tisdag 15 april 2008

Check

Hotellrum i Budapest är just färdigbokat. Golden Park Hotel blev det, det verkar helt OK. 4 stjärnor och det ligger centralt. Gym, internet och restaurang finns, det som saknas är en pool men det finns det gått om i Budapest.

Hotellets fasad ser ni här till höger och det ser väl tillräckligt respektabelt ut för en pingisspelare på luffen får man väl lov att säga.

Nu återstår det bara att bestämma färdväg, givetvis blir det en skön bilresa ner genom Tyschkland innan man dundrar in i Ungern. Blir det bil via bron till Danmark och sedan färja till Puttgarten eller blir det färja från Trellehulla direkt över? Tunga beslut.





Restaurangen ser helt OK ut

Ska bli mycket roligt att göra detta. Det är många parametrar som spelar in och de flesta av dem är sjukt roliga separat men tillsammans så blir det fantastiskt.



  • Roadtrip

  • OS-kval

  • Presskort för Table Tennis Anger Management


Roligt roligt roligt...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åker du ensam?

max sa...

Nej vi är fyra stycken. Två som är ointresserade av pingisen men tycker att en resa till Budapest är kanon.

Anonym sa...

Om du vill ha en snabb kurs i ungerska kan du få hjälp av en språklärare som pluggat i Ungern i 2 år.Några viktiga fraser behöver du ju där nere.Kan ju maila dig då det väl inte är av allt för stort intresse för övriga läsare kan jag tänka :-)

Anonym sa...

Sagolikt sjukt. Ha en kanontripp!!!

Jompa sa...

Ser fram emot en hel del intressanta texter här sen, Max!

Anonym sa...

Åk via Trelleborg för det blir rätt många mil att köra i Danmark annars.

max sa...

Det kan bli en hel del roliga historier och förhoppningsvis en och annan kul videofilm.

Anonym sa...

Helt fel av Thunström att utifrån de normer som gäller vid VM och Pro Tour att bevilja dig akreditering. Det innebär ju i förlängningen att alla som har en blog på internet kan bli ackrediterade och ingen behöver köpa biljett.
För övrigt tycker jag din blog är helt ok. Där har jag inga synpunkter utan tycker det är roligt med pingisdebatt.
Tycker det varit lite få kommentarer på sistone så detta inlägg kanske kan ge några fler...

max sa...

Det var inte Thunström som beviljade mig ackrediteringen men han satte mig i kontakt med rätt personer.

Sedan så kanske, detta säger jag faktiskt med ödmjukhet, det finns ett värde med att det skrivs om pingis på en blogg som har cirka 1.000 besökare på dagen.

En annan aspekt:
Den här sidan har 317.000 sidladdningar sedan oktober då jag startade räknaren. Hur många läsare har PINGIS?

Välkomnar initiativet till debatt och jag hoppas att du inte ger upp direkt.