär en önskan Max? Lägg inte ner frågesporten, 2 ggr per år fixar Du, lr?? Snälla!! Packar för avfärd till Rotterdam 03.50 och lämnar rapporter om Ni vill i mån av dator. Glöm inte livesändningarna på ettu.org på bana 1 from imorgon. Ha d!!

Anonym sa...

F-n Max, glömde: Självklar fika om jag orkar åka Hbg tisdag, landar Gbg sent måndag kväll, men jag laddar för kaffe och en 5-2 seger!!

Anonym sa...

en skräll att Mernsten inte vann :P

max sa...

Mernsten ställde inte upp denna gång då han blev pappa (stort grattis igen) i dagarna för frågesporten.

max sa...

Lången,
Du är bäst precis som bajen.

max sa...

Svennis jr,

Tänkte precis nämna att det var sista frågesporten då det var så få som svarade.

Jag tror att det krävs ett pris.

Måste hitta en sponsor.