söndag 20 april 2008

En Karlsson kvar

Mattias "Mandel" Karlsson är i semifinal efter stabila vinster i slutspelet. Väl där väntar åttondelsseedade Diogo Pinho från Portugal.

Sämre gick det för Kristian "Kalven" Karlsson som i sin kvartsfinal större på en fransman vid namn Le Guen, denna fransos blev för tuff för Kalven och förlusten skrevs till 2-4 i set.

Av de fyra semi och finalseedade i singel så återstår bara en. Mandel.

Som toppseedade i dubbel så har killarna så långt motsvarat förväntningarna och är just nu i semifianl där Aguirre/Alberto väntar. Allt annat än en vinst där skulle förvåna mig och då väntar förmodligen två fransmän i finalen, bland annat Le Guen. Revanschläge!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ulf Rödin har avgått, kan detta få fart på pingis sverige :) ?

Anonym sa...

Karlsson/Karlsson vann precis semin i dubbel. 3-1.
Frankrike i final och gruvlig revanch få vi hoppas.
Heja Sverige!

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

Är det ändå inte lite märkligt att åka ända till Venezuela för att spela en turnering där man kommer att vara stora favoriter. Allt annat än vinst är ju då ett nederlag.

Anonym sa...

Mattias och Kristian var inbjudna till Venezuela Av ITTF som står för deras kostnader.
Mikael Andersson jobbar med utveckling och att sprida sporen över alla kontinenter, och det bör väl vi hjälpa till med.
Dessutom måste spelarna ta poäng i fler kontinänter än den egna för att till slut kunna vara med i finalen av WJC som detta år avgjörs i Helsingborg.
SBTF och Rekord har "tagit hem" en stor turnering som ITTF tycker är ett av de allra viktigaste arrangemangen för dem.
Att Sverige då försöker att kvala in spelare är väl fullt naturligt?
När Sverige nu har framgång på junior och kadettsidan är det väl inte fel åka ut och visa att vi i är på g igen?
Så, nu hoppas jag att ingen tycker att denna resa är märklig som skrivs av anonym i inlägget ovan.

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

Innan saker och ting är klargjorda kan de upplevas som märkliga. Nu har du talat om precis vad som gäller och då känns det inte konstigt längre. Vad är det för konstigt med det?

Din ton känns aningen översittarmässig.

Anonym sa...

kul att ha Anders här inne som kan förklara hur man tänkt inför denna tävling, jag har märkt att fler och fler i "betydande" positioner kommer in och deltar i trådar på denna blogg. Mycket roligt, minimerar ju även skitsnacket och spekulationerna... Skojj med fakta helt enkelt!

Tack för en fin blogg Max :)

Anonym sa...

OK. Är det något jag inte vill bli betaktad som så är det "översittare"
Därav blev väl mitt inlägg misslyckat.
MEN,, jag tycker att det på denna blogg kritiseras för mycket av anonyma insändare. Ofta gäller kritiken furbundet som helhet eller också, i vissa fall personer som antingen jobbar i furbundet eller är förtroendevalda i SBTF.
Jag tycker också att vårt förbund kan göra sker och ting bättre, och jag debbaterar det med dem, men inte som anonym och ensidigt här på bloggen.
Fler personer, bland anra vår ordförande och bloggaren Max har angett bristföllig information som skäl till stor del av den kritik som bland annat framförs här.
Hur kan vi bli bättre på att informera varandra är ett ämne som slulle kunna debatteras här och då helst utan att var anonym.

Nu hoppas vi på killarna i Venezuela.
Dubbelfinal nu 22.00 och sedan Mattias i singel 23.15
Heja Sverige

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

Läste mitt inlag igen.
Hoppas Arne Anka inte ser detta beroende på min stavningg.

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

Nä, nu blev det fel igen, men jag hoppas Ni förstår andemeningen.

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

lol fin stavning anders=)

Anonym sa...

Anders Karlsson är ju hopplös i sin stavning! ;-)

(Anders, rent parentetiskt kan jag upplysa dig om att det inte alls var jag som drog i gång stavningsdebatten. Men visst är det trevligt med hög rättprocent i både stavning och bollåda?) =))

max sa...

Anders,

jag väntar fortfarande på att få höra mer från dig angående de kommande satsningarna som ska göras från förbundets sida på svensk pingis.

Minns du vår mailkorrespondans?

Vidare så undrar vilken bristfällig information jag kommit med? Inget ifrågasättande från min sida men jag vill gärna veta och då ge andra chansen att svara. Så hjälp mig med detta.

Anonym sa...

Men höll med om den åsikten.
Kommentera innehållet i stället och debatten om information och anonyma inlägg som klagar.

Anders Karlsson
Helsingborg

max sa...

Anders,

Det finns en viss problematik med att tillåta anonyma inlägg och ett av dem är att det kommer ske påhopp.

Att det inte är konsttruktivt är nog alla med på men det leder ibland till diskussion och den kan sedan leda till något bra.

Jag KAN ta bort möjligheten att kommentera anonymt men jag tror att det är viktigt för bloggens "liv" att alla kan kommentera enkelt.

Många gånger så kontaktar personer mig med mail som jag sedan bollar fram och tillbaka innan det mynnar ut i ett inlägg som då inte behöver vara från mig eller anonymt.

Jag vet inte om detta ger svar på något egentligen..

Information är viktigt det har ju redan Bengt Andersson konstaterat. :)

Anonym sa...

Max

Du har uttryckt att bristfällig information från SBTF kan vara orsak till många negativa inlägg i kommentarsfältet.
Walter har också ibland en uppfattning att SBTK inte är tillräckliga på att ge info:
Du har med andra ord inte felat i denna fråga.
Men hur skall det bli bättre mer än att alla måste tänka på att info är viktigt.
Har jag lovat ge info om framtida satsningar kanske det var pingisTV som kommer från den grupp jag är med i gällande idrottslyftet.
Igår tilldelade vi Norrtull en liten slant tiull Norrtull för Er satsning.
Kom gärna tillbaska mad nya ansökningar då man kan få medel flera gånger om satsningen startar bra.
Hoppas det var en bra nyhet för Er i Norrtull
Sjävklart skall Du ha möjlighet att ta in anonyma inlägg, men att jag läggr mig i är att jag tycker att det ibland blir alltför negativt och anonymt.
Debatt är däremoot roligt.
Hur blev det med elitserieenkäten.
Var det få svar eller varför publicerar du inte resultatet?
Svarar gärna på Dina frågor så gott jag kan. Hur skall vi göra ?

Anders Karlsson
Helsingborg

Anonym sa...

Anger-Max

Jag håller med dig framför Anders Karlsson att bloggen vinner mer på att tillåta anonyma inlägg framför att inte göra det.

Det bör dessutom var högt i tak på bloggarna.

Att Anders Karlsson är känslig för kritik är en annan sak, som han får leva med. ;-)