söndag 20 april 2008

Guacamole

Får ibland sug efter saker och just nu fick jag ett gigantiskt sug efter Nachos och guacamole. Allt detta efter ha läst en blogg om att man blir fet av att ligga hemma och svulla nachos med guacamole. Jag tror att jag missade andemeningen med den bloggen då jag blev sjukt sugen på framförallt guacamolen. Så nu är det inhadlat och ska senare tillagas. Sjukt gott.
Men det skiter ju ni i och det med all rätt.

Nåja.

Jimmy Ojakangas är i semifinal efter 4 jämna set mot Martin Singh men där Oja var starkast i alla seten. I semi så möter han Simon Arvidsson som i kvartsfinal slog ut sin klubbkamrat Tobbe Bergman. Arvid har nu 3-1 på Tobbe denna säsong i inbördes möte.

På andra halvan så slog blivande vinnaren (!!!!) Cazacu ut Hampus Nordberg med 4-2 i set. Bachstätter som vann sin pool i går lyckades inte att vinna mot klubbkamaraten Törnqvist som även han vann över 6 set.

På damsidan så är favoriterna vidare till semifinal utan setförlust. Johnsson och Carlsson har även de tagit sig till semi men där tar det snart slut då Pettersson och Rask snart gör upp om slutsegern. Jag har tippat hassesyrran som vinnare och jag tror fortfarande att det står sig.

I HJ17 så är det inga skrällar i slutspelet än så länge. Kvist möter Andersson i semi och Översjö möter Åkesson. 4 superettanlirare i semifinalerna och jag tippar att Andersson vinner över Översjö i finalen.

P14s semifinaler innehåller de på förhand stora favoriterna och nu väntar spännande semifinaler mellan Adam Andersson och Viktor Fredriksson på ena halvan samtidigt som Albin Wemmert gör upp med Martin Cederlöf om en plats i finalen. Vågar inte tippa egentligen men finalen spelas nog mellan Fredriksson och Wemmert. Kan lika gärna bli tvärtom.

P12 med SM-vinnaren Nilsson på ena halvan och eslövsspelare Görman på andra gör upp om segern. Så hade man enkelt kunna säga det men jag tror nog att Henrik Hellman kan pressa Görman i sin semifinal. Nilsson möter sin klubbkamrat Luu och en vinst för Nilsson vore logiskt.

Fortfarande sugen på guacamole.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att en storspelare som Tobias Bergman viker ner sig mot junioren Simon Arvidsson?

Anonym sa...

Klasskillnad kanske.

Anonym sa...

Skulle Simon Arvidsson vara klasskillnad bättre än Tobias Bergman?

Tobias Bergman, denna urkämpe, som alltid ger sitt yttersta!