fredag 9 januari 2009

Tre dagar med mycket pingis

Sitter och jobbar just nu, nåja kanske inte just nu eftersom jag skriver detta.

Det har varit askallt en tid men nu är det lite varmare, ett par grader minus bara. Kan det bara sluta att vara så mörkt så skulle det vara bättre. Jag funderar lite på pingis i allmänhet och lite på vad man egentligen håller på med. Varför gillar jag det? Varför lägger jag ner någon tid alls på det? Det är eviga frågor för mig som jag ibland kommer till total insikt i och inte har några problem att motivera mig. Att ifrågasätta det man gör är bara nyttigt då och då.

Jag funderar samtidgt varför jag ifrågasätter. Ska man verkligen behöva ifrågasätta det man älskar?

Kanske är den den gnagande oron inför helgen. Seriehelg med Norrtull är inte så enkelt alltid ska ni veta. Det finns så många historier att jag inte vet var jag ska börja och nästan ingen av dom lämpar sig här. Så vis av erfarenhet sitter jag alltid fredagen igenom på nålar och hoppas att det bara ska ordna sig med allt.

Matcherna i sig oroar jag mig väldigt sällan för och verkligen inte nu. Förvisso seriefinal på söndag men det kommer att gå bra för laget. OM. OM nu inte bara något på förhand går åt skogen. Just nu fyra man som kan lira och bara en av dom som är förkyld. Östermalm verkar vara i bra ordning även fast de knappt rört en boll på en månad. Bra ordning är att vi har fyra friska spelare på plats.

Två matcher på lördag och två matcher på söndag, alla matcher i Västerås. Mycket pingis att ta in.

På måndag ska jag ner till Helsingborg med jobbet och eftersom Eslöv tar emot Spårvägen så ska jag för första gången bege mig till Eslöv för att se på pingis, har bara varit där i affärer tidigare. En ny upplevelse och garanterat en rapport om allt detta allt eftersom det avverkas.

Nu tillbaka till verkligheten och alla tummar hållna för en lugn pingishelg med massa poäng. Minst åtta till Norrtull är målsättningen.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte sagt det bättre själv...

//JÖ

Anonym sa...

Kan inte låta bli att dra ett citat som en gång i tiden Trygger hade hört om oss: "Dem är bra om dom dyker upp.."

Det gäller att ha lite självdistans till sin egna klubb ibland. Men det var då, och nu är nu. :-)

//JÖ

Anonym sa...

Är du i Skåne på måndag borde du försöka ta dig till Simrishamn för att se Gröstorp-Mariedal

Anonym sa...

apråpå gröstorp så bekräftade peter g att han går till göteborg på sek mötet i växjö i helgen///

Anonym sa...

vilka möter ni i helgen max:)
pierre

max sa...

Vi möter på lördag:
Rotebro
Rimbo

Söndag:
orminge
upplands ekeby

Anonym sa...

jämför med vårat match schema :)

lördag
västers
linköping

söndag
kalmar
täby

/ pierre

Anonym sa...

Max!! Vilka skall spela för nortull resp östermalm i helgen?

max sa...

Norrtull:
Sebbe H
Sebbe S
Patric J
Jens K

Östermalm:
Vadde O
Mick M
Johan R
Niklas W
Stefan L

Anonym sa...

Ok låter härligt! Men hälften dyker väl upp i morgon då, sjuka bakfulla etc brukar ju vara nortulls melodi

max sa...

brukade.

Anonym sa...

om du ska se någon match alls borde det vara i Simrishamn, allt annat suger.. det är publiken som gör jobbet och vi är bäst :D

Anonym sa...

Nu är det det kanske bukfylla istället

Anonym sa...

Två lag i ettan nästa år :)?

//VO

max sa...

så kan det mycket väl bli. :)