söndag 25 januari 2009

Skrivkramp

Har en bit skrivkramp och det är inte ofta.

Veteran-SM är avslutat och och det finns säkert massor att berätta men när jag väl är med och spelar så missar jag en massa och kan inte ta in så mycket som jag brukar. Har säkert en och annan historia att berätta som Fredrik Larsson märkliga vändning i en viktig gruppspelsmatch som han trodde var betydelselös. Kanske en historia hur jag av misstag knäckte min stomme. Jag skulle kunna skriva om danska öppna och hur Ma Long vann sin femte Pro Tour.

Var ska jag börja..

10 kommentarer:

Anonym sa...

Lite om söderspelen?Herrar elit,klass 1?Herrar 20?

Pelle sa...

fredrik larsson vändning? han vände aldrig. jag vann med 11-9 i skilje. men hade jag satt dit någon av mina matchbollar vid 2-0 och 10-5 så hade jag gått vidare och inte han. något jag var olyckligt omedveten om just då. trodde jag redan var utslagen. domare jens karlsson tog sig för pannan...

max sa...

Det är klart att du har rätt Pelle.

Men eftersom Larsson gick vidare kändes det som en vändning. :)

Anonym sa...

John nilsson vilken hjälte!! Bra gjort johnne!

Pelle sa...

ja det kändes lite (läs mycket) bittert när jens förklarade läget.

max sa...

Var du nöjd med smashflippen vid 10-5 som du brände.

(Strör lite salt i såren)

Pelle sa...

den satt som en smäck i barriären...

Fredrik Larsson sa...

Citat från veteran-SM:
"Det är som att spela i ett badhus" citat Jonas Nordin
"Du måste ha sveriges längsta arm" (sagt till Jan Eriksson när han sidskruvade in en boll utom räckhåll) citat Jonas Nordin
"Var du full eller???" (sagt till Fredrik Larsson när han frågade om han hade någon matchboll emot sig vid 2-0 i set) citat Jens Karlsson

Stor underhållning när Gripler mötte Mats Källberg i finalen i H40. Vilken känsla dessa herrar har. Hade gärna betalat inträde för att se denna match.

Pelle sa...

"ska jag hjälpa till att sopa?" - källberg mitt under finalen när en funktionär tappar ett glas utanför hagen

Anonym sa...

Ingen funktionär som tappade något...

Var Per-Erik som skickade en cola flaska ut i luften....:-)